Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Tak jak w tytule - co ustawiacie pierwsze światło, czy materiały. A jeżeli materiały to przy jakim świetle? domyślne GI z enviroment czy jak ;) :D

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 917
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Najpierw ustawiam świtło ale i tak tak wstępnie bo wiadomo że jak się shaderki nałoży to wszystko inaczej wychodzi.

 

Ale to nieważne bo i tak przecież wszystke ze sobą współpracuje. i nieda się ustawić bez testów jednego i drugiego.

Napisano

taj w miarę równocześnie.

 

ja w mojej ostatniej pracy najczęściej robiłam tak, że robiłam teksturę na każdy objekt bez oświetlenia (żeby jak najszybciej renderowało) sprawdzałam czy tekstura pasuje (chodzi tu bardziej o krztałt i strukturę tekstury niż o kolor),

potem jeśli jest ok to wstawiam objekt do reszty sceny i ustawiam światła (mniejsze zmiany później zawsze są, ale tak orientacyjnie), i wtedy w corelu poprawiam jeszcze kolor tekstury żeby ładnie współpracowała ze światłem oraz z innymi objektami.

 

czyli tekstura => światło => poprawki koloru tekstury.

Napisano

swiatelko, bo kocham je ustawiac, materialy na koncu bo nie lubie ich robic :]

Napisano

hehe, a potem i tak światełko once again bo zmienia się diametralnie jasność scenki :]

Napisano

właśnie dlatego robie wszystko naraz -> próbny render -> poprawki -> próbny render -> poprawki i tak aż do skutku

Napisano

Nie ważne od czego się zaczyna - zawsze i tak kończy sie na shaderach żeby scena była maksymalnie dobra. Światło działa na wszystko w scenie. Shader zmieni Ci tylko to co chcesz aby było zmienione (poza wypadkami ekstremalnych refrleksów i refrakcji).

Napisano

hehe nie zaponij o renderku zeby plam nie było ;) ale ogolnie to shadery zmieniają bardzo scene wiec lepiej jest przy swietle juz materiały robić i z nimi renderenowac :)

Napisano

Ja próby staram się ograniczac do minimu a to przez malo ramu :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.