Jump to content

Kopiowanie poligonów


goral

Recommended Posts

Na obiekcie jeden z poligonów jest pokrojony na kilka mniejszych i chciałbym skopiować ten poligon i wkleić w drugi o takich samych wymiarach, Tak żeby ten drugi poligon był pocięty tak samo. Żebym nie musiał ręcznie dzielić tego drugiego poligonu bo i tak nigdy nie wyjdzie tak samo..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 13
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

zkasuj ten drugi, skopiuj ten pocięty (shift move), przesuń gdzie ma być, i zwelduj brzegi pociętego poligona z brzegami dziury.

 

W miare OK tylko co to jest "shift move", jak mam go przesunąć, a zweldować brzegi tzn połączyć?

Link to comment
Share on other sites

To idz pograc sobie w gierki. Powinni robic specjalne testy przy rejestracji nowym mebera na minimalna chociaz znajomosc interfejsu.

 

ha ha ha. bardzo śmieszne. to że ty wiesz gdzie jest ten przycisk nie znaczy że jesteś mądrzejszy...

Nie ma nigdzie napiane że nie można zadawać prostych pytań. Forum po to chyba jest żeby sie czegoś dowiedzieć a nie głupio do kogoś pisać.....DZIURAWE OKO

Link to comment
Share on other sites

Wiesz co – poprawiłeś mi humor ostatnim postem :)

-jeśli masz jeden obiekt i chcesz skopiować poligon (w jego obrębie) to naciśnij crtl + d (wtedy będzie wyciągnięcie tego poligonu)

-jeśli masz jeden obiekt i chcesz skopiować poligon ALE bez połączenia z bryłą to kliknij RMB i z Menu wybierz Duplicate Poligon

-a jeżeli chcesz żeby ten poligon był innym obiektem to RMB i Extrack z menu a później Poly Mesh -> Megre z docelowym

P.S Na przyszłość zaznaczaj o jaki soft Ci albo dawaj do odpowiedniego działu :)

P.S 2 Radziłbym „pobawić się” trochę z dokumentacją do softu

Link to comment
Share on other sites

Wiesz co – poprawiłeś mi humor ostatnim postem :)

-jeśli masz jeden obiekt i chcesz skopiować poligon (w jego obrębie) to naciśnij crtl + d (wtedy będzie wyciągnięcie tego poligonu)

-jeśli masz jeden obiekt i chcesz skopiować poligon ALE bez połączenia z bryłą to kliknij RMB i z Menu wybierz Duplicate Poligon

-a jeżeli chcesz żeby ten poligon był innym obiektem to RMB i Extrack z menu a później Poly Mesh -> Megre z docelowym

P.S Na przyszłość zaznaczaj o jaki soft Ci albo dawaj do odpowiedniego działu :)

P.S 2 Radziłbym „pobawić się” trochę z dokumentacją do softu

 

1. Co to jest ctrl+d to ja dobrze wiem..

2. RMB i Duplicate polygon to jest POŁĄCZONE wtedy z bryłą...

3. RMB + extract jest OK tylko coś merge nie działa..

4. Sory że nie zaznaczyłem o jaki soft mi chodzi ale dział jest OK..

5. Cały czas przeglądam tą dokumentacje a posta pisze wtedy jak już faktycznie nie moge tam czegoś znaleść lub zrozumieć... :):)

Link to comment
Share on other sites

Źle mnie zrozumiałeś - pisząc połączenie z bryłą miałem na myśli takie połączenie jak jest przy extrude :] bo to fakt, że nadal jest ten sam obiekt :)

Jak nie działa jak działa ;) – napisz dokładnie co jest nie tak, bo jeśli Ci chodzi o to żeby te poligony miały połączenie z nową siatką to obiekt musi mieć taką samą liczbę krawędzi (np. jeśli miałeś 2 quady i jednego podzieliłeś na pół to przy miejscu ich łączenia masz 2 edge a nie jeden ) - jeśli chcesz mieć ładną siatkę pod sds’a to musisz kombinować tak żeby te poligony miały tyle samo edgów (czyli też vertex’ów)

Link to comment
Share on other sites

chyba do końca sie nawzajem nie rozumiemy. Wiem że jak podziele poligon np na dwie części to w miejscu podzielenia edgy dzielą sie na dwa. No włąśnie tu tkwi problem bo gdy chce wkleić ten podzielony poligon w drugi ale ten drugi ma inną liczbe edge'ów..Może rysunek pomoże..

 

Mam polygon w kształcie trójkąta(zielone kropki) który został przecięty(czerwone kropki) i chce aby cały podzielony trójkąt(zielone kropki) został wklejony do innego polygona o takim samym kształcie który jest nie podzielony...W tym momencie podzielony polygon ma 5 edges a niepodzielony poly ma 3 edges.

 

poly.jpg

Link to comment
Share on other sites

Całkowita liczba edgów nie jest ważna – pod sds ważne żeby była ciągłość siatki dlatego mając 1 edge za nic w świcie nie zmerege’ujesz jej dobrze z 2 edgami – musisz pamiętać o ciągłości.

Jak to zrobić napisałem już:

Jak nie działa jak działa ;) – napisz dokładnie co jest nie tak, bo jeśli Ci chodzi o to żeby te poligony miały połączenie z nową siatką to obiekt musi mieć taką samą liczbę krawędzi (np. jeśli miałeś 2 quady i jednego podzieliłeś na pół to przy miejscu ich łączenia masz 2 edge a nie jeden ) - jeśli chcesz mieć ładną siatkę pod sds’a to musisz kombinować tak żeby te poligony miały tyle samo edgów (czyli też vertex’ów)

 

Ale jeżeli nadal nie wiesz co i jak to tu przedstawiłem 2 sposoby (1 to po prostu dodatkowa krawędź a drugi to Bridge [tamten edge później trzeba usunąć])

image2zd9.jpg

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy