Jump to content

Oświetlenie MR


Godzil

Recommended Posts

Witajcie! Robie sobie scenke gdzie render wspomagany jest przez mental ray'a a że nie do końca go jeszcze rozumiem, to nie rozumiem tego komunikatu:

 

RCGI 0.2 error 361053: no photons stored after emitting 1000000 photons (canceling emission job)

RCGI 0.2 warn 362004: no photons stored after emitting 10000 photons

 

Bo wszystko sie ladnie renderuje a jak zrobiłem UNHIDE kilku obiektów to sie tak wlasnie posypalo przy renderze

 

Jakiś helpik moze? :D

 

Licze na pomoc i wyjaśnienie!

 

pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

okrylem pewną zależność. W mojej scenie jest dziura w ścianie i imitacja żaluzji które miały dawać taki ładny dzień... kiedy światło jest na zewnątrz całego pomieszcenia wywala bląd, kiedy jest w środku renderuje sie normalnie... Wczesniej tego nie miałem... Czekam cierpliwie na pomoc z Waszej strony :)

Link to comment
Share on other sites

fotony ci uciekaja w proznie

zrob kulke otaczajaca całą scenę

i daj jej modyfikator normals..z zaznaczoną opcją flip normals

 

acha jeszcze jedna rzecz mi przyszla do glowy...jesli uzywasz MR area Omni

to zamien je na MR area Spot skierowane na okno, bo omni wysyla fotony we wszystkie strony dlatego sie rozbiegają

Link to comment
Share on other sites

Juz poradziłem sobie mniej wiecej z renderem ale mam problem ze światłem. Zauważcie ze swiatło moje daje cień żaluzji, ale pada też na ściana frontową (koło drzwi , po częsci widać go na Planszy) jakby przez sufit!! Nie wiem jak sie tego pozbyć, sufit ma włączone cienie wiec nie wiem co i jak... help :(

 

render3ey9.jpg

 

P.S. nie zwracajcie uwagi na sample i te żaluzje - wszystko jest in progress (zaczynam sie zastanawiać czy wybrałem dobry dział :P ) I co mozecie mi jeszcze powiedzieć o renderingu??

 

Pozdrawiam...

Link to comment
Share on other sites

a co to za omni w srodku pokoju?? wywal je bo niszczy swiatlo niepotrzebnie.

Ustaw tak:

Jako slonce daj mr_areaSpot (do nie wiem czy to zwykly spot czy mr, ustaw tak jak jest aktualnie) przy oknie (delikatnie na zewnatrz) wstaw mr_areaOmni (energia okolo 1/3 Spota, inverse Square, delikatnie niebieskie, area na okolo 50-60cm)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy