Loopik Napisano 21 Sierpień 2006 Share Napisano 21 Sierpień 2006 Soft 3d Max 8. Chodzi o to, że modeluje sobie obiekt powstały przez extrude jakiegoś splajna i przekonwertowany do polymodel. Zdarzało mi się to już wcześniej gdy robiłem z zwykłego plane'a. Daję na to Meshsmooth i wszytko jest ok, ale niektóre krawędzie pozostają bez zmian, nie zaokrąglają się, po prostu obiekt jest w tym miejscu kanciasty. Nic nie zmieniałem w ustawieniach ani obiektu ani modyfikatora. To występuje jeszcze w innym miejscu na tym obiekcie. Jestem w kropce, HELP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 21 Sierpień 2006 Share Napisano 21 Sierpień 2006 Może masz tam podwójnego vertexa? Zwelduj te miejsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loopik Napisano 21 Sierpień 2006 Autor Share Napisano 21 Sierpień 2006 No właśnie nie ma tam nic nienormalnego, żadnych podwójnych vertexów. Kiedyś mi się coś takiego przytrafiło i nawet gdy wywaliłem oba polygony sąsiadujące z newralgiczną krawędzią i utworzyłem od nowa, problem nie znikał, coś jakby w samym cage'u było zdefiniowane że to ma być nie wygładzane. Próbowałem ustawić dla wszystkich poly na całym obiekcie przypisać do tej samej smooth grupy, ale to niczego nie zmienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vorek Napisano 21 Sierpień 2006 Share Napisano 21 Sierpień 2006 wejdź w tryb edycji krawędzi w meshsmooth, zaznacz krawędź o którą chodzi i sprawdź wartość parametru "crease" jeżeli jest 1 to ustaw 0 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loopik Napisano 22 Sierpień 2006 Autor Share Napisano 22 Sierpień 2006 Niestety to na nic, próbowałem kombinować parametrami MS, resetowałem wszystkie i nie pomaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 22 Sierpień 2006 Share Napisano 22 Sierpień 2006 A jak to robi turbo smooth? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 22 Sierpień 2006 Share Napisano 22 Sierpień 2006 wrzuć no tego modela gdzieś na server, to zobaczymy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 22 Sierpień 2006 Share Napisano 22 Sierpień 2006 Witam!! siatka do dupy stad te bledy :) wszystko jest jak najbardziej ok :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loopik Napisano 22 Sierpień 2006 Autor Share Napisano 22 Sierpień 2006 Turbosmooth - robi tak samo. Siatka jest ok, tyle że jeszcze obiekt nie jest skończony. Coś gdzieś siedziało w obiekcie ale za cholere nie wiem gdzie, ale udało mi się to rozwikłać. Całkiem przypadkiem, chciałem to wrzucić na server więc wyeksportowałęm do *.3ds i zaimportowałem do nowego pliku i po nałożeniu MS problem zniknął. W starym pliku przed nałożeniem MS przekonwertowałem obiekt z editable poly do editable mesh, a później bez modyfikacji z editable mesh do editable poly i wszytko jest ok. Na obiekcie występował problem w kilku miejscach, teraz wszędzie jest spoko, bez ingenrencji w siatke i inne. Tak czy owak dzięki za pomoc. :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loopik Napisano 22 Sierpień 2006 Autor Share Napisano 22 Sierpień 2006 efekty widać odrazu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yaro16 Napisano 23 Sierpień 2006 Share Napisano 23 Sierpień 2006 Ja chciałbym sie spytac czy da sie zrobić gdy robie model samochodu dodac werteksa.Bo zamiast zrobić czworokąta mam trójkąd i chce to poprawić Prosze o odpowiedz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zonk Napisano 23 Sierpień 2006 Share Napisano 23 Sierpień 2006 da sie, tryb edycji krawedzi> insert vertex. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 23 Sierpień 2006 Share Napisano 23 Sierpień 2006 A wtedy obok zrobi się pięciokąt :*. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi