theurgicus Napisano 29 Wrzesień 2006 Napisano 29 Wrzesień 2006 witam zrobilem cos takiego: http://_ i teraz chcialbym to zesferyzowac ;) do takiej postaci http://_ ksztalt bedzie prawdopodobnie bardziej skomplikowany a przypuszczam ze przy zaginaniu musi to miec odpowiednie wymiary (na przyklad jak na szescianie) wiec mam: http://_ jak to zrobic ? :/ please help ps. dawno mnie tutaj nie bylo choc zagladam od czasu do czasu. widze ze poziom jak zwykle najwyzszy :)
drem Napisano 29 Wrzesień 2006 Napisano 29 Wrzesień 2006 najpierw dodaj modyfikator zaznaczania zaznacz co chcesz wygiac i dodaj modyfikatro bend. i tak z kazdy skrzydlem (czy co to tam jest) tak mi sie wydaje :P nie jestem pewien:]
Vorek Napisano 29 Wrzesień 2006 Napisano 29 Wrzesień 2006 bendem może się da ale będzie ciężko. Spróbuj użyć obiektu conform z zakładki compound objects. Nie bawiłem się nim za wiele ale służy on włąśnie do owijania jednego obiektu na drugi, może się uda. Pozdrawiam
Lis Napisano 29 Wrzesień 2006 Napisano 29 Wrzesień 2006 to co pokazałeś na drugim obrazku jest zrobione z kuli. z tym że autor zrobił jedno takie skrzydło. a puźniej poprostu go pobrócił o 90stopni i zweldował vertexy.
nielot007 Napisano 29 Wrzesień 2006 Napisano 29 Wrzesień 2006 Witam!! cos w tym stylu--> ?? zajelo mi to pol minuty :) nie znalem rozmiarow (tzw nie chcialem sie bawic) jak to ma byc wiec zrobilem na oko :D jak tak moze byc to powiem jak to zrobilem :D
Master Kiełbaster Napisano 29 Wrzesień 2006 Napisano 29 Wrzesień 2006 Daj na to 2 razy bend (jeden 360* drugi 180*) i po sprawie :*
maczuga Napisano 29 Wrzesień 2006 Napisano 29 Wrzesień 2006 omg modyfikator spherize i sie pobaw centrum wyginania :)
theurgicus Napisano 29 Wrzesień 2006 Autor Napisano 29 Wrzesień 2006 to co pokazałeś na drugim obrazku jest zrobione z kuli. z tym że autor zrobił jedno takie skrzydło. a puźniej poprostu go pobrócił o 90stopni i zweldował vertexy. no dokladnie to jest zrobione z kuli. autor (czyli ja ;) stworzyl kule i poznaznaczal fejsy obrucil kule trzy razy i calosc zlozyl w photoshopie zeby na szybko pokazac koncepcje. przeczytalem odpowiedz drem'a i tak wlasnie to zrobilem, uzywajac benda i obracajac elementy. nawet calkiem calkiem to wyszlo ale chcialbym uzyc innej szybszej i dokladniejszej techniki. nie sprawdzalem jeszcze tego co napisal Vorek, ale juz sie do tego zabieram :D a ty nielot jak to zrobiles ?
theurgicus Napisano 29 Wrzesień 2006 Autor Napisano 29 Wrzesień 2006 omg maczuga, nie wiem czy ja mam okrojonego maxa czy ty masz nowszego, a moze ten modyfikator trzeba pobrac, bo ja mam tylko spherify i nie wiem czy o nim mowisz bo jego dzialanie zamieszczam ponizej. u mnie ten modyfikator ma tylko jeden parametr wiec niewiele zabawy z nim ;)
maczuga Napisano 29 Wrzesień 2006 Napisano 29 Wrzesień 2006 ups... sorry teraz się skapnąłem że spherify to jest, a pozatym nie ma w manipulacji gizmem :) więc przesuń w dół pivot obiektu, powinno zadziałać.
nielot007 Napisano 29 Wrzesień 2006 Napisano 29 Wrzesień 2006 zrobilem sphere duza poznije zrobilem 3 male (ce co widac ustawilem je na krawdziach tej duzej z malych usunalem zbedna czesc na koncu polaczylem (male) je ze soba duza usunalem i voila :D nie spelna minuta moim leniwym kilkaniem ;)
theurgicus Napisano 29 Wrzesień 2006 Autor Napisano 29 Wrzesień 2006 maczuga: hmm, albo sie nie da albo ja nie umim :/ nielot: hehe, u mnie w takim przypadku samo ustawianie zajeloby 15 min ;)
nielot007 Napisano 29 Wrzesień 2006 Napisano 29 Wrzesień 2006 theurgicus --> hmmmm czy ja wiem mi tak to wyszlo jakies 4-6min z tym ze robilem aby te okragle czesci lekko wystawaly ale jak sie chce okragle to jeszcze szybciej :D pozdro
theurgicus Napisano 29 Wrzesień 2006 Autor Napisano 29 Wrzesień 2006 nielot: kurde twoje jakies fajniejsze jest :) pozdrawiam
Hynol Napisano 29 Wrzesień 2006 Napisano 29 Wrzesień 2006 theurgicus --> hmmmm czy ja wiem mi tak to wyszlo jakies 4-6min z tym ze robilem aby te okragle czesci lekko wystawaly ale jak sie chce okragle to jeszcze szybciej :D pozdro Tylko coś to jest słabo sferyczne ;)
nielot007 Napisano 29 Wrzesień 2006 Napisano 29 Wrzesień 2006 hynol mowilem tzw napisalem ze te male spfery lekko wystaja aby one byly lekko wybrzuszone w tych miejscach :) trzeba czytac dokladnie ;)
theurgicus Napisano 30 Wrzesień 2006 Autor Napisano 30 Wrzesień 2006 damy rade. nielot mi duzo pomogl bo teraz wiem ze to co zrobilem na poczatku nie jest tym o co mi chodzilo. jego render bardziej odzwierciedla moj pomysl. jeszcze nad tym pracuje do tego swiatla a na koniec animacja. jak skoncze to sie moze pochwale. tymczasem, ma ktos z was moze linka do tutka z efektem spadajacej i odbijajacej sie od ziemi kulki. troche tego szukalem w sieci i jakos kiepsko mi to poszlo :)
Master Kiełbaster Napisano 30 Wrzesień 2006 Napisano 30 Wrzesień 2006 reaktorem :* albo policz sobie współrzędne kulki :p
Rekomendowane odpowiedzi