Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Od czego zależy szybkośc renderu z materiałami mentala od standartowach. bo u mnie mentalowskie materiały, zwłaszcza dgs i glass(physic-phen) przy samplingu ok 1 -4 przelicza ok 10x dłużej niż standartowe. I tak sie zastanawiam czy ja coś źle poustawiałem czy tak już jest?

 

I jakbyście mogli o jakieś rady jakimi obcjami kombinować żeby zmniejszyć czas renderu ???

 

Nie bijcie jeśli sie o jakieś głupoty pytam :) Dzięki z góry za jakieś odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

standardowe na mentalu liczą się szybciej, ale nie uzyskasz takich efektów jak z materiałami MR. Dodatkowo łatwiej ustawic photony jesli wszystkie materialu w scenie masz mentalowskie. Niestety, mental do czasochłonny render :)

 

na zmniejszenie czasu renderingu jest wiele sposobów, pierwszy który mi sie nasuwa to kontrast samplingu, drugi to wieksze radiusy w FG (kosztem shadingu) trzeci to... wszystko zalezy od sceny... jest naprawde sporo sposobów, ale nie wszystkie nadają się w konkretnych przypadkach.

Napisano
  • Autor

Dzięki SWRSC za szybką odpowiedź. Teraz trzeba wracać do zagłębiania się w tajniki mentala, hehe ...

Napisano

Ja bym powiedział, że mental to raczej szybki renderer (porównaj do maxwella, brazilla itd), zresztą jest wykorzystywany w przemyśle filmowym, a tam używa się tylko szybkich.

 

przy samplingu ok 1 -4

A po co Ci taki wielki sampling? -1 - 2, 0 - 3 zazwyczaj w zupełności wystarcza. Zamiast dgs do powierzchni typu glossy (z rozmazanymi odbiciami), używaj mib_glossy_reflection i mib_glossy_refraction. Poza tym jak używasz raytracingu to nie zapomnij o ustawieniu paramertów drzewa BSP.

Napisano
Ja bym powiedział, że mental to raczej szybki renderer (porównaj do maxwella, brazilla itd), zresztą jest wykorzystywany w przemyśle filmowym, a tam używa się tylko szybkich.

 

tak a np Keytoon który używa maxwella do spotów :) ?

Napisano
tak a np Keytoon który używa maxwella do spotów :) ?

 

Panowie nie ma co się licytować, bo i tak wyjdzie, że mental`a używa więcej firm, w dodatku lepszych :>

Napisano
Panowie nie ma co się licytować, bo i tak wyjdzie, że mental`a używa więcej firm, w dodatku lepszych :>

 

 

ja go używam - to chyba wystarczająca rekomendacja

lahahaha

Napisano

TO jak już mówimy o renderach, to ja zadam takie pytanie od siebie. Zadawałem je już kiedyś na forum i odesłano mnie do tego działu. Nie bijcie jeżeli powturzę z nim. A więc, jaka jest zasadnicza różnica między mentalem a v-rayem? Narazie bawię się tylko maxowym mr. Nie bawiłem sie jeszcze v-rayem, ale większość jednak używa tego drugiego.

Napisano
Od czego zależy szybkośc renderu z materiałami mentala od standartowach. bo u mnie mentalowskie materiały, zwłaszcza dgs i glass(physic-phen) przy samplingu ok 1 -4 przelicza ok 10x dłużej niż standartowe. I tak sie zastanawiam czy ja coś źle poustawiałem czy tak już jest?

 

I jakbyście mogli o jakieś rady jakimi obcjami kombinować żeby zmniejszyć czas renderu ???

 

Nie bijcie jeśli sie o jakieś głupoty pytam :) Dzięki z góry za jakieś odpowiedzi

 

Jak masz wieksza scenke to pobaw sie Raytrace acceleration:

 

Method : BSP

Size: 6

Depth: 60

 

(to sa moje ustawienia - jedne z szybszych przy duzych scenach)

 

Do tego kontrast: polecam wartosci do preview 0.25

 

Ludzie mowia, ze jest czasochlonny... w porownaniu z Vrayem to ferrari z taczka, kwestia tylko przejrzenia jego elementow odpowiedzialnych za tuning.

Napisano
Vray daje ładniejsze Gi bez znacznej zabawy :* I ma jeszcze więcej parametró do ustawiania.

 

 

zapomniales dodac ile pradu potrafi zezrec i zasobow zanim to jego gi wyskoczy w porzadanej formie... lepiej pomyslec w mentalu :) i robic szybko

Napisano

no tak mental vray srutututu...bo t mowa cały czas o stilach jest tak? A o animacji zapomniano :>? Maxwell do animek...hm..wolne toto i bez większej ilości kompów chyba nie ma sensu :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności