Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 32
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wprowadzono obsługę 64bit oraz implementację nowego mental ray'a 3.5.

Ponadto wprowadzono kilka maxowych udziwnień - miejmy nadzieję, że da się to wyłaczyć.

Najwyraźniej Autodesk chce wmówić wszystkim, że jego rozwiązania są lepsze od tych z Alias|Wavefront.

Napisano

należy w tym miejscu nadmienić iż wszystkie zapowiedzi i obietnice Aliasa z przed połaczenia są niebyłe o czym napisał dosyć dosadnie ostatnio jeden z pracowników Autodeska.

Poza tym, podobno, obecna strategia Autodeska/u polega na potrzymaniu obecnego statusu Maxa/Mayi przez kolejnych parę lat aby stworzyć coś nowego. Innymi słowy żadnych rewolucji nie uzyczymy. Podobno.

Napisano

Ci z Autodesku nie powinni "zmaxowac" mayi!! Powinien byc wydzielony zespol z Aliasu aby dalej, w odrebnosci od maxa rozwijal maye...

Napisano

Prawdopodbnie tak jest. Nie wiem jak to dokładnie wygląda, ale mało prawdopodobne, że wymienialiby programistów w projekcie, kiedy razem z Aliasem kupili całkiem niezłych.

 

Za kilka latek pewnie Autodesk porzuci i Mayę i Maxa (może będą wyprzedawać licencje tak tanio, jak Apple shake'a :) ), aby wziąć się za ów nowy rewolucyjny program graficzny. W sumie jest to raczej słuszne rozwiązanie, bo oba softy, żyją już dość długo i ich arichitektura jest troche podstarzała. Dlatego, żeby zrobić coś lepszego trzeba będzie zacząć od zera.

Napisano

Nie obeszło się oczywiście bez zmiany ikonki, choć ta już dawno prosiła się o zmiany. Przynajmniej nowa Maya nie będzie mi już więcej szpeciła menu Start w Windowsie :)

iconsvw7.jpg

 

 

Jedyną zauważalną zmianą w głównym oknie aplikacji jest nowe menu i sposób jego podziału. Menu „Modeling” zostało podzielone na dwie części – „Polygons” oraz „Surfaces”.

Menu zostało także przebudowane, więc przerzucając się ze starszej wersji będzie trzeba się przyzwyczaić do zmian.

menups7.jpg

 

polygonset8.jpg

 

surfacesjt8.jpg

 

 

Pojawił się także Edytor, w którym można sobie dowolnie kofigurować grupy menu.

 

menueditornm8.jpg

 

Autodesk chwalił się nową możliwością tworzenia brył – tzw. „Interactive Creation”. Na szczęście istnieje możliwość wyłączenia tej opcji :)

 

increationzm6.jpg

 

Dodano także kilka nowych narzędzi przeznaczonych do modelowania:

Narzędzia takie jak Bridge, Mirror Geometry, Mirror Cut.

Zmiany zaszły także w takich narzędziach jak np. Split Edge Ring Tools - teraz jednym kliknięciem nożna dodać kilka loopów:

 

ringtoolsum4.th.jpg

 

Znalazło się także ulepszone narzędzie Soft Modification Tool, wprowadzono kolorowanie geometri ze względu na zasięg i siłę działanie tego narzędzia.

 

 

Wprowadzono także zmiany w Script Editorze - numerowanie wierszy kodu, co może ułatwić nawigację :)

 

To tyle z takich ważniejszych rzeczy. Jeśli chodzi o ulepszenia, to oczekiwałem, że pojawią się wreszcie schematy kolorów jak w maxie, oraz Zmiana skali siatki konstrukcyjnej przy oddalanu/przybliżaniu widoku 0 tak jak w maxie - gdzy oddali się widok, siatka zmieni skalę, dzięki czemu zawsze jest widoczna, niestety Autodesk nie wprowadził tego do Maya :|

 

Jeśli chodzi o wydajność i 64bity, to nie zuważyłem różnicy. Pewnie dlatego, że mój procek ledwo z 32 sobie radzi :)

 

Więcej info w dziale What's new in Maya w Dokumentacji softu, tutaj napisałem tylko o takich pierwszych wrażeniach po zainstalowaniu :)

Napisano

Mintrill thx, za info.

 

Wprowadzono także zmiany w Script Editorze - numerowanie wierszy kodu, co może ułatwić nawigację :)
Ja bym chciał, żeby wreszcie wprowadzili kolorowanie kodu i poprawili edytor, żeby wyglądał na coś w stylu Mel Studio.
Napisano

Fajnie jest, ze jak sie tworzy nowe obiekty to nie sa domyslnie ustawiane w centrum ukladu wspolrzednych tylko rozciaga sie je tak jak w Maxie;p

Napisano

Nie pokazywaliby tego na Siggraphie, a już zwłaszcza na cgtalku :), gdyby to tak zrobili. Zwróć uwagę, że na tych screenach widać jak ładują jakieś shadery o nazwie Acropolis, Stonehenge i renderują to później przy użyciu Rendermana.

 

Podejrzewam, że ma to związek z procedural geometry support zawartym w nowym Renderman Studio. Nie wiem, jak to działa, ale wiem, że taki bajer już od dawna ma Houdini (właściwie, to ten się na procedurach opiera) i właśnie mnówstwo takich detali można zrobić kilkoma klknięciami myszki. Jeśli takie coś będzie dostępne w Maya poprzez "Renderman Studio" to możemy się tylko cieszyć.

 

Muszę zgłębić tajemnice Hudego, to może zrozumiem, jak się takie coś robi :>

Napisano

Co do tego Houdiniego to mialem okazje sie nim pobawic, ale kompletnie nic nie potrafilem na nim zrobic, to soft z innego wymiaru!!

Napisano

heh, dokładnie, ja walczę z nim jakiś tydzień, po kilkudniowej przerwie dzisiaj miałem zajęcia z modelowania poly :) Upierdliwy jest pod tym względem, na pewno nie zadowoliłby wytrawnych modelarzy...

Napisano

Sam znam tylko jedna osobe, ktora z niego korzysta, ponoc ma najlepsze efekty czasteczek... Mi sie on nie podoba i nie mam zamiaru sie na niego przesiadac

Napisano

mnie też hudini odstraszył i to porządnie ;-)

słyszałem jest dobry do efektów cząsteczki dynamika itd jest dobra kontola ale co za tym idzie trzeba umieć więcej to troche jak z linuksami możesz wszystko tylko trzeba sie sporo koment naumieć

Napisano

Wracając do Maya 8, Autodesk będzie musiał jeszcze nad nią trochę popracować :/

 

Przydałaby się poprawka w ScriptEditorze, bo np. zamykając Maya z wpisanym czymkolwiek do Edytora, a następnie uruchamiając Maya, owy tekst nadal tam widnieje. W sumie nie jest może bug, ale trochę denerwujące...

Napisano
Fajnie jest, ze jak sie tworzy nowe obiekty to nie sa domyslnie ustawiane w centrum ukladu wspolrzednych tylko rozciaga sie je tak jak w Maxie;p

 

eee wedlug mnie stara metoda byla duzo lepsza, a teraz zacznie sie maxowanie mayki...

Napisano

jeszcze sie taki program nie urodził co by wszystkim dogodził ;-)

 

nie ma co rozpatrywać co jest lepsze a co gorsze jeden lubi to a drugi tamto a dopuki można wyłączyć to czego sie nie lubi to jest OK ;-)

zreszta w samej majce niewiele sie zmieniło gdyby maxowe 'udogodnienia' usuneli to byłoby naprawde ubogo ;-))

 

myśle że autodesk nie będzie jakichś specjalnych rewolucjii wprowadzał do majki i maxa bo podobno szykuje jakiś nowy soft więc jakby do strych softów wprowadził duze zmiany to pewnie niewielu chciałoby tego nowego

Napisano
http://www.cgtalk.ru/forum/attachment.php?attachmentid=9516&d=1154525398

Niech mi to ktoś wytłumaczy, bo nie kumam tego...

 

Koleś wymodelował cylindra z sześcioma ściankami, a na renderze ma detal, jak u koreańczyków.

 

a może skrypt prerenderujący który zamienia referencje? ;)

 

ha, dopiero teraz zobaczyłem fantastyczne rozwiązanie, można sobie każde okno odłączyć od głównego okna aplikacji - genialne :D

attachscdb9.jpg

 

Było już w 6.o od której zaczynałem ;)

 

mi tam się maxowe rozwiązania podobają, chociaż przyzwyczaiłem się już do majkowych. a Soft Selection z Maxa zawsze mi brakowało ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności