Jump to content

Maya 8


erwin

Recommended Posts

  • Replies 32
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wprowadzono obsługę 64bit oraz implementację nowego mental ray'a 3.5.

Ponadto wprowadzono kilka maxowych udziwnień - miejmy nadzieję, że da się to wyłaczyć.

Najwyraźniej Autodesk chce wmówić wszystkim, że jego rozwiązania są lepsze od tych z Alias|Wavefront.

Link to comment
Share on other sites

należy w tym miejscu nadmienić iż wszystkie zapowiedzi i obietnice Aliasa z przed połaczenia są niebyłe o czym napisał dosyć dosadnie ostatnio jeden z pracowników Autodeska.

Poza tym, podobno, obecna strategia Autodeska/u polega na potrzymaniu obecnego statusu Maxa/Mayi przez kolejnych parę lat aby stworzyć coś nowego. Innymi słowy żadnych rewolucji nie uzyczymy. Podobno.

Link to comment
Share on other sites

Prawdopodbnie tak jest. Nie wiem jak to dokładnie wygląda, ale mało prawdopodobne, że wymienialiby programistów w projekcie, kiedy razem z Aliasem kupili całkiem niezłych.

 

Za kilka latek pewnie Autodesk porzuci i Mayę i Maxa (może będą wyprzedawać licencje tak tanio, jak Apple shake'a :) ), aby wziąć się za ów nowy rewolucyjny program graficzny. W sumie jest to raczej słuszne rozwiązanie, bo oba softy, żyją już dość długo i ich arichitektura jest troche podstarzała. Dlatego, żeby zrobić coś lepszego trzeba będzie zacząć od zera.

Link to comment
Share on other sites

Nie obeszło się oczywiście bez zmiany ikonki, choć ta już dawno prosiła się o zmiany. Przynajmniej nowa Maya nie będzie mi już więcej szpeciła menu Start w Windowsie :)

iconsvw7.jpg

 

 

Jedyną zauważalną zmianą w głównym oknie aplikacji jest nowe menu i sposób jego podziału. Menu „Modeling” zostało podzielone na dwie części – „Polygons” oraz „Surfaces”.

Menu zostało także przebudowane, więc przerzucając się ze starszej wersji będzie trzeba się przyzwyczaić do zmian.

menups7.jpg

 

polygonset8.jpg

 

surfacesjt8.jpg

 

 

Pojawił się także Edytor, w którym można sobie dowolnie kofigurować grupy menu.

 

menueditornm8.jpg

 

Autodesk chwalił się nową możliwością tworzenia brył – tzw. „Interactive Creation”. Na szczęście istnieje możliwość wyłączenia tej opcji :)

 

increationzm6.jpg

 

Dodano także kilka nowych narzędzi przeznaczonych do modelowania:

Narzędzia takie jak Bridge, Mirror Geometry, Mirror Cut.

Zmiany zaszły także w takich narzędziach jak np. Split Edge Ring Tools - teraz jednym kliknięciem nożna dodać kilka loopów:

 

ringtoolsum4.th.jpg

 

Znalazło się także ulepszone narzędzie Soft Modification Tool, wprowadzono kolorowanie geometri ze względu na zasięg i siłę działanie tego narzędzia.

 

 

Wprowadzono także zmiany w Script Editorze - numerowanie wierszy kodu, co może ułatwić nawigację :)

 

To tyle z takich ważniejszych rzeczy. Jeśli chodzi o ulepszenia, to oczekiwałem, że pojawią się wreszcie schematy kolorów jak w maxie, oraz Zmiana skali siatki konstrukcyjnej przy oddalanu/przybliżaniu widoku 0 tak jak w maxie - gdzy oddali się widok, siatka zmieni skalę, dzięki czemu zawsze jest widoczna, niestety Autodesk nie wprowadził tego do Maya :|

 

Jeśli chodzi o wydajność i 64bity, to nie zuważyłem różnicy. Pewnie dlatego, że mój procek ledwo z 32 sobie radzi :)

 

Więcej info w dziale What's new in Maya w Dokumentacji softu, tutaj napisałem tylko o takich pierwszych wrażeniach po zainstalowaniu :)

Link to comment
Share on other sites

Mintrill thx, za info.

 

Wprowadzono także zmiany w Script Editorze - numerowanie wierszy kodu, co może ułatwić nawigację :)
Ja bym chciał, żeby wreszcie wprowadzili kolorowanie kodu i poprawili edytor, żeby wyglądał na coś w stylu Mel Studio.
Link to comment
Share on other sites

http://www.cgtalk.ru/forum/attachment.php?attachmentid=9516&d=1154525398

Niech mi to ktoś wytłumaczy, bo nie kumam tego...

 

Koleś wymodelował cylindra z sześcioma ściankami, a na renderze ma detal, jak u koreańczyków.

 

moim zdaniem to nie możliwe i juz ;-)

 

te kwatratowe modele to żeby animke płynnie zrobić czy coś a do renderingu to pewnie na kolejnej warstwie właściwe modele sa

Link to comment
Share on other sites

Nie pokazywaliby tego na Siggraphie, a już zwłaszcza na cgtalku :), gdyby to tak zrobili. Zwróć uwagę, że na tych screenach widać jak ładują jakieś shadery o nazwie Acropolis, Stonehenge i renderują to później przy użyciu Rendermana.

 

Podejrzewam, że ma to związek z procedural geometry support zawartym w nowym Renderman Studio. Nie wiem, jak to działa, ale wiem, że taki bajer już od dawna ma Houdini (właściwie, to ten się na procedurach opiera) i właśnie mnówstwo takich detali można zrobić kilkoma klknięciami myszki. Jeśli takie coś będzie dostępne w Maya poprzez "Renderman Studio" to możemy się tylko cieszyć.

 

Muszę zgłębić tajemnice Hudego, to może zrozumiem, jak się takie coś robi :>

Link to comment
Share on other sites

mnie też hudini odstraszył i to porządnie ;-)

słyszałem jest dobry do efektów cząsteczki dynamika itd jest dobra kontola ale co za tym idzie trzeba umieć więcej to troche jak z linuksami możesz wszystko tylko trzeba sie sporo koment naumieć

Link to comment
Share on other sites

Wracając do Maya 8, Autodesk będzie musiał jeszcze nad nią trochę popracować :/

 

Przydałaby się poprawka w ScriptEditorze, bo np. zamykając Maya z wpisanym czymkolwiek do Edytora, a następnie uruchamiając Maya, owy tekst nadal tam widnieje. W sumie nie jest może bug, ale trochę denerwujące...

Link to comment
Share on other sites

Fajnie jest, ze jak sie tworzy nowe obiekty to nie sa domyslnie ustawiane w centrum ukladu wspolrzednych tylko rozciaga sie je tak jak w Maxie;p

 

eee wedlug mnie stara metoda byla duzo lepsza, a teraz zacznie sie maxowanie mayki...

Link to comment
Share on other sites

jeszcze sie taki program nie urodził co by wszystkim dogodził ;-)

 

nie ma co rozpatrywać co jest lepsze a co gorsze jeden lubi to a drugi tamto a dopuki można wyłączyć to czego sie nie lubi to jest OK ;-)

zreszta w samej majce niewiele sie zmieniło gdyby maxowe 'udogodnienia' usuneli to byłoby naprawde ubogo ;-))

 

myśle że autodesk nie będzie jakichś specjalnych rewolucjii wprowadzał do majki i maxa bo podobno szykuje jakiś nowy soft więc jakby do strych softów wprowadził duze zmiany to pewnie niewielu chciałoby tego nowego

Link to comment
Share on other sites

http://www.cgtalk.ru/forum/attachment.php?attachmentid=9516&d=1154525398

Niech mi to ktoś wytłumaczy, bo nie kumam tego...

 

Koleś wymodelował cylindra z sześcioma ściankami, a na renderze ma detal, jak u koreańczyków.

 

a może skrypt prerenderujący który zamienia referencje? ;)

 

ha, dopiero teraz zobaczyłem fantastyczne rozwiązanie, można sobie każde okno odłączyć od głównego okna aplikacji - genialne :D

attachscdb9.jpg

 

Było już w 6.o od której zaczynałem ;)

 

mi tam się maxowe rozwiązania podobają, chociaż przyzwyczaiłem się już do majkowych. a Soft Selection z Maxa zawsze mi brakowało ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy