Skocz do zawartości

Szybkość renderu


Greenman

Rekomendowane odpowiedzi

Od czego zależy szybkośc renderu z materiałami mentala od standartowach. bo u mnie mentalowskie materiały, zwłaszcza dgs i glass(physic-phen) przy samplingu ok 1 -4 przelicza ok 10x dłużej niż standartowe. I tak sie zastanawiam czy ja coś źle poustawiałem czy tak już jest?

 

I jakbyście mogli o jakieś rady jakimi obcjami kombinować żeby zmniejszyć czas renderu ???

 

Nie bijcie jeśli sie o jakieś głupoty pytam :) Dzięki z góry za jakieś odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

standardowe na mentalu liczą się szybciej, ale nie uzyskasz takich efektów jak z materiałami MR. Dodatkowo łatwiej ustawic photony jesli wszystkie materialu w scenie masz mentalowskie. Niestety, mental do czasochłonny render :)

 

na zmniejszenie czasu renderingu jest wiele sposobów, pierwszy który mi sie nasuwa to kontrast samplingu, drugi to wieksze radiusy w FG (kosztem shadingu) trzeci to... wszystko zalezy od sceny... jest naprawde sporo sposobów, ale nie wszystkie nadają się w konkretnych przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym powiedział, że mental to raczej szybki renderer (porównaj do maxwella, brazilla itd), zresztą jest wykorzystywany w przemyśle filmowym, a tam używa się tylko szybkich.

 

przy samplingu ok 1 -4

A po co Ci taki wielki sampling? -1 - 2, 0 - 3 zazwyczaj w zupełności wystarcza. Zamiast dgs do powierzchni typu glossy (z rozmazanymi odbiciami), używaj mib_glossy_reflection i mib_glossy_refraction. Poza tym jak używasz raytracingu to nie zapomnij o ustawieniu paramertów drzewa BSP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym powiedział, że mental to raczej szybki renderer (porównaj do maxwella, brazilla itd), zresztą jest wykorzystywany w przemyśle filmowym, a tam używa się tylko szybkich.

 

tak a np Keytoon który używa maxwella do spotów :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO jak już mówimy o renderach, to ja zadam takie pytanie od siebie. Zadawałem je już kiedyś na forum i odesłano mnie do tego działu. Nie bijcie jeżeli powturzę z nim. A więc, jaka jest zasadnicza różnica między mentalem a v-rayem? Narazie bawię się tylko maxowym mr. Nie bawiłem sie jeszcze v-rayem, ale większość jednak używa tego drugiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czego zależy szybkośc renderu z materiałami mentala od standartowach. bo u mnie mentalowskie materiały, zwłaszcza dgs i glass(physic-phen) przy samplingu ok 1 -4 przelicza ok 10x dłużej niż standartowe. I tak sie zastanawiam czy ja coś źle poustawiałem czy tak już jest?

 

I jakbyście mogli o jakieś rady jakimi obcjami kombinować żeby zmniejszyć czas renderu ???

 

Nie bijcie jeśli sie o jakieś głupoty pytam :) Dzięki z góry za jakieś odpowiedzi

 

Jak masz wieksza scenke to pobaw sie Raytrace acceleration:

 

Method : BSP

Size: 6

Depth: 60

 

(to sa moje ustawienia - jedne z szybszych przy duzych scenach)

 

Do tego kontrast: polecam wartosci do preview 0.25

 

Ludzie mowia, ze jest czasochlonny... w porownaniu z Vrayem to ferrari z taczka, kwestia tylko przejrzenia jego elementow odpowiedzialnych za tuning.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vray daje ładniejsze Gi bez znacznej zabawy :* I ma jeszcze więcej parametró do ustawiania.

 

 

zapomniales dodac ile pradu potrafi zezrec i zasobow zanim to jego gi wyskoczy w porzadanej formie... lepiej pomyslec w mentalu :) i robic szybko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności