Greenman Napisano 27 Wrzesień 2006 Napisano 27 Wrzesień 2006 Od czego zależy szybkośc renderu z materiałami mentala od standartowach. bo u mnie mentalowskie materiały, zwłaszcza dgs i glass(physic-phen) przy samplingu ok 1 -4 przelicza ok 10x dłużej niż standartowe. I tak sie zastanawiam czy ja coś źle poustawiałem czy tak już jest? I jakbyście mogli o jakieś rady jakimi obcjami kombinować żeby zmniejszyć czas renderu ??? Nie bijcie jeśli sie o jakieś głupoty pytam :) Dzięki z góry za jakieś odpowiedzi
SWRSC Napisano 27 Wrzesień 2006 Napisano 27 Wrzesień 2006 standardowe na mentalu liczą się szybciej, ale nie uzyskasz takich efektów jak z materiałami MR. Dodatkowo łatwiej ustawic photony jesli wszystkie materialu w scenie masz mentalowskie. Niestety, mental do czasochłonny render :) na zmniejszenie czasu renderingu jest wiele sposobów, pierwszy który mi sie nasuwa to kontrast samplingu, drugi to wieksze radiusy w FG (kosztem shadingu) trzeci to... wszystko zalezy od sceny... jest naprawde sporo sposobów, ale nie wszystkie nadają się w konkretnych przypadkach.
Greenman Napisano 28 Wrzesień 2006 Autor Napisano 28 Wrzesień 2006 Dzięki SWRSC za szybką odpowiedź. Teraz trzeba wracać do zagłębiania się w tajniki mentala, hehe ...
mathix Napisano 29 Wrzesień 2006 Napisano 29 Wrzesień 2006 Ja bym powiedział, że mental to raczej szybki renderer (porównaj do maxwella, brazilla itd), zresztą jest wykorzystywany w przemyśle filmowym, a tam używa się tylko szybkich. przy samplingu ok 1 -4 A po co Ci taki wielki sampling? -1 - 2, 0 - 3 zazwyczaj w zupełności wystarcza. Zamiast dgs do powierzchni typu glossy (z rozmazanymi odbiciami), używaj mib_glossy_reflection i mib_glossy_refraction. Poza tym jak używasz raytracingu to nie zapomnij o ustawieniu paramertów drzewa BSP.
Hindus Napisano 29 Wrzesień 2006 Napisano 29 Wrzesień 2006 Ja bym powiedział, że mental to raczej szybki renderer (porównaj do maxwella, brazilla itd), zresztą jest wykorzystywany w przemyśle filmowym, a tam używa się tylko szybkich. tak a np Keytoon który używa maxwella do spotów :) ?
greg_jg Napisano 29 Wrzesień 2006 Napisano 29 Wrzesień 2006 tak a np Keytoon który używa maxwella do spotów :) ? Panowie nie ma co się licytować, bo i tak wyjdzie, że mental`a używa więcej firm, w dodatku lepszych :>
polon Napisano 2 Październik 2006 Napisano 2 Październik 2006 Panowie nie ma co się licytować, bo i tak wyjdzie, że mental`a używa więcej firm, w dodatku lepszych :> ja go używam - to chyba wystarczająca rekomendacja lahahaha
powelt Napisano 23 Październik 2006 Napisano 23 Październik 2006 TO jak już mówimy o renderach, to ja zadam takie pytanie od siebie. Zadawałem je już kiedyś na forum i odesłano mnie do tego działu. Nie bijcie jeżeli powturzę z nim. A więc, jaka jest zasadnicza różnica między mentalem a v-rayem? Narazie bawię się tylko maxowym mr. Nie bawiłem sie jeszcze v-rayem, ale większość jednak używa tego drugiego.
Master Kiełbaster Napisano 23 Październik 2006 Napisano 23 Październik 2006 Vray daje ładniejsze Gi bez znacznej zabawy :* I ma jeszcze więcej parametró do ustawiania.
dlugasx Napisano 12 Listopad 2006 Napisano 12 Listopad 2006 Od czego zależy szybkośc renderu z materiałami mentala od standartowach. bo u mnie mentalowskie materiały, zwłaszcza dgs i glass(physic-phen) przy samplingu ok 1 -4 przelicza ok 10x dłużej niż standartowe. I tak sie zastanawiam czy ja coś źle poustawiałem czy tak już jest? I jakbyście mogli o jakieś rady jakimi obcjami kombinować żeby zmniejszyć czas renderu ??? Nie bijcie jeśli sie o jakieś głupoty pytam :) Dzięki z góry za jakieś odpowiedzi Jak masz wieksza scenke to pobaw sie Raytrace acceleration: Method : BSP Size: 6 Depth: 60 (to sa moje ustawienia - jedne z szybszych przy duzych scenach) Do tego kontrast: polecam wartosci do preview 0.25 Ludzie mowia, ze jest czasochlonny... w porownaniu z Vrayem to ferrari z taczka, kwestia tylko przejrzenia jego elementow odpowiedzialnych za tuning.
dlugasx Napisano 12 Listopad 2006 Napisano 12 Listopad 2006 Vray daje ładniejsze Gi bez znacznej zabawy :* I ma jeszcze więcej parametró do ustawiania. zapomniales dodac ile pradu potrafi zezrec i zasobow zanim to jego gi wyskoczy w porzadanej formie... lepiej pomyslec w mentalu :) i robic szybko
JmTm00 Napisano 12 Listopad 2006 Napisano 12 Listopad 2006 no tak mental vray srutututu...bo t mowa cały czas o stilach jest tak? A o animacji zapomniano :>? Maxwell do animek...hm..wolne toto i bez większej ilości kompów chyba nie ma sensu :/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się