Napisano 30 Wrzesień 200618 l Witam. Postanowiłem napisać, ponieważ męczę się z jednym bugiem w mojej pracy. Chodzi mi o cień, który zaznaczę na screenie numer 2. Praca wygląda tak: Została wyrenderowana w Mental Ray'u. Oprócz buga który zaznacze tu: chciałbym abyście wytknęli mi ich więcej, ewentualnie powiedzcie co moge poprawic, co zmienic. Z góry dzięki
Napisano 30 Wrzesień 200618 l to nie zaden bug tylko cien obudowy okna. jak masz swiatlo za oknem to rzuca ono cien okna na sciane, a jak chcesz to usunąć to najlepiej daj dwa swiatla na kazda czesc okna po jednym albo wogule daj swiatlo przed okno. nic wiecej ci nie pomoge bo na mentalu sie nie znam;) pozdr
Napisano 30 Wrzesień 200618 l Nawet fajne, ale trochę pustawo jest :) Cienie masz za ostre i między ścianą a podłogą jakieś fotonki się chyba przeciskają niechciane :) Do materiału podłogi lepiej użyj DGS.
Napisano 30 Wrzesień 200618 l Autor ten cień to dla mnie bug dlatego, że w rzeczywistości, patrząc na mój pokój nie widzę czegoś takiego naścianie podłodze i suficie :). Na podłodze jest DGS. Pust jest dlatego, że chodzi mi o samo ustawienie światła. Z wyposażeniem będę się bawić potem. Mam tu zastosowane tylko jedno światło - mjące na celu tylkko ładnie rozświetlić scenę, potem chcę dodać światło słoneczne tylko jeszcze nie wiem jak :). Jak ktoś ma jakis pomysł to chętnie wysłucham dalszych opini :)
Napisano 30 Wrzesień 200618 l Nie widzisz tego u siebie bo ten cień musi być słabszy i mniej ostry. Jakoś nie wygląda ta podłoga na DGS :P Jako słońce użyj mr area spot'a - chyba najlepiej wyjdzie. A czym imitujesz niebo?? Skylight??
Napisano 30 Wrzesień 200618 l Autor tak niebo imituje skylightem. aha i nie wiem jak ten cie troche "przezedzić" możesz mi powiedziec co zrobić zeby był słabszy i mniej ostry?
Napisano 30 Wrzesień 200618 l Hmmm... jeśli w scenie masz tylko 1 źródło światła - skylight - to automatycznie cienie powinny być mniej ostre... Daj w FG troszkę więcej sampli i zmniejsz radiusy. Jeśli masz jeszcze jakieś źródło światła oprócz skylighta i nie jest to spot imitujący światło słoneczne to usuń to światło. Pokaż screen z viewporta i ustawienia świateł i renderera.
Napisano 30 Wrzesień 200618 l Autor w scenie skylighta uzylem tylko po to zeby nadac odcien nieba, wlasciwe swiatlo imituje mi tu mr Area Omni ustawione tóż za oknem. Radiusy mam min/max: 0,5/3.0 - samplowanie: 600. GI - Max Num Phot Per Sampl mam 70 milionów, a Max Samp Radius mam na 10 cm Ustawienia światła: Multiplier: 0,45 Type: Inverse Square W zakładce Advanced Light Parameters Radius 250 cm Samples: U:7 V:7 Mental Ray Indirect Illumination Energy: 1000000,0 Decay 2,0 Caustic Photons: 10000 GI Photons: 700000 Dodalem teraz swiatło mr Area Spot, ale render jeszcze trwa.
Napisano 30 Wrzesień 200618 l Hmmm... jeśli masz scene w skali 1:1 to może wywal wszystkie światła, dja skylighta z mlt np. 1,8 i jedno mr area spot (ustawieniami musisz się pobawić) i może będzie lepiej...
Napisano 7 Październik 200618 l Autor Po poprawkach i większej dawce fotonów w ustawieniach światła doszedłem do takiego efektu: Mam w związku z tym parę pytań. 1) Czy to normalne, że tak mała scena renderowała się 4h? 2) Sciany mojego pokoju (na podstawie którego reobię scenę) są o wiele jaśniejsze i mają kolor wpadający w żółć, zauważyłem, że kolor sciany w tej scenie uzależnił się od koloru podłogi i nieważne jak ustawiam kolor w material edytorze - zmian niemal nie widać, chcę aby ściany były żółte (albo i niemal białe) ale nie jestem tego w stanie osiągnąć, nie wiem czemu i nie wiem jak do tego dojść, PS: Ustawienia światła w zakładce GI Photons to: 1000000 z tym, że jak były rzędu 800000 to scena wyglądała tak: co zrobić, żeby ściany miały kolor który nie jest aż tak zbliżony do koloru podłogi (żeby był bardziej "niezależny") PS2 ustawienia GI w oknie rendera: max. numb. photon per sample: 10000000 max. samp. radius: 10,0cm
Napisano 7 Październik 200618 l Nawet miło Twój pokoik wygląda :) 1) zależy od komputera (podaj parametry swojego PC) 2) Musisz dodaćdo materiału podłogi materiał/shader photon basic (base) Kolor diffuse określa jaki kolor mają mieć fotony (najlepiej ustaw na biały i troszke brązowego, bo podłoga jest brązowa)
Napisano 7 Październik 200618 l Autor A więc mój cudny komp to Celeron 2600, 1GB RAM, Ati Radeon 9550 256 MB 128 bit, WD1600, Mam jeszcze AMD Sempron 3000, GF 6600 GT, prawie 1 GB RAM, ale to komp młodszego brata i nie mam tam maxa :)
Napisano 7 Październik 200618 l No to chyba za długo :* PS może ustawienia hotspot i fallof masz złe i Ci fotonki uciekają niewiadomo gdzie i dlatego tak długo liczy...
Napisano 7 Październik 200618 l nom dlugo, ale krocej niz patry robi szare rendery i lepiej to u ciebie wyglada ;)
Napisano 7 Październik 200618 l Autor renderuje tak jak podpowiedziales ale wyłażą jakieś plamy na ścianach nie wiem czemu
Napisano 7 Październik 200618 l ozzyslip - widziaiałeś mój ostani update w WIP'ie pracy Wizka - interior?? Jeśłi nie, to lepiej nic nie gadaj, a jeśli tak to pomyśl zanim coś napiszesz Sam - pokaż co wyszło, bo takie "suche" słowa nic mi nie mówią :)
Napisano 7 Październik 200618 l fajna wymiana postow na poprzedniej stronie. To ze Sam nie wie co to "Edycja" to jeszcze jakos uznam, ale patry... btw ale znawca tematu sie odezwal, co robi render 8h rozdzialka 300x200, ktory wyglada nie wiele lepiej niz screen z viewporta... Wracajac do glownego watku- pusto w tej scenie, panie, pusto! i nie przejmuj sie na razie renderingiem tylko jakos umebluj ten pokoj.
Napisano 7 Październik 200618 l Dla zainteresowanych: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=434914&page=5 oto tywoj ostatni update w ktorym widzimy nienajlepsze oswietlenie + brak info o czasie renderu, lecz mozna sie spodziewac ze tak jak przy szarym rednerze tej samej rozdzialki trwalo to 2h patry: "Tweety - tak jak mówiłeś - test oświetlenia na szaro :) Rendering tylko 2h !!! BO teraz wiem, że jka renderuje to trzeba wszystko wyłączyć oprócz windowsa i 3dsmaxa :)" pfff...
Napisano 8 Październik 200618 l Autor To jest to co mi wychodzi (te plamy), nie renderowałem do końca bo szkoda mi czasu. Zabrałem się za modolowanie półek, tylko musze jeszcze znaleźć coś o firankach, bo nigdy nie robiłem czegoś takiego. A bardziej udane to: Update tej sceny nimal niczym się nie różni od tego na poprzedniej stronie (zmieniłem troszkę ustawienia światła). Update zapodam jutro, jak tochę umebluję, albo coś...
Napisano 9 Październik 200618 l Plamy... hmmm... ale pojawiły się bo ustawiłeś ten photon basic dla podłogi czy majstrowałeś z hotspot i fallof światła?? Mogę się założyć, że chciałeś poprawić to hotspot fallof i pogorszyłeś sprawę :* Pamiętaj - hotspot ustawiaj, żeby objęło wszystkie okna i nic więcej, a fallof gdzieś tak w połowie hotspota i powinno być git
Napisano 11 Październik 200618 l Autor Mam światło typu mr Area Omni więc nie, nie majsterkowałem przy hotspot i fallof. W zakładce Caustics and GI -> Photon -> ustawiłem instance Surface'a i tam kombinowałem, przy czym probowalem zrobic tak jak pokazywał na screenie patry, no ale te plamy sie nadal uwidaczniają.
Napisano 11 Październik 200618 l Nie omni!! Aaaa!!!! Zamiast omni daj spota (jako słońce) i skylighta (jako niebo) i powinno być git i szybciej powinno liczyć :*
Napisano 11 Październik 200618 l :* ... kopiuj wklej Kielbaster. Sam- kurna, wymodeluj cos a nie bawisz sie renderem, za pusto tutaj...
Napisano 11 Październik 200618 l Kr3tz nie czepiaj sie patry'ego wie co gada w koncu siedzi w w tym kope lat i sie zna, wie co to omni i skylight wiec nie waz sie podwazac jego zlotych slow. to jest grafik ! Sam- ja bym ci radzil w google wpisac "mental ray tutorial" i poczawszy od pierwszego do ostatniego powertowac, kazdego tutka zapisac na kompie i CZYTAC CZYTAC I JESZCZE RAZ CZYTAC!
Napisano 11 Październik 200618 l sorka panowie, ale czy Wy sie przypadkiem nie uwzieliscie za bardzo na Patry'ego i nie jedziecie po nim jak po szarej kobyle? Nie twierdze, ze jest geniuszem, ze slucha uwag czy odpowiada na pytania, badz daje konkretne odpowiedzi, ale chyba przegieciem jest jechac po gosciu przy kazdej okazji, co? czy moze to ja jestem jakis wrazliwy? :/ sorka za OT, ale jakos tak mi sie przykro robi czytajac powyzsze posty... do Sam'a: praca zaczyna sie ladnie prezentowac, tylko jesli juz tak testujesz oswietlenie, to popracuj nad tym, zeby sciany nie byly takie ciemne przy przepalonym oknie pozdrawiam
Napisano 15 Październik 200618 l Autor Ok mam tu mały update nie zawiele, bo czasu brak, wiem, że łóżko nienaturalne i juz je poprawiłem, szafeczka przy łóżku też zmieniona także na to za bardzo nie zwracajcie uwagi. Teraz natomiast mam takie pytanie. Patry powiedziałeś, żebym nie walił omni, ale ja postępuję według poradnika mojego kolegi (świetnego grafika i dla mnie mentora :)) SWRSC'a http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=28412 Tutaj używa właśnie omni. Na początku poradnika zaznaczył na zielono efekt, który niestety nie dokońca opisał, bo zajął się rozproszeniem światła, tu zadam pytanie, jak uzyskać taki efekt (słońca) mając w scenie skylight, mr area omni, i czy brakuje mi jakiegoś światła? Pytam, bo jestem początkującym i w grafice siedze stosunkowo niedługo, a to tak naprawde moja pierwsza porządniejsza praca, z której jestem bardziej zadowolony. Przerobiłem już bardzo wiele tutków i wiele książek, ale z doświadzczenia wiem, że pomoc bezpośrednia jest o wiele skuteczniejsza. Aha oto render:
Napisano 15 Październik 200618 l SWRSC użył omni bo ma dobry sprzęt i jemu jest obojętne czy mu dużo fotonków ucieka :* Radzę Ci używac spota :)
Napisano 16 Październik 200618 l SWRSC użył omni bo ma dobry sprzęt i jemu jest obojętne czy mu dużo fotonków ucieka :* Radzę Ci używac spota :) sory, ale głupoty piszesz... jaki problem w tym, żeby zaczekać 5 minut dluzej na zapisanie wiekszej liczby photonow w scenie? Przeciez one licza sie dosyc szybko nawet na bardzo slabych maszynach. I co, niby Sam ma imitować niebo Spotem??
Napisano 16 Październik 200618 l SWRSC - u mnie zmienienie spota na omni to podskoczenie czasu renderingu nawet 3x!!! Więc jestem na to uczulony :) A nie chodzi mi o to, żeby spotem imitować niebo (od tego jest skylight) tylko, żeby jako słońce używał spota.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto