Napisano 11 Wrzesień 200618 l Witam, jest to moja pierwsza poważna zabawa z character studio i wychodzi mi coś takiego mało realistyczny przekonywujący bieg :/ przydały by mi się jakieś dobre rady albo dobre linki :) w załączniku podaje 3 filmiki z przodu, boku i pod kontem. pozdro.
Napisano 11 Wrzesień 200618 l Te 3 filmiki zajmują razem mniej niż przeciętny jpg na tym forum :D Bieg mało realistyczny, tak jak napisałeś. Wydaje mi się, że niektóre kości się nie poruszają (tzn. poruszają się tak jak parents, czyli nie mają kluczy). IMO masywności tej postaci nie widać w animacji. Ruch mało płynny, PPM na kości -> properties -> display properties -> TRAJECTORY. Zawsze tego używaj, można włączyć też z menu bipeda. tutoriale http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=23600 pozdro
Napisano 11 Wrzesień 200618 l Jak juz robisz walkcykla to postaraj sie na przyszlosc aby postac chodzila w miejscu. Po drugie zrob pare loopow na raz..aby nie bylo przeskoku w odtwarzaniu..bo nie ktorzy nie maja super prockow i filmik wczytuje sie 10ns co daje denerwujacy przeskok i tym samym ciezko wczuc sie w szczegoly. Co do animacji - skupiles sie bardzo na nogach..w miare wyglada to dobrze..chociaz pamietaj, ze jak jest duzy ciezar to predkosc opadania takiej masy jest znacznie wieksza niz przy jakims chudzielcu i przyrasta rownomiernie co do powiedzmy odleglosci punktu A do punktu B (wybacz fizyke mialem jakies 10lat temu ostatnia). Nastepna rzecza jest to co powiedzial lumpy..animacja chodu, biegu to nie same nogi i miednica..duza role odgrywa praca ramion nadgarstkow..glowy, wsumie wszystkiego. U ciebie jedynie jest praca rak (jakby sparalizowana) i praca nog z miednica. Dodaj sobie teraz znaczny ruch glowa (bezwladny) prace ramion i nadgarstkow (zalezy czy jest to bieg na czas..czy podskoki za lubą na laczce). No i obserwuj, bo bez obserwacji ciezko jest zbudowac animacje od tak z glowy. Czyli nie tylko dupeczki na ulicy ale i wlasnie kafarow ktorzy scigaja akurat jakiegos mlokosa w dlugich batach zeby mu sposcic w pi#@!@#!l.
Napisano 11 Wrzesień 200618 l super oko - przeskok jest, bo kruku nie dał nawet calego cyklu - taki był oszczędny :D
Napisano 11 Wrzesień 200618 l serwus :) ja mam taka ogolna uwage - chyba lepeij dawac filmik z zapetlonym chodem - 4-5 sekwencji . Nie kazdy ma odtwarzacz ( z roznych powodow), ktory wyswietli cos takiego w sposob ciagly. A rozmiary plikow sa tak male ze nie stanowi to problemu. Juz dawno to zauwazylem - i zawsze mi to przeszkadza. pozdrawiam
Napisano 12 Wrzesień 200618 l walk cycle pokazuj w miejscu, jesli to mial byc ciezki stwor to ten ruch bardziej przypomina creep dla takiego niz run... uwazam ze jest to wszystko nei tak... ani agresji, ani masy, ani twardosci w ruchu... uzyj innych przejsc miedzy kluczami (bez bezzierow), skluczuj koncowki ruchu naglym zatrzymaniem (czyli jak stopa wali w ziemie to sztywny stop, bez powolnego wytlumiania)... heh, gdzies cos na ten temat pokazywalem... jesli chcesz dobra referke to poszukaj filmikow o bioniclach tam sa dobrze rpzerysowane ruchy 3d... jesli chcesz sam stworzyc referke psotaci o ciezkim biegu to skocz na pakernie, przyczep za duzo kilogramow do goleni i przebiegnij pare razy przed kamera :) pozniej dodaj na korpusie, a na koncu na rekach.... tak byla robiona referka do jednej gry, dawno temu, do ktorej potrzebny byl golem :)
Napisano 12 Wrzesień 200618 l serwus :) Odnosnie chodenia w miejscu , to czytalem gdzies, kiedys zeby ABSOLUTNIE tego nie robic - i nie moge teraz wydumać, o co mogło tam chodzic - a pisał to chyba ktos z firm pokroju pixara. Odnosnie przerysowań : radze najpierw pomęczyć sie ze zwykłym chodem. TO i tak masa pracy. Tygodnie pracy :(. A dopiero potem przerysowania . To tak, jak z rysowaniem - najpierw fajnie portretować, a dopiero potem trzaskać karykatury - zeby wiedzieć co i jak przejaskrawić, przerysować, a co pominąć :) pozdrawiam :)
Napisano 12 Wrzesień 200618 l kannu-to bylo dawno, wtedy nie bylo narzedzie do zmiany przez klikniecie ze sliding na nonsliding footsteps... teraz to nie ma zadnego znaczenia... zaraz tam tygodnie pracy... pare godzin :)
Napisano 12 Wrzesień 200618 l pare godzin to w ujeciu teoretycznym - jak ktos tylko mysli ze potrafi. Kazda animacja jest prosta, do momentu , az nie zacznie sie jej robic.
Napisano 12 Wrzesień 200618 l albo sie tego iles tam razy nie przerabialo i sprowadza sie to tylko do poprzesuwania kluczy krzywych :) dla treningu proponuje ustawic sobie bipa jakiegokolwiek... a pozniej pobawic sie kluczami i pozapisywac na kartce ustawienia... i tak na oko wyczuc co od czego zalezy, bipa puscic na ruchu ciaglym, klucze wywalic na bok ekranu (albo inny monitor) i sobie suwac, i suwac, i tak sobie suwac az sie zrozumie...
Napisano 14 Wrzesień 200618 l Autor Dzięki za opdowiedzi, jak tylko zrobię jakieś konkretne zmiany dam znać :]
Napisano 24 Wrzesień 200618 l Autor Tymrazem zamiast biegu zrobiłm ciężki chód postaci http://rapidshare.de/files/34311729/mut2.zip
Napisano 5 Październik 200618 l Kruku:)Animka z przodu jest o wiele lepsza niż w innych ujęciach. Cóż moge doradzić hmmm jedynie tylko to ażebys może teś sie wział za: 1. Włączyc w ruch pozostała częśćopstaci(tułów,głowa) 2.Jeśli ładnie żeś juz zrobil dynamike i prace bioder i stóp idź za ciosem dalej:)Miękkie ruchy konczyn(rece,dłonie ale to juz na sam koniec) 3. A najwazniejsze timing:|Tutaj nie ma ze postać biegnie(sam tez mam problemy wogóel z chodzeniem bo jestem początkującym w tej dziedzinie i na takie podobne problemy natrafiam:) Wiec głowa do góry:)I walcz dalej Kruku:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto