Skocz do zawartości

3dmax - jak to zrobic ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

 

zrobilem cos takiego:

http://_

 

i teraz chcialbym to zesferyzowac ;) do takiej postaci

http://_

 

ksztalt bedzie prawdopodobnie bardziej skomplikowany a przypuszczam ze przy zaginaniu musi to miec odpowiednie wymiary (na przyklad jak na szescianie) wiec mam:

http://_

 

jak to zrobic ? :/

 

please help

 

ps. dawno mnie tutaj nie bylo choc zagladam od czasu do czasu. widze ze poziom jak zwykle najwyzszy :)

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

najpierw dodaj modyfikator zaznaczania zaznacz co chcesz wygiac i dodaj modyfikatro bend. i tak z kazdy skrzydlem (czy co to tam jest)

tak mi sie wydaje :P nie jestem pewien:]

Napisano

bendem może się da ale będzie ciężko. Spróbuj użyć obiektu conform z zakładki compound objects. Nie bawiłem się nim za wiele ale służy on włąśnie do owijania jednego obiektu na drugi, może się uda.

 

Pozdrawiam

Napisano

to co pokazałeś na drugim obrazku jest zrobione z kuli. z tym że autor zrobił jedno takie skrzydło. a puźniej poprostu go pobrócił o 90stopni i zweldował vertexy.

Napisano

Witam!!

cos w tym stylu--> 1km0.jpg

??

zajelo mi to pol minuty :)

nie znalem rozmiarow (tzw nie chcialem sie bawic) jak to ma byc wiec zrobilem na oko :D

jak tak moze byc to powiem jak to zrobilem :D

Napisano
to co pokazałeś na drugim obrazku jest zrobione z kuli. z tym że autor zrobił jedno takie skrzydło. a puźniej poprostu go pobrócił o 90stopni i zweldował vertexy.

 

no dokladnie to jest zrobione z kuli. autor (czyli ja ;) stworzyl kule i poznaznaczal fejsy obrucil kule trzy razy i calosc zlozyl w photoshopie zeby na szybko pokazac koncepcje.

 

przeczytalem odpowiedz drem'a i tak wlasnie to zrobilem, uzywajac benda i obracajac elementy. nawet calkiem calkiem to wyszlo ale chcialbym uzyc innej szybszej i dokladniejszej techniki.

 

nie sprawdzalem jeszcze tego co napisal Vorek, ale juz sie do tego zabieram :D

 

a ty nielot jak to zrobiles ?

Napisano

omg maczuga, nie wiem czy ja mam okrojonego maxa czy ty masz nowszego, a moze ten modyfikator trzeba pobrac, bo ja mam tylko spherify i nie wiem czy o nim mowisz bo jego dzialanie zamieszczam ponizej. u mnie ten modyfikator ma tylko jeden parametr wiec niewiele zabawy z nim ;)

Napisano

ups... sorry teraz się skapnąłem że spherify to jest, a pozatym nie ma w manipulacji gizmem :) więc przesuń w dół pivot obiektu, powinno zadziałać.

Napisano

zrobilem sphere duza poznije zrobilem 3 male (ce co widac ustawilem je na krawdziach tej duzej z malych usunalem zbedna czesc na koncu polaczylem (male) je ze soba duza usunalem i voila :D

nie spelna minuta moim leniwym kilkaniem ;)

Napisano
theurgicus --> hmmmm czy ja wiem

mi tak to wyszlo jakies 4-6min

z tym ze robilem aby te okragle czesci lekko wystawaly ale jak sie chce okragle to jeszcze szybciej :D

pozdro

 

Tylko coś to jest słabo sferyczne ;)

Napisano

damy rade. nielot mi duzo pomogl bo teraz wiem ze to co zrobilem na poczatku nie jest tym o co mi chodzilo. jego render bardziej odzwierciedla moj pomysl. jeszcze nad tym pracuje do tego swiatla a na koniec animacja. jak skoncze to sie moze pochwale.

 

tymczasem, ma ktos z was moze linka do tutka z efektem spadajacej i odbijajacej sie od ziemi kulki. troche tego szukalem w sieci i jakos kiepsko mi to poszlo :)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności