Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Postanowiłem napisać, ponieważ męczę się z jednym bugiem w mojej pracy. Chodzi mi o cień, który zaznaczę na screenie numer 2. Praca wygląda tak:

 

3ck7.th.jpg

 

Została wyrenderowana w Mental Ray'u. Oprócz buga który zaznacze tu:

 

4kf0.th.jpg

 

chciałbym abyście wytknęli mi ich więcej, ewentualnie powiedzcie co moge poprawic, co zmienic.

 

Z góry dzięki

  • Odpowiedzi 30
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

to nie zaden bug tylko cien obudowy okna. jak masz swiatlo za oknem to rzuca ono cien okna na sciane, a jak chcesz to usunąć to najlepiej daj dwa swiatla na kazda czesc okna po jednym albo wogule daj swiatlo przed okno. nic wiecej ci nie pomoge bo na mentalu sie nie znam;) pozdr

Napisano

Nawet fajne, ale trochę pustawo jest :)

Cienie masz za ostre i między ścianą a podłogą jakieś fotonki się chyba przeciskają niechciane :)

Do materiału podłogi lepiej użyj DGS.

Napisano

ten cień to dla mnie bug dlatego, że w rzeczywistości, patrząc na mój pokój nie widzę czegoś takiego naścianie podłodze i suficie :). Na podłodze jest DGS. Pust jest dlatego, że chodzi mi o samo ustawienie światła. Z wyposażeniem będę się bawić potem. Mam tu zastosowane tylko jedno światło - mjące na celu tylkko ładnie rozświetlić scenę, potem chcę dodać światło słoneczne tylko jeszcze nie wiem jak :). Jak ktoś ma jakis pomysł to chętnie wysłucham dalszych opini :)

Napisano

Nie widzisz tego u siebie bo ten cień musi być słabszy i mniej ostry.

Jakoś nie wygląda ta podłoga na DGS :P

Jako słońce użyj mr area spot'a - chyba najlepiej wyjdzie.

A czym imitujesz niebo?? Skylight??

Napisano

tak niebo imituje skylightem. aha i nie wiem jak ten cie troche "przezedzić" możesz mi powiedziec co zrobić zeby był słabszy i mniej ostry?

Napisano

Hmmm... jeśli w scenie masz tylko 1 źródło światła - skylight - to automatycznie cienie powinny być mniej ostre...

Daj w FG troszkę więcej sampli i zmniejsz radiusy.

Jeśli masz jeszcze jakieś źródło światła oprócz skylighta i nie jest to spot imitujący światło słoneczne to usuń to światło.

Pokaż screen z viewporta i ustawienia świateł i renderera.

Napisano

w scenie skylighta uzylem tylko po to zeby nadac odcien nieba, wlasciwe swiatlo imituje mi tu mr Area Omni ustawione tóż za oknem. Radiusy mam min/max: 0,5/3.0 - samplowanie: 600. GI - Max Num Phot Per Sampl mam 70 milionów, a Max Samp Radius mam na 10 cm

 

Ustawienia światła:

Multiplier: 0,45

Type: Inverse Square

 

W zakładce Advanced Light Parameters

Radius 250 cm

Samples: U:7 V:7

 

Mental Ray Indirect Illumination

Energy: 1000000,0

Decay 2,0

Caustic Photons: 10000

GI Photons: 700000

 

 

Dodalem teraz swiatło mr Area Spot, ale render jeszcze trwa.

Napisano

Hmmm... jeśli masz scene w skali 1:1 to może wywal wszystkie światła, dja skylighta z mlt np. 1,8 i jedno mr area spot (ustawieniami musisz się pobawić) i może będzie lepiej...

Napisano

Po poprawkach i większej dawce fotonów w ustawieniach światła doszedłem do takiego efektu:

 

my.php?image=7ne8.jpg

 

Mam w związku z tym parę pytań.

 

1) Czy to normalne, że tak mała scena renderowała się 4h?

 

2) Sciany mojego pokoju (na podstawie którego reobię scenę) są o wiele jaśniejsze i mają kolor wpadający w żółć, zauważyłem, że kolor sciany w tej scenie uzależnił się od koloru podłogi i nieważne jak ustawiam kolor w material edytorze - zmian niemal nie widać, chcę aby ściany były żółte (albo i niemal białe) ale nie jestem tego w stanie osiągnąć, nie wiem czemu i nie wiem jak do tego dojść,

 

PS: Ustawienia światła w zakładce GI Photons to: 1000000 z tym, że jak były rzędu 800000 to scena wyglądała tak:

 

my.php?image=6ml3.jpg

 

co zrobić, żeby ściany miały kolor który nie jest aż tak zbliżony do koloru podłogi (żeby był bardziej "niezależny")

 

PS2 ustawienia GI w oknie rendera:

max. numb. photon per sample: 10000000

max. samp. radius: 10,0cm

Napisano

Nawet miło Twój pokoik wygląda :)

1) zależy od komputera (podaj parametry swojego PC)

2) Musisz dodaćdo materiału podłogi materiał/shader photon basic (base)

photonoygq9.jpg

Kolor diffuse określa jaki kolor mają mieć fotony (najlepiej ustaw na biały i troszke brązowego, bo podłoga jest brązowa)

Napisano

A więc mój cudny komp to Celeron 2600, 1GB RAM, Ati Radeon 9550 256 MB 128 bit, WD1600,

 

Mam jeszcze AMD Sempron 3000, GF 6600 GT, prawie 1 GB RAM, ale to komp młodszego brata i nie mam tam maxa :)

Napisano

ozzyslip - widziaiałeś mój ostani update w WIP'ie pracy Wizka - interior??

Jeśłi nie, to lepiej nic nie gadaj, a jeśli tak to pomyśl zanim coś napiszesz

Sam - pokaż co wyszło, bo takie "suche" słowa nic mi nie mówią :)

Napisano

fajna wymiana postow na poprzedniej stronie. To ze Sam nie wie co to "Edycja" to jeszcze jakos uznam, ale patry...

 

btw ale znawca tematu sie odezwal, co robi render 8h rozdzialka 300x200, ktory wyglada nie wiele lepiej niz screen z viewporta...

 

Wracajac do glownego watku- pusto w tej scenie, panie, pusto! i nie przejmuj sie na razie renderingiem tylko jakos umebluj ten pokoj.

Napisano

Dla zainteresowanych:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=434914&page=5

 

oto tywoj ostatni update w ktorym widzimy nienajlepsze oswietlenie + brak info o czasie renderu, lecz mozna sie spodziewac ze tak jak przy szarym rednerze tej samej rozdzialki trwalo to 2h

patry:

"Tweety - tak jak mówiłeś - test oświetlenia na szaro :) Rendering tylko 2h !!! BO teraz wiem, że jka renderuje to trzeba wszystko wyłączyć oprócz windowsa i 3dsmaxa :)" pfff...

Napisano

To jest to co mi wychodzi (te plamy), nie renderowałem do końca bo szkoda mi czasu. Zabrałem się za modolowanie półek, tylko musze jeszcze znaleźć coś o firankach, bo nigdy nie robiłem czegoś takiego.

 

nieudanypokojlp5.th.jpg

 

A bardziej udane to:

 

7yt1.th.jpg

 

Update tej sceny nimal niczym się nie różni od tego na poprzedniej stronie (zmieniłem troszkę ustawienia światła). Update zapodam jutro, jak tochę umebluję, albo coś...

Napisano

Plamy... hmmm... ale pojawiły się bo ustawiłeś ten photon basic dla podłogi czy majstrowałeś z hotspot i fallof światła??

Mogę się założyć, że chciałeś poprawić to hotspot fallof i pogorszyłeś sprawę :*

Pamiętaj - hotspot ustawiaj, żeby objęło wszystkie okna i nic więcej, a fallof gdzieś tak w połowie hotspota i powinno być git

Napisano

Mam światło typu mr Area Omni więc nie, nie majsterkowałem przy hotspot i fallof. W zakładce Caustics and GI -> Photon -> ustawiłem instance Surface'a i tam kombinowałem, przy czym probowalem zrobic tak jak pokazywał na screenie patry, no ale te plamy sie nadal uwidaczniają.

Napisano

Kr3tz nie czepiaj sie patry'ego wie co gada w koncu siedzi w w tym kope lat i sie zna, wie co to omni i skylight wiec nie waz sie podwazac jego zlotych slow. to jest grafik !

 

Sam- ja bym ci radzil w google wpisac "mental ray tutorial" i poczawszy od pierwszego do ostatniego powertowac, kazdego tutka zapisac na kompie i CZYTAC CZYTAC I JESZCZE RAZ CZYTAC!

Napisano

sorka panowie, ale czy Wy sie przypadkiem nie uwzieliscie za bardzo na Patry'ego i nie jedziecie po nim jak po szarej kobyle? Nie twierdze, ze jest geniuszem, ze slucha uwag czy odpowiada na pytania, badz daje konkretne odpowiedzi, ale chyba przegieciem jest jechac po gosciu przy kazdej okazji, co? czy moze to ja jestem jakis wrazliwy? :/

 

sorka za OT, ale jakos tak mi sie przykro robi czytajac powyzsze posty...

 

do Sam'a:

praca zaczyna sie ladnie prezentowac, tylko jesli juz tak testujesz oswietlenie, to popracuj nad tym, zeby sciany nie byly takie ciemne przy przepalonym oknie

 

pozdrawiam

Napisano

Ok mam tu mały update nie zawiele, bo czasu brak, wiem, że łóżko nienaturalne i juz je poprawiłem, szafeczka przy łóżku też zmieniona także na to za bardzo nie zwracajcie uwagi. Teraz natomiast mam takie pytanie. Patry powiedziałeś, żebym nie walił omni, ale ja postępuję według poradnika mojego kolegi (świetnego grafika i dla mnie mentora :)) SWRSC'a

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=28412

 

Tutaj używa właśnie omni. Na początku poradnika zaznaczył na zielono efekt, który niestety nie dokońca opisał, bo zajął się rozproszeniem światła, tu zadam pytanie, jak uzyskać taki efekt (słońca) mając w scenie skylight, mr area omni, i czy brakuje mi jakiegoś światła? Pytam, bo jestem początkującym i w grafice siedze stosunkowo niedługo, a to tak naprawde moja pierwsza porządniejsza praca, z której jestem bardziej zadowolony. Przerobiłem już bardzo wiele tutków i wiele książek, ale z doświadzczenia wiem, że pomoc bezpośrednia jest o wiele skuteczniejsza.

 

Aha oto render:

 

8sc8.jpg

Napisano
SWRSC użył omni bo ma dobry sprzęt i jemu jest obojętne czy mu dużo fotonków ucieka :*

Radzę Ci używac spota :)

 

sory, ale głupoty piszesz... jaki problem w tym, żeby zaczekać 5 minut dluzej na zapisanie wiekszej liczby photonow w scenie? Przeciez one licza sie dosyc szybko nawet na bardzo slabych maszynach. I co, niby Sam ma imitować niebo Spotem??

Napisano

SWRSC - u mnie zmienienie spota na omni to podskoczenie czasu renderingu nawet 3x!!! Więc jestem na to uczulony :)

A nie chodzi mi o to, żeby spotem imitować niebo (od tego jest skylight) tylko, żeby jako słońce używał spota.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności