erwin Napisano 2 Sierpień 2006 Share Napisano 2 Sierpień 2006 Wszyscy mowia o nowym Maxie, ale przeciez jest tez nowa Maya!! Ktos wie jakie wprowadzono nowosci itp?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 2 Sierpień 2006 Share Napisano 2 Sierpień 2006 Wprowadzono obsługę 64bit oraz implementację nowego mental ray'a 3.5. Ponadto wprowadzono kilka maxowych udziwnień - miejmy nadzieję, że da się to wyłaczyć. Najwyraźniej Autodesk chce wmówić wszystkim, że jego rozwiązania są lepsze od tych z Alias|Wavefront. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordy Napisano 2 Sierpień 2006 Share Napisano 2 Sierpień 2006 należy w tym miejscu nadmienić iż wszystkie zapowiedzi i obietnice Aliasa z przed połaczenia są niebyłe o czym napisał dosyć dosadnie ostatnio jeden z pracowników Autodeska. Poza tym, podobno, obecna strategia Autodeska/u polega na potrzymaniu obecnego statusu Maxa/Mayi przez kolejnych parę lat aby stworzyć coś nowego. Innymi słowy żadnych rewolucji nie uzyczymy. Podobno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erwin Napisano 2 Sierpień 2006 Autor Share Napisano 2 Sierpień 2006 Ci z Autodesku nie powinni "zmaxowac" mayi!! Powinien byc wydzielony zespol z Aliasu aby dalej, w odrebnosci od maxa rozwijal maye... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mathix Napisano 2 Sierpień 2006 Share Napisano 2 Sierpień 2006 Prawdopodbnie tak jest. Nie wiem jak to dokładnie wygląda, ale mało prawdopodobne, że wymienialiby programistów w projekcie, kiedy razem z Aliasem kupili całkiem niezłych. Za kilka latek pewnie Autodesk porzuci i Mayę i Maxa (może będą wyprzedawać licencje tak tanio, jak Apple shake'a :) ), aby wziąć się za ów nowy rewolucyjny program graficzny. W sumie jest to raczej słuszne rozwiązanie, bo oba softy, żyją już dość długo i ich arichitektura jest troche podstarzała. Dlatego, żeby zrobić coś lepszego trzeba będzie zacząć od zera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baldack Napisano 2 Sierpień 2006 Share Napisano 2 Sierpień 2006 fajnie maya 8:)...ciekawe co tam pogrzebali ci od autodesk'u w niej:/...hmm... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 3 Sierpień 2006 Share Napisano 3 Sierpień 2006 Nie obeszło się oczywiście bez zmiany ikonki, choć ta już dawno prosiła się o zmiany. Przynajmniej nowa Maya nie będzie mi już więcej szpeciła menu Start w Windowsie :) Jedyną zauważalną zmianą w głównym oknie aplikacji jest nowe menu i sposób jego podziału. Menu „Modeling” zostało podzielone na dwie części – „Polygons” oraz „Surfaces”. Menu zostało także przebudowane, więc przerzucając się ze starszej wersji będzie trzeba się przyzwyczaić do zmian. Pojawił się także Edytor, w którym można sobie dowolnie kofigurować grupy menu. Autodesk chwalił się nową możliwością tworzenia brył – tzw. „Interactive Creation”. Na szczęście istnieje możliwość wyłączenia tej opcji :) Dodano także kilka nowych narzędzi przeznaczonych do modelowania: Narzędzia takie jak Bridge, Mirror Geometry, Mirror Cut. Zmiany zaszły także w takich narzędziach jak np. Split Edge Ring Tools - teraz jednym kliknięciem nożna dodać kilka loopów: Znalazło się także ulepszone narzędzie Soft Modification Tool, wprowadzono kolorowanie geometri ze względu na zasięg i siłę działanie tego narzędzia. Wprowadzono także zmiany w Script Editorze - numerowanie wierszy kodu, co może ułatwić nawigację :) To tyle z takich ważniejszych rzeczy. Jeśli chodzi o ulepszenia, to oczekiwałem, że pojawią się wreszcie schematy kolorów jak w maxie, oraz Zmiana skali siatki konstrukcyjnej przy oddalanu/przybliżaniu widoku 0 tak jak w maxie - gdzy oddali się widok, siatka zmieni skalę, dzięki czemu zawsze jest widoczna, niestety Autodesk nie wprowadził tego do Maya :| Jeśli chodzi o wydajność i 64bity, to nie zuważyłem różnicy. Pewnie dlatego, że mój procek ledwo z 32 sobie radzi :) Więcej info w dziale What's new in Maya w Dokumentacji softu, tutaj napisałem tylko o takich pierwszych wrażeniach po zainstalowaniu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Destroyer Napisano 3 Sierpień 2006 Share Napisano 3 Sierpień 2006 piotrek dzieki ze sie podzieliłeś informacjami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mathix Napisano 3 Sierpień 2006 Share Napisano 3 Sierpień 2006 Mintrill thx, za info. Wprowadzono także zmiany w Script Editorze - numerowanie wierszy kodu, co może ułatwić nawigację :)Ja bym chciał, żeby wreszcie wprowadzili kolorowanie kodu i poprawili edytor, żeby wyglądał na coś w stylu Mel Studio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 3 Sierpień 2006 Share Napisano 3 Sierpień 2006 Dobrze by było, ale na to chyba jeszcze będziemy musieli poczekać. Pozostaje teraz czekać, aż MELStudio wyjdzie pod Maya 8.0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mathix Napisano 3 Sierpień 2006 Share Napisano 3 Sierpień 2006 No teraz będzie trzeba jak zwykle czekać, aż wszystkie fajne pluginy zostaną przekompilowane pod 8.0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Destroyer Napisano 3 Sierpień 2006 Share Napisano 3 Sierpień 2006 i dlatego dopiero po kilku miechach jest sens na nowy soft przechodzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erwin Napisano 3 Sierpień 2006 Autor Share Napisano 3 Sierpień 2006 Fajnie jest, ze jak sie tworzy nowe obiekty to nie sa domyslnie ustawiane w centrum ukladu wspolrzednych tylko rozciaga sie je tak jak w Maxie;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 6 Sierpień 2006 Share Napisano 6 Sierpień 2006 Nie mam pojęcia, co to jest, ale dobrze to wygląda. http://www.cgtalk.ru/forum/showthread.php?t=13728 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 6 Sierpień 2006 Share Napisano 6 Sierpień 2006 ale ksiąszkuff :o i jakie referki :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 6 Sierpień 2006 Share Napisano 6 Sierpień 2006 http://www.cgtalk.ru/forum/attachment.php?attachmentid=9516&d=1154525398 Niech mi to ktoś wytłumaczy, bo nie kumam tego... Koleś wymodelował cylindra z sześcioma ściankami, a na renderze ma detal, jak u koreańczyków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
weinert Napisano 6 Sierpień 2006 Share Napisano 6 Sierpień 2006 http://www.cgtalk.ru/forum/attachment.php?attachmentid=9516&d=1154525398 hehe ruski cgtalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Destroyer Napisano 7 Sierpień 2006 Share Napisano 7 Sierpień 2006 http://www.cgtalk.ru/forum/attachment.php?attachmentid=9516&d=1154525398 Niech mi to ktoś wytłumaczy, bo nie kumam tego... Koleś wymodelował cylindra z sześcioma ściankami, a na renderze ma detal, jak u koreańczyków. moim zdaniem to nie możliwe i juz ;-) te kwatratowe modele to żeby animke płynnie zrobić czy coś a do renderingu to pewnie na kolejnej warstwie właściwe modele sa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 7 Sierpień 2006 Share Napisano 7 Sierpień 2006 Nie pokazywaliby tego na Siggraphie, a już zwłaszcza na cgtalku :), gdyby to tak zrobili. Zwróć uwagę, że na tych screenach widać jak ładują jakieś shadery o nazwie Acropolis, Stonehenge i renderują to później przy użyciu Rendermana. Podejrzewam, że ma to związek z procedural geometry support zawartym w nowym Renderman Studio. Nie wiem, jak to działa, ale wiem, że taki bajer już od dawna ma Houdini (właściwie, to ten się na procedurach opiera) i właśnie mnówstwo takich detali można zrobić kilkoma klknięciami myszki. Jeśli takie coś będzie dostępne w Maya poprzez "Renderman Studio" to możemy się tylko cieszyć. Muszę zgłębić tajemnice Hudego, to może zrozumiem, jak się takie coś robi :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 7 Sierpień 2006 Share Napisano 7 Sierpień 2006 dla mnie jedyne co dobrze wygląda z tego russian cgtalku to http://www.cgtalk.ru/forum/attachment.php?attachmentid=9467&d=1154525055 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erwin Napisano 7 Sierpień 2006 Autor Share Napisano 7 Sierpień 2006 Co do tego Houdiniego to mialem okazje sie nim pobawic, ale kompletnie nic nie potrafilem na nim zrobic, to soft z innego wymiaru!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 7 Sierpień 2006 Share Napisano 7 Sierpień 2006 heh, dokładnie, ja walczę z nim jakiś tydzień, po kilkudniowej przerwie dzisiaj miałem zajęcia z modelowania poly :) Upierdliwy jest pod tym względem, na pewno nie zadowoliłby wytrawnych modelarzy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erwin Napisano 7 Sierpień 2006 Autor Share Napisano 7 Sierpień 2006 Sam znam tylko jedna osobe, ktora z niego korzysta, ponoc ma najlepsze efekty czasteczek... Mi sie on nie podoba i nie mam zamiaru sie na niego przesiadac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Destroyer Napisano 7 Sierpień 2006 Share Napisano 7 Sierpień 2006 mnie też hudini odstraszył i to porządnie ;-) słyszałem jest dobry do efektów cząsteczki dynamika itd jest dobra kontola ale co za tym idzie trzeba umieć więcej to troche jak z linuksami możesz wszystko tylko trzeba sie sporo koment naumieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 8 Sierpień 2006 Share Napisano 8 Sierpień 2006 Wracając do Maya 8, Autodesk będzie musiał jeszcze nad nią trochę popracować :/ Przydałaby się poprawka w ScriptEditorze, bo np. zamykając Maya z wpisanym czymkolwiek do Edytora, a następnie uruchamiając Maya, owy tekst nadal tam widnieje. W sumie nie jest może bug, ale trochę denerwujące... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 9 Sierpień 2006 Share Napisano 9 Sierpień 2006 ha, dopiero teraz zobaczyłem fantastyczne rozwiązanie, można sobie każde okno odłączyć od głównego okna aplikacji - genialne :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hokr Napisano 10 Sierpień 2006 Share Napisano 10 Sierpień 2006 Fajnie jest, ze jak sie tworzy nowe obiekty to nie sa domyslnie ustawiane w centrum ukladu wspolrzednych tylko rozciaga sie je tak jak w Maxie;p eee wedlug mnie stara metoda byla duzo lepsza, a teraz zacznie sie maxowanie mayki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baldack Napisano 10 Sierpień 2006 Share Napisano 10 Sierpień 2006 eee wedlug mnie stara metoda byla duzo lepsza, a teraz zacznie sie maxowanie mayki... juz sie zaczelo:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Destroyer Napisano 10 Sierpień 2006 Share Napisano 10 Sierpień 2006 jeszcze sie taki program nie urodził co by wszystkim dogodził ;-) nie ma co rozpatrywać co jest lepsze a co gorsze jeden lubi to a drugi tamto a dopuki można wyłączyć to czego sie nie lubi to jest OK ;-) zreszta w samej majce niewiele sie zmieniło gdyby maxowe 'udogodnienia' usuneli to byłoby naprawde ubogo ;-)) myśle że autodesk nie będzie jakichś specjalnych rewolucjii wprowadzał do majki i maxa bo podobno szykuje jakiś nowy soft więc jakby do strych softów wprowadził duze zmiany to pewnie niewielu chciałoby tego nowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacob B Napisano 31 Sierpień 2006 Share Napisano 31 Sierpień 2006 o kurde, wczoraj zainstalowalem sobie mayke 8 i jestem w szoku, jak narazie nie mam zadnych problemow, wszystko chodzi o wiele plynniej i w ogole :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asblaze Napisano 5 Wrzesień 2006 Share Napisano 5 Wrzesień 2006 http://www.cgtalk.ru/forum/attachment.php?attachmentid=9516&d=1154525398 Niech mi to ktoś wytłumaczy, bo nie kumam tego... Koleś wymodelował cylindra z sześcioma ściankami, a na renderze ma detal, jak u koreańczyków. a może skrypt prerenderujący który zamienia referencje? ;) ha, dopiero teraz zobaczyłem fantastyczne rozwiązanie, można sobie każde okno odłączyć od głównego okna aplikacji - genialne :D Było już w 6.o od której zaczynałem ;) mi tam się maxowe rozwiązania podobają, chociaż przyzwyczaiłem się już do majkowych. a Soft Selection z Maxa zawsze mi brakowało ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 5 Wrzesień 2006 Share Napisano 5 Wrzesień 2006 Poważnie było? Nie zauważyłem :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brumugun Napisano 5 Wrzesień 2006 Share Napisano 5 Wrzesień 2006 piotrek -> może chodzi o http://www.sfdm.scad.edu/faculty/malcolm/Ca301/wip/best_winter2005/vsfx319.1/brandon_nelson/lod/lod.html , w ribArchives przechowywane są poszczególne bardziej lub mniej szczegółowe modele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się