Napisano 2 Sierpień 200618 l Wszyscy mowia o nowym Maxie, ale przeciez jest tez nowa Maya!! Ktos wie jakie wprowadzono nowosci itp??
Napisano 2 Sierpień 200618 l Wprowadzono obsługę 64bit oraz implementację nowego mental ray'a 3.5. Ponadto wprowadzono kilka maxowych udziwnień - miejmy nadzieję, że da się to wyłaczyć. Najwyraźniej Autodesk chce wmówić wszystkim, że jego rozwiązania są lepsze od tych z Alias|Wavefront.
Napisano 2 Sierpień 200618 l należy w tym miejscu nadmienić iż wszystkie zapowiedzi i obietnice Aliasa z przed połaczenia są niebyłe o czym napisał dosyć dosadnie ostatnio jeden z pracowników Autodeska. Poza tym, podobno, obecna strategia Autodeska/u polega na potrzymaniu obecnego statusu Maxa/Mayi przez kolejnych parę lat aby stworzyć coś nowego. Innymi słowy żadnych rewolucji nie uzyczymy. Podobno.
Napisano 2 Sierpień 200618 l Autor Ci z Autodesku nie powinni "zmaxowac" mayi!! Powinien byc wydzielony zespol z Aliasu aby dalej, w odrebnosci od maxa rozwijal maye...
Napisano 2 Sierpień 200618 l Prawdopodbnie tak jest. Nie wiem jak to dokładnie wygląda, ale mało prawdopodobne, że wymienialiby programistów w projekcie, kiedy razem z Aliasem kupili całkiem niezłych. Za kilka latek pewnie Autodesk porzuci i Mayę i Maxa (może będą wyprzedawać licencje tak tanio, jak Apple shake'a :) ), aby wziąć się za ów nowy rewolucyjny program graficzny. W sumie jest to raczej słuszne rozwiązanie, bo oba softy, żyją już dość długo i ich arichitektura jest troche podstarzała. Dlatego, żeby zrobić coś lepszego trzeba będzie zacząć od zera.
Napisano 2 Sierpień 200618 l fajnie maya 8:)...ciekawe co tam pogrzebali ci od autodesk'u w niej:/...hmm...
Napisano 3 Sierpień 200618 l Nie obeszło się oczywiście bez zmiany ikonki, choć ta już dawno prosiła się o zmiany. Przynajmniej nowa Maya nie będzie mi już więcej szpeciła menu Start w Windowsie :) Jedyną zauważalną zmianą w głównym oknie aplikacji jest nowe menu i sposób jego podziału. Menu „Modeling” zostało podzielone na dwie części – „Polygons” oraz „Surfaces”. Menu zostało także przebudowane, więc przerzucając się ze starszej wersji będzie trzeba się przyzwyczaić do zmian. Pojawił się także Edytor, w którym można sobie dowolnie kofigurować grupy menu. Autodesk chwalił się nową możliwością tworzenia brył – tzw. „Interactive Creation”. Na szczęście istnieje możliwość wyłączenia tej opcji :) Dodano także kilka nowych narzędzi przeznaczonych do modelowania: Narzędzia takie jak Bridge, Mirror Geometry, Mirror Cut. Zmiany zaszły także w takich narzędziach jak np. Split Edge Ring Tools - teraz jednym kliknięciem nożna dodać kilka loopów: Znalazło się także ulepszone narzędzie Soft Modification Tool, wprowadzono kolorowanie geometri ze względu na zasięg i siłę działanie tego narzędzia. Wprowadzono także zmiany w Script Editorze - numerowanie wierszy kodu, co może ułatwić nawigację :) To tyle z takich ważniejszych rzeczy. Jeśli chodzi o ulepszenia, to oczekiwałem, że pojawią się wreszcie schematy kolorów jak w maxie, oraz Zmiana skali siatki konstrukcyjnej przy oddalanu/przybliżaniu widoku 0 tak jak w maxie - gdzy oddali się widok, siatka zmieni skalę, dzięki czemu zawsze jest widoczna, niestety Autodesk nie wprowadził tego do Maya :| Jeśli chodzi o wydajność i 64bity, to nie zuważyłem różnicy. Pewnie dlatego, że mój procek ledwo z 32 sobie radzi :) Więcej info w dziale What's new in Maya w Dokumentacji softu, tutaj napisałem tylko o takich pierwszych wrażeniach po zainstalowaniu :)
Napisano 3 Sierpień 200618 l Mintrill thx, za info. Wprowadzono także zmiany w Script Editorze - numerowanie wierszy kodu, co może ułatwić nawigację :)Ja bym chciał, żeby wreszcie wprowadzili kolorowanie kodu i poprawili edytor, żeby wyglądał na coś w stylu Mel Studio.
Napisano 3 Sierpień 200618 l Dobrze by było, ale na to chyba jeszcze będziemy musieli poczekać. Pozostaje teraz czekać, aż MELStudio wyjdzie pod Maya 8.0.
Napisano 3 Sierpień 200618 l No teraz będzie trzeba jak zwykle czekać, aż wszystkie fajne pluginy zostaną przekompilowane pod 8.0.
Napisano 3 Sierpień 200618 l Autor Fajnie jest, ze jak sie tworzy nowe obiekty to nie sa domyslnie ustawiane w centrum ukladu wspolrzednych tylko rozciaga sie je tak jak w Maxie;p
Napisano 6 Sierpień 200618 l Nie mam pojęcia, co to jest, ale dobrze to wygląda. http://www.cgtalk.ru/forum/showthread.php?t=13728
Napisano 6 Sierpień 200618 l http://www.cgtalk.ru/forum/attachment.php?attachmentid=9516&d=1154525398 Niech mi to ktoś wytłumaczy, bo nie kumam tego... Koleś wymodelował cylindra z sześcioma ściankami, a na renderze ma detal, jak u koreańczyków.
Napisano 6 Sierpień 200618 l http://www.cgtalk.ru/forum/attachment.php?attachmentid=9516&d=1154525398 hehe ruski cgtalk
Napisano 7 Sierpień 200618 l http://www.cgtalk.ru/forum/attachment.php?attachmentid=9516&d=1154525398 Niech mi to ktoś wytłumaczy, bo nie kumam tego... Koleś wymodelował cylindra z sześcioma ściankami, a na renderze ma detal, jak u koreańczyków. moim zdaniem to nie możliwe i juz ;-) te kwatratowe modele to żeby animke płynnie zrobić czy coś a do renderingu to pewnie na kolejnej warstwie właściwe modele sa
Napisano 7 Sierpień 200618 l Nie pokazywaliby tego na Siggraphie, a już zwłaszcza na cgtalku :), gdyby to tak zrobili. Zwróć uwagę, że na tych screenach widać jak ładują jakieś shadery o nazwie Acropolis, Stonehenge i renderują to później przy użyciu Rendermana. Podejrzewam, że ma to związek z procedural geometry support zawartym w nowym Renderman Studio. Nie wiem, jak to działa, ale wiem, że taki bajer już od dawna ma Houdini (właściwie, to ten się na procedurach opiera) i właśnie mnówstwo takich detali można zrobić kilkoma klknięciami myszki. Jeśli takie coś będzie dostępne w Maya poprzez "Renderman Studio" to możemy się tylko cieszyć. Muszę zgłębić tajemnice Hudego, to może zrozumiem, jak się takie coś robi :>
Napisano 7 Sierpień 200618 l dla mnie jedyne co dobrze wygląda z tego russian cgtalku to http://www.cgtalk.ru/forum/attachment.php?attachmentid=9467&d=1154525055
Napisano 7 Sierpień 200618 l Autor Co do tego Houdiniego to mialem okazje sie nim pobawic, ale kompletnie nic nie potrafilem na nim zrobic, to soft z innego wymiaru!!
Napisano 7 Sierpień 200618 l heh, dokładnie, ja walczę z nim jakiś tydzień, po kilkudniowej przerwie dzisiaj miałem zajęcia z modelowania poly :) Upierdliwy jest pod tym względem, na pewno nie zadowoliłby wytrawnych modelarzy...
Napisano 7 Sierpień 200618 l Autor Sam znam tylko jedna osobe, ktora z niego korzysta, ponoc ma najlepsze efekty czasteczek... Mi sie on nie podoba i nie mam zamiaru sie na niego przesiadac
Napisano 7 Sierpień 200618 l mnie też hudini odstraszył i to porządnie ;-) słyszałem jest dobry do efektów cząsteczki dynamika itd jest dobra kontola ale co za tym idzie trzeba umieć więcej to troche jak z linuksami możesz wszystko tylko trzeba sie sporo koment naumieć
Napisano 8 Sierpień 200618 l Wracając do Maya 8, Autodesk będzie musiał jeszcze nad nią trochę popracować :/ Przydałaby się poprawka w ScriptEditorze, bo np. zamykając Maya z wpisanym czymkolwiek do Edytora, a następnie uruchamiając Maya, owy tekst nadal tam widnieje. W sumie nie jest może bug, ale trochę denerwujące...
Napisano 9 Sierpień 200618 l ha, dopiero teraz zobaczyłem fantastyczne rozwiązanie, można sobie każde okno odłączyć od głównego okna aplikacji - genialne :D
Napisano 10 Sierpień 200618 l Fajnie jest, ze jak sie tworzy nowe obiekty to nie sa domyslnie ustawiane w centrum ukladu wspolrzednych tylko rozciaga sie je tak jak w Maxie;p eee wedlug mnie stara metoda byla duzo lepsza, a teraz zacznie sie maxowanie mayki...
Napisano 10 Sierpień 200618 l eee wedlug mnie stara metoda byla duzo lepsza, a teraz zacznie sie maxowanie mayki... juz sie zaczelo:P
Napisano 10 Sierpień 200618 l jeszcze sie taki program nie urodził co by wszystkim dogodził ;-) nie ma co rozpatrywać co jest lepsze a co gorsze jeden lubi to a drugi tamto a dopuki można wyłączyć to czego sie nie lubi to jest OK ;-) zreszta w samej majce niewiele sie zmieniło gdyby maxowe 'udogodnienia' usuneli to byłoby naprawde ubogo ;-)) myśle że autodesk nie będzie jakichś specjalnych rewolucjii wprowadzał do majki i maxa bo podobno szykuje jakiś nowy soft więc jakby do strych softów wprowadził duze zmiany to pewnie niewielu chciałoby tego nowego
Napisano 31 Sierpień 200618 l o kurde, wczoraj zainstalowalem sobie mayke 8 i jestem w szoku, jak narazie nie mam zadnych problemow, wszystko chodzi o wiele plynniej i w ogole :D
Napisano 5 Wrzesień 200618 l http://www.cgtalk.ru/forum/attachment.php?attachmentid=9516&d=1154525398 Niech mi to ktoś wytłumaczy, bo nie kumam tego... Koleś wymodelował cylindra z sześcioma ściankami, a na renderze ma detal, jak u koreańczyków. a może skrypt prerenderujący który zamienia referencje? ;) ha, dopiero teraz zobaczyłem fantastyczne rozwiązanie, można sobie każde okno odłączyć od głównego okna aplikacji - genialne :D Było już w 6.o od której zaczynałem ;) mi tam się maxowe rozwiązania podobają, chociaż przyzwyczaiłem się już do majkowych. a Soft Selection z Maxa zawsze mi brakowało ;)
Napisano 5 Wrzesień 200618 l piotrek -> może chodzi o http://www.sfdm.scad.edu/faculty/malcolm/Ca301/wip/best_winter2005/vsfx319.1/brandon_nelson/lod/lod.html , w ribArchives przechowywane są poszczególne bardziej lub mniej szczegółowe modele.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto