Napisano 10 Listopad 200618 l Tak jak w tytule - co ustawiacie pierwsze światło, czy materiały. A jeżeli materiały to przy jakim świetle? domyślne GI z enviroment czy jak ;) :D
Napisano 10 Listopad 200618 l Najpierw ustawiam świtło ale i tak tak wstępnie bo wiadomo że jak się shaderki nałoży to wszystko inaczej wychodzi. Ale to nieważne bo i tak przecież wszystke ze sobą współpracuje. i nieda się ustawić bez testów jednego i drugiego.
Napisano 10 Listopad 200618 l taj w miarę równocześnie. ja w mojej ostatniej pracy najczęściej robiłam tak, że robiłam teksturę na każdy objekt bez oświetlenia (żeby jak najszybciej renderowało) sprawdzałam czy tekstura pasuje (chodzi tu bardziej o krztałt i strukturę tekstury niż o kolor), potem jeśli jest ok to wstawiam objekt do reszty sceny i ustawiam światła (mniejsze zmiany później zawsze są, ale tak orientacyjnie), i wtedy w corelu poprawiam jeszcze kolor tekstury żeby ładnie współpracowała ze światłem oraz z innymi objektami. czyli tekstura => światło => poprawki koloru tekstury.
Napisano 10 Listopad 200618 l swiatelko, bo kocham je ustawiac, materialy na koncu bo nie lubie ich robic :]
Napisano 10 Listopad 200618 l hehe, a potem i tak światełko once again bo zmienia się diametralnie jasność scenki :]
Napisano 10 Listopad 200618 l właśnie dlatego robie wszystko naraz -> próbny render -> poprawki -> próbny render -> poprawki i tak aż do skutku
Napisano 10 Listopad 200618 l Nie ważne od czego się zaczyna - zawsze i tak kończy sie na shaderach żeby scena była maksymalnie dobra. Światło działa na wszystko w scenie. Shader zmieni Ci tylko to co chcesz aby było zmienione (poza wypadkami ekstremalnych refrleksów i refrakcji).
Napisano 10 Listopad 200618 l hehe nie zaponij o renderku zeby plam nie było ;) ale ogolnie to shadery zmieniają bardzo scene wiec lepiej jest przy swietle juz materiały robić i z nimi renderenowac :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto