sharq1 Napisano 23 Listopad 2006 Napisano 23 Listopad 2006 Siema, zabralem sie za projektowanie pokoju, mam zamiar powstawiac tam jakies prymitywne meble i inne dodatki i juz na samym poczatku mam male problemy - wprawdzie nie jest to teraz najwazniejsze ale lubie miec wszystko cacy od poczatku. 1. Sprawienie aby halogeny "swiecily" - nalezy uzyc glow, star, ring czy cos w tym stylu? 2. Materialy - uzywam zwyklych materialow do scanline`a (wyjatkiem jest material halogenow zapozyczony z tutka) a renderuje v-rayem - czy to moze miec wplyw na jakosc cieni? (zamiast nich gdzieniegdzie widac ciemniejsze plamy - np. przy ramach okien) 3. Ustawienia v-ray - takie jak w tym tutku (nie znam jeszcze dobrze v-raya wiec nie miejcie mi tego za zle :D ) http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/tutorials_imap1.htm http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5ddc754f5a13cec1.html Liczę na waszą fachowę opinię ;)
oczek Napisano 24 Listopad 2006 Napisano 24 Listopad 2006 nawet ladnie tylko to tlo za oknem wyglada jak obraz:P 1
JohnyCa Napisano 24 Listopad 2006 Napisano 24 Listopad 2006 Na razie nudno - pracuj alej, zobaczymy co wyjdzie.
satanicus1991 Napisano 24 Listopad 2006 Napisano 24 Listopad 2006 Nieciekawy kadr. Aby zmusić halogeny do świecenia możesz użyć przeróżnych środków; możesz dodać glow, możesz ustawić materiałowi self- illumination, możesz dodać efekt w photoshopie ;) powodzenia, dawaj dalej. acha, a co do materiałów- wpływ na GI mają same ustawienia rendera i takie efekty jak refleksyjność/refrakcyjność materiału (chyba)(jeśli idzie o vray to jestem samoukiem ;])
t0m3k Napisano 24 Listopad 2006 Napisano 24 Listopad 2006 mimo tego ze to tylko sufit to ladny render, z tego co wiem to nie powinno sie uzywac standardowych materialow przy renderingu vray'em. napisz ilu i jakich swiatel uzywasz i pokaz cos wiecej.
sharq1 Napisano 24 Listopad 2006 Autor Napisano 24 Listopad 2006 oczek: bo to jest obraz - plain z texturka ;P satanicus1991: kadr taki bo na podlodze jeszcze nic nie stoi a glupio wyglada taka duza biala powierzchnia ;) Co do materialow to jeszcze troche pocwicze t0m3k: swiatel mam 5 - zwykle spoty, 3 pod halogenami, 2 poza kadrem wiec bez oprawki ;) Tu masz viewporta: http://images1.fotosik.pl/270/6a8ab50d3421dab0.png
tadzio Napisano 24 Listopad 2006 Napisano 24 Listopad 2006 Jak na pracke bez vray lightow,suna, skya, vray materialow to nawet fajne. Jak Ci tak wychodzi to pokombinuj z nimi i bedzie git:-)
sharq1 Napisano 24 Listopad 2006 Autor Napisano 24 Listopad 2006 Tworze juz wystroj pokoju, zatrzymalem sie na TV - znacie moze jakies linki o materialach do v-ray - chodzi mi mniej wiecej o cos takiego - http:/www.fujitsu-siemens.com/Resources/92/2073028283.jpg (obudowa). Probowalem z Refl. glosiness 0.6, anistropy ok 0.7 ale efekt dosc mizerny i dluugi czas renderingu. W tutkach i na forum tez nie znalazlem niczego odpowiedniego. Z gory thx ;)
piksar Napisano 24 Listopad 2006 Napisano 24 Listopad 2006 1. Sprawienie aby halogeny "swiecily" - nalezy uzyc glow, star, ring czy cos w tym stylu? 2 użyj IES, kome gdzieś pisał niedawno o bezpłatnym linku
tadzio Napisano 24 Listopad 2006 Napisano 24 Listopad 2006 Masz tu ies'y: http://www.erco.com/news/en/en_frameset_news.htm Zajrzyj do dzialu vray. Tam mialem watek o oswietleniu wnetrz lampami z ies'ami. Pozdrawiam;-)
sharq1 Napisano 25 Listopad 2006 Autor Napisano 25 Listopad 2006 Ok, zmienilem materialy na v-ray ale swiatla jeszcze zwykle, efekt lepszy ale nie doskonaly, poza tym duzo dluzszy czas renderingu :/ http://images2.fotosik.pl/262/15aa065df861d259.png Telewizorek narazie skonczony, kiepski material obudowy, moze ktos zapoda pomyslem, narazie tyle http://images2.fotosik.pl/262/879d428455ca6a26.png Teraz moze znowu zaczne sie bawic swiatlami ;)
sharq1 Napisano 25 Listopad 2006 Autor Napisano 25 Listopad 2006 Update: Paskudnie wyszla dolna krawedz telewizora (wiecie jak to poprawic? http://images1.fotosik.pl/272/d61e9084c3497ced.png) Dalej troche skopane cienie na ramach okien i jeszcze nie swiecace swiatla ;)
etyr11 Napisano 25 Listopad 2006 Napisano 25 Listopad 2006 Fajnie nawet to wyglada,ale ta plazma pasuje tam jak świni baletki. Oczywiscie jest to tylko moje zdanie.:) Pozdro
satanicus1991 Napisano 25 Listopad 2006 Napisano 25 Listopad 2006 W reflections subdivisions daj więcej niż trzy. I pobaw się parametrem Refl. glossiness. Pomoże.
sharq1 Napisano 29 Listopad 2006 Autor Napisano 29 Listopad 2006 Niestety, zmiana subdivision ani reflection glossiness nic nie daje - zawsze pojawia sie to samo, moze ta dolna listwa jest zle ustawiona (tak obija swiatlo?) lub wymodelowana? Chyba sproboje ja troche zmienic
piksar Napisano 10 Grudzień 2006 Napisano 10 Grudzień 2006 proporcje imo leżą, albo TV jest malutki albo fotel i halogeny ogromne
Gość obo Napisano 10 Grudzień 2006 Napisano 10 Grudzień 2006 Górna połowa obrazka bardzo mi się podoba, dolna już nie. Telewizor i stolik pod nim jakiś dziwny. Szczególnie stolik, zrób inny, a nie 5 boxów ;) I zrób szybko coś z podłogą. Pozdrawiam
sharq1 Napisano 11 Grudzień 2006 Autor Napisano 11 Grudzień 2006 Kolejne poprawki - panele, powiekszony stol (chyba za bardzo :/ ), powiekszony TV, zmniejszone krzeslo, listwy podlogowe (chyba za male, zbyt jasne), zmiana materialow TV i ramki obrazu
Gość obo Napisano 11 Grudzień 2006 Napisano 11 Grudzień 2006 Telewizor już ma chyba właściwy rozmiar, ale tekstura podłogi jest blee...
Fargate Napisano 11 Grudzień 2006 Napisano 11 Grudzień 2006 podpisuje się pod tym co napisał pikSar (proporcje) ale chcę zwrócic uwagę na wysokość pomieszczenia - tam jest chyba max 1,5 m, u mnie w domu mam 2,5 m w kazdym pomieszczeniu. najlepiej porównaj na jednym z wcześniejszych renderów: długość uchwytu od okna do wysokości przestrzeni między końcem okna a sufitem, u mnie taka rączka jest prawie 4 krotnie krótsza. z tego co pamiętam to zachowanie właściwych jednostek ma znaczenie przy vray'u (najlepiej trzymac sie cm). spisz ustawienia rendera (nie chce mi się szukac w tym tutku :P), jakie i gdzie masz światła - i ich ustawienia też. IMO całkiem niezle. Ciekawy jestem co z tego wyjdzie :D Pozdro!
sharq1 Napisano 11 Grudzień 2006 Autor Napisano 11 Grudzień 2006 Proporcje pomieszczenia sa napewno dobre - biegalem po pokoju z miara, co do klamki to nie wiem bo na wyczucie robilem, swiatla sa w tych miejscach gdzie widac oprawki halogenow ale w sumie jeszcze nie swieca. Swiatla - 5 target spotow - multipler po 0,6 kazdy, vray shadows. Renderer:
wooka Napisano 12 Grudzień 2006 Napisano 12 Grudzień 2006 Pomijając render. Strasznie nie przemyslales ustawienia mebli. 1. Kto stawia telewizor na tle okna? 2. Po co ci taki wielki stolik? i to niedosc ze kwadratowy to jeszcze brzydki. Wszystkie proporcje leza. Jak ty to zrobiles. Mierzysz tam cokolwiek? Telewizor powies na scianie z obrazkiem. W ogole to ciezki mi tu cos powiedziec bo to wszystko wyglada jakby pomieszczenie mialo 2m wysokosci. Jakos dziwnie ciasno tam. pzdr
Fargate Napisano 12 Grudzień 2006 Napisano 12 Grudzień 2006 Irr map daj na low (bedzie szybciej liczyc) w secondary bounces daj lc i pobaw sie ustawieniami :) jak czegoś nie będziesz wiedział to pytaj. Co do proporcji to na oko widac ze sa zwalone - nie wierze w bajki ze tak to jest na realu. Napisz jaka masz wysokość okna a ile ma ten kawełek ściany nad nim :)
sharq1 Napisano 12 Grudzień 2006 Autor Napisano 12 Grudzień 2006 -Ukash- 1. Kto stawia telewizor na tle okna? - ja :D 2. Po co ci taki wielki stolik? i to niedosc ze kwadratowy to jeszcze brzydki. - stolik sciagnalem byle jaki gotowy - poczatkowo wrzucilem go "zeby byl" a pozniej jakos malo czasu mialem na zrobienie wlasnego - wolalem dolozyc listwy podlogowe itp. 3. Wszystkie proporcje leza - tutaj nie calkiem masz racje - nie wszystkie - same wymiary pokoju zgadzaja sie co do 1 cm z wymiarami mojego pokoju ale ten stolik, TV, krzeslo - tez mi nie pasuja. Naprawie to jak najszybciej. :X-em[2]: 1. Irr map daj na low (bedzie szybciej liczyc) - to juz wiem, daje na high bo i tak zostawiam render na noc, pobawie sie tez secondary bounces, thx :) 2. Proporcje - jak wyzej ;)
sharq1 Napisano 17 Grudzień 2006 Autor Napisano 17 Grudzień 2006 http://images1.fotosik.pl/307/75419ca1511f4c92.png Zmiany: "świecące" światła (glow w photoshopie), nowy stolik, area shadows (zabardzo nie wyszly, juz to zmienilem :/ ), poprawione proporcje. Zagapiłem się i zostawilem Quasi Monte Carlo w second bounces, czy to dlatego wyszedł taki syf, czy przez area shadows? Wydaje mi się też że dużo dłużej się renderuje - ponad 8 godzin z irradiance map na High (AMD Athlon 2,4 GHz, 1GB RAM) :/
sharq1 Napisano 19 Grudzień 2006 Autor Napisano 19 Grudzień 2006 Poprawka: i wersja II - Irradiance map z pliku (z powyzszego rendera) zeby nie wyszlo zbyt ciemno no i nie bylo zadnych syfow na scianach - dodalem area lights i ciemniejsza podloge... PS. Sorka ze tyle obrazkow na 1 stronie ;)
86Maestro Napisano 19 Grudzień 2006 Napisano 19 Grudzień 2006 1. a w ekranie TV, to by mogło się coś odbijać delikatnie, nie? 2. obrazek na ścianie jest kartką przyklejoną do jej powierzchni czy antyramą? (dodaj szkło na nim i też odbicie ;) chociaż, cos widzę jakby się halogen odbijał... wyjaw prawdę... ;)) 3. materiał listw przypodłogowych coś nie teges 4. może postaw coś na dolnej szybce stolika? 5. TV jest na baterie słoneczne i dlatego stoi przy oknie?? [kabel] Gdyby był w ścianie, zawsze można tłumaczyć, ze wszystko schowane ;] ale tak czy inaczej - ciepło to wychodzi, fajnie
sharq1 Napisano 19 Grudzień 2006 Autor Napisano 19 Grudzień 2006 A wiec :) 1.Ekran TV odbijal dosc realistycznie co mozesz zobaczyc na wczesniejszych renderach - teraz chyba jest tak dziwnie ustawiony i dlatego taki ciemny, pobawie sie tym. 2.Obrazek - przed nim jest szyba ale znow tak ustawiony ze nic sie nie odbija 3.Material listw - fakt... ;) 4.Może postaw coś na dolnej szybce stolika? - zrobie jakis abstrakcyjny duperel moze dla ozdoby ;) 5.Kabel - Jakos mi sie nie chcialo - uwazalem ze zepsuje efekt (IMO - TV w IKEA tez nie maja kabla ;D ) thx :)
86Maestro Napisano 19 Grudzień 2006 Napisano 19 Grudzień 2006 No, właśnie widziałem, że TV odbijał - może nawet za mocno, ale było ciekawiej ;) No, jakis duperel by się przydał, a po co? Żeby się odbić! ;] jak dla mnie w odbiciach tkwią smaczki ;] Ale to chyba takie urojenie początkującego 3dmaxiarza :P pozdro
Orangegraphics Napisano 19 Grudzień 2006 Napisano 19 Grudzień 2006 ja ci powiem że jest.... nudno.... nie wiem, pobaw się w detale, pomodeluj... smaczki jak kable na pewno nie popsują efektu, kontakt, kabel, będzie gites. acha, i ktoś przyszedł ci w nocy i podrąbał parapet?
tadzio Napisano 19 Grudzień 2006 Napisano 19 Grudzień 2006 I zdaja mi sie klepeczki ciut przydurze... AA wlacz na Cat-mulla moze. Wyostrza;-)
sharq1 Napisano 22 Grudzień 2006 Autor Napisano 22 Grudzień 2006 Przed chwila sie skonczylo renderowac ;) -nie uzywalem cat-mull - wychodzi jednak zbyt ostro - brzydkie krawedzie :/ +Odzyskalem parapet ;) +mniejsze klapeczki +poprawilem material listewek +postawilem jakis duperel pod TV +zima idzie, wiec nie moge liczyc na zasilanie sloneczne - dorobilem kabel (choc niezbyt to widac - chowa sie w listwie) +swiatlom nadalem stworzony na szybko Gradient Ramp - http://images2.fotosik.pl/304/351ae60a53ffc9d8.jpg Macie moze pomysly jak sprawic, zeby odbity w szybie halogen "swiecil"? ;P
Orangegraphics Napisano 23 Grudzień 2006 Napisano 23 Grudzień 2006 wiesz... spróbuj zrobić drewaniane te listwy, taka teksturka drewna ciemniejsza i od ścian i od podłogi. do tego spróbuj wrzucić kwiatka tam na prawo od TV na podłodze. widze go tam:D będzie cudownie z kwiatkiem w doniczce:D nie bój się plantów, nie są takie złe jak je malują;) i czarny materiał fotela to jedna wielka ciemna plama;)
sharq1 Napisano 25 Grudzień 2006 Autor Napisano 25 Grudzień 2006 +Drewniane listwy +Poprawiony materiał krzesła -Nie mam czasu narazie na kwiatka ;P
oczek Napisano 25 Grudzień 2006 Napisano 25 Grudzień 2006 no kontakt, trochę kabli by się przydało, i więcej szczegółów, bo prawda, że jest ładnie, takie ciepłe kolory, ale pusto, czegoś brakuje...Jakiekoś kadru mocneijszego, bo tu tak ciasno się wydaje, ale to wszystko to moja opinia.. A i jeszcze jedno, to tak dla mnie za ciemno pod tym sufitem, niby są te lampy na górze, ale światło zaczyna się dopiero od połowy wysokości ściany, a wyżej lekko przyciemno.. Ale przyznam, że od ostatniego czasu jak na to zerkałem to niezły postęp się zrobił... A wiem, czego mi brakuje:) Kaloryfera pod oknem:) No i jeszcze jakies zasłonki i włącznik światła:) Powodzonka!
satanicus1991 Napisano 25 Grudzień 2006 Napisano 25 Grudzień 2006 Puste wnętrze :( Strasznie ostre cienie... Tam gdzie jest wejście na balkon nie powinno IMO nie powinno być progu. Powodzenia!
sharq1 Napisano 28 Grudzień 2006 Autor Napisano 28 Grudzień 2006 Właśnie wymieniłem bebechy maszyny, zmieniłem tylko Hotspot świateł i na irradiance map - High - włączyłem render na noc i wyszło coś takiego: http://images3.fotosik.pl/309/93b517be4ac82dd7.png Wydaje mi się, że Hotspot świateł jest zbyt duży no i paskudnie wyglądają te niby rozszczepienia światła - nadal gradient ramp - nie do końca wiem jak się za IES zabrać no i nie znalazłem jeszcze takiego, który by mi odpowiadał (może coś takiego http://images4.fotosik.pl/266/44965805bdc39ceb.jpg ) P.S. Instalowałem teraz juz 2 razy maxa ale i tak czasem zdarzają mi się 10 - 15 sekundowe zwiechy, głównie przy tworzeniu splinów i przesuwaniu pivota. Dosyć to utrudnia pracę, wiecie może czego to jest wina? :/
sharq1 Napisano 5 Styczeń 2007 Autor Napisano 5 Styczeń 2007 Kolejne poprawki: -IES (baardzo ciemno - bede musial dodac jeszcze jakies zrodla swiatla -Kontakt, wylacznik swiatla, wtyczka -Przesunalem sciane i obrazek, o listwie zapomnialem
oczek Napisano 5 Styczeń 2007 Napisano 5 Styczeń 2007 nie,no, ślepy jestem:P gdzie jest ten wyłącznik, bo go namierzyć nie mogę:P Fakt, że ciemno trochę... Mi to nadal ten kadr nie pasuję, kamera jest tak blisko i jest tak płasko, a zarazem długo, no ale to takie tylko moje zdanie..choć znacznie lepiej niż wcześniej!
sharq1 Napisano 6 Styczeń 2007 Autor Napisano 6 Styczeń 2007 Wyłącznik - odbija się w szybie balkonowej obok wejścia :D To tak, żeby nie było pustej ściany ;) Kadr - już renderuję nowe ujęcie - używałem takiego żeby wszystko zmieścić ;) I kolejne szybkie zmiany: -roślinka -światło za murkiem (nie wystawiałem na widok żródła bo nie chce mi się robić lampki - wystarczy sam IES, który zresztą właśnie zmieniłem bo chyba zbyt szeroki kąt padania)
sharq1 Napisano 11 Styczeń 2007 Autor Napisano 11 Styczeń 2007 Proszę bardzo: -inny kadr -próg przy balkonie -zmieniony IES dodatkowego światła -pólki w rogu
patry Napisano 11 Styczeń 2007 Napisano 11 Styczeń 2007 Heloł :) Bardzo ładna pracka :) Telewizor powinien chyba słabo odbijać światło i odbicia powinno być zblurowane PS można wiedzieć jaka jest nazwa i skąd można pobrać/kupić konkretnie tego IES'a którego użyłeś w scenie??
sharq1 Napisano 11 Styczeń 2007 Autor Napisano 11 Styczeń 2007 patry: thx, ten telewizor w najbliższym czasie postaram się poprawić. Główny IES to 1589835-nice a ten świecący w sufit to któryś z IES`ów ERCO, jak komuś potrzeba to proszę: http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=E4991F764A61F500
oczek Napisano 11 Styczeń 2007 Napisano 11 Styczeń 2007 no Sharq muszę Ci powiedzieć, że coraz bardziej mi sie podoba..:) Idziesz w dobrą stronę.. Zgadzam sie z Patrym daj odbicie na telewizorku, z blurem.
mariusz90 Napisano 11 Styczeń 2007 Napisano 11 Styczeń 2007 Ja bym się z kolei uczepił tego fotela. Projekt ładny, ale nie wiem czy te metalowe części nie są za cienkie, no ja osobiście nie zaufałbym temu fotelowi, chociaż ważę tylko 63 kilo :D
sharq1 Napisano 11 Styczeń 2007 Autor Napisano 11 Styczeń 2007 Jeżeli chodzi o fotel to początkowo też tak uważałem, ale teraz doszedłem do wniosku, że jeżeli będą antypoślizgowe podkładki to fotel się nie "rozjedzie", ponadto siły przy obu końcach szmaty nie działają prostopadle do podłogi ale prostopadle do siebie gdy ktoś siądzie, więc ryzyko połamania tego fotela jest naprawde niewielkie ;)
sharq1 Napisano 14 Styczeń 2007 Autor Napisano 14 Styczeń 2007 Coraz ciaśniej się robić zaczyna: -Kaloryfer -Ozdoby na półkach -Odbijające się w szybie balkonowej drzwi -Mocniej odbijający TV
sharq1 Napisano 25 Styczeń 2007 Autor Napisano 25 Styczeń 2007 Siema, kolejne poprawki: -zmiana materiału srebrnego wazonika -zamiana figurek miejscami -poprawa materiału kaloryfera -wstawienie zielonego pokoju za drzwiami z tyłu ale chyba jednak się tego pozbędę :/ -i oczywiście nowy fotel ;) Jeszcze okropny materiał ale nad tym pracuje :/
t0m3k Napisano 25 Styczeń 2007 Napisano 25 Styczeń 2007 bardzo fajnie to wyglada ale: - cienie po prawej od tych polek bardzo ostre, pasuje je zmiekczyc - prawy gorny rog okna, bardzo dziwnie te chmury wygladaja - ekran tv ok ale proporcje jakies dziwne (za szeroki?), pozatym wyglada jakby telewizor byl obiektem ktory chcesz w tej wizce przedstawic a chyba nie o to Ci chodzi - mam nadzieje ze jakiegos DVD playera wstawisz na ta pusta polke pod TV - nie podoba mi sie ten "podwojny" sufit, w tej szparze bedzie sie masa kurzy gormadzic i po jakims czasie cos sie tam napewno zalegnie ;) i jeszcze jedno "9h 26m 23.2s" to bardzo dlugo, mysle ze do testow szkoda tak podkrecac Vray'a i marnowac tyle czasu. na jakiej maszynie to renderujesz?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się