Napisano 27 Wrzesień 200618 l Od czego zależy szybkośc renderu z materiałami mentala od standartowach. bo u mnie mentalowskie materiały, zwłaszcza dgs i glass(physic-phen) przy samplingu ok 1 -4 przelicza ok 10x dłużej niż standartowe. I tak sie zastanawiam czy ja coś źle poustawiałem czy tak już jest? I jakbyście mogli o jakieś rady jakimi obcjami kombinować żeby zmniejszyć czas renderu ??? Nie bijcie jeśli sie o jakieś głupoty pytam :) Dzięki z góry za jakieś odpowiedzi
Napisano 27 Wrzesień 200618 l standardowe na mentalu liczą się szybciej, ale nie uzyskasz takich efektów jak z materiałami MR. Dodatkowo łatwiej ustawic photony jesli wszystkie materialu w scenie masz mentalowskie. Niestety, mental do czasochłonny render :) na zmniejszenie czasu renderingu jest wiele sposobów, pierwszy który mi sie nasuwa to kontrast samplingu, drugi to wieksze radiusy w FG (kosztem shadingu) trzeci to... wszystko zalezy od sceny... jest naprawde sporo sposobów, ale nie wszystkie nadają się w konkretnych przypadkach.
Napisano 28 Wrzesień 200618 l Autor Dzięki SWRSC za szybką odpowiedź. Teraz trzeba wracać do zagłębiania się w tajniki mentala, hehe ...
Napisano 29 Wrzesień 200618 l Ja bym powiedział, że mental to raczej szybki renderer (porównaj do maxwella, brazilla itd), zresztą jest wykorzystywany w przemyśle filmowym, a tam używa się tylko szybkich. przy samplingu ok 1 -4 A po co Ci taki wielki sampling? -1 - 2, 0 - 3 zazwyczaj w zupełności wystarcza. Zamiast dgs do powierzchni typu glossy (z rozmazanymi odbiciami), używaj mib_glossy_reflection i mib_glossy_refraction. Poza tym jak używasz raytracingu to nie zapomnij o ustawieniu paramertów drzewa BSP.
Napisano 29 Wrzesień 200618 l Ja bym powiedział, że mental to raczej szybki renderer (porównaj do maxwella, brazilla itd), zresztą jest wykorzystywany w przemyśle filmowym, a tam używa się tylko szybkich. tak a np Keytoon który używa maxwella do spotów :) ?
Napisano 29 Wrzesień 200618 l tak a np Keytoon który używa maxwella do spotów :) ? Panowie nie ma co się licytować, bo i tak wyjdzie, że mental`a używa więcej firm, w dodatku lepszych :>
Napisano 2 Październik 200618 l Panowie nie ma co się licytować, bo i tak wyjdzie, że mental`a używa więcej firm, w dodatku lepszych :> ja go używam - to chyba wystarczająca rekomendacja lahahaha
Napisano 23 Październik 200618 l TO jak już mówimy o renderach, to ja zadam takie pytanie od siebie. Zadawałem je już kiedyś na forum i odesłano mnie do tego działu. Nie bijcie jeżeli powturzę z nim. A więc, jaka jest zasadnicza różnica między mentalem a v-rayem? Narazie bawię się tylko maxowym mr. Nie bawiłem sie jeszcze v-rayem, ale większość jednak używa tego drugiego.
Napisano 23 Październik 200618 l Vray daje ładniejsze Gi bez znacznej zabawy :* I ma jeszcze więcej parametró do ustawiania.
Napisano 12 Listopad 200618 l Od czego zależy szybkośc renderu z materiałami mentala od standartowach. bo u mnie mentalowskie materiały, zwłaszcza dgs i glass(physic-phen) przy samplingu ok 1 -4 przelicza ok 10x dłużej niż standartowe. I tak sie zastanawiam czy ja coś źle poustawiałem czy tak już jest? I jakbyście mogli o jakieś rady jakimi obcjami kombinować żeby zmniejszyć czas renderu ??? Nie bijcie jeśli sie o jakieś głupoty pytam :) Dzięki z góry za jakieś odpowiedzi Jak masz wieksza scenke to pobaw sie Raytrace acceleration: Method : BSP Size: 6 Depth: 60 (to sa moje ustawienia - jedne z szybszych przy duzych scenach) Do tego kontrast: polecam wartosci do preview 0.25 Ludzie mowia, ze jest czasochlonny... w porownaniu z Vrayem to ferrari z taczka, kwestia tylko przejrzenia jego elementow odpowiedzialnych za tuning.
Napisano 12 Listopad 200618 l Vray daje ładniejsze Gi bez znacznej zabawy :* I ma jeszcze więcej parametró do ustawiania. zapomniales dodac ile pradu potrafi zezrec i zasobow zanim to jego gi wyskoczy w porzadanej formie... lepiej pomyslec w mentalu :) i robic szybko
Napisano 12 Listopad 200618 l no tak mental vray srutututu...bo t mowa cały czas o stilach jest tak? A o animacji zapomniano :>? Maxwell do animek...hm..wolne toto i bez większej ilości kompów chyba nie ma sensu :/
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto