Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siema, zabralem sie za projektowanie pokoju, mam zamiar powstawiac tam jakies prymitywne meble i inne dodatki i juz na samym poczatku mam male problemy - wprawdzie nie jest to teraz najwazniejsze ale lubie miec wszystko cacy od poczatku.

1. Sprawienie aby halogeny "swiecily" - nalezy uzyc glow, star, ring czy cos w tym stylu?

2. Materialy - uzywam zwyklych materialow do scanline`a (wyjatkiem jest material halogenow zapozyczony z tutka) a renderuje v-rayem - czy to moze miec wplyw na jakosc cieni? (zamiast nich gdzieniegdzie widac ciemniejsze plamy - np. przy ramach okien)

3. Ustawienia v-ray - takie jak w tym tutku (nie znam jeszcze dobrze v-raya wiec nie miejcie mi tego za zle :D ) http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/tutorials_imap1.htm

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5ddc754f5a13cec1.html

 

Liczę na waszą fachowę opinię ;)

  • Odpowiedzi 56
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nieciekawy kadr. Aby zmusić halogeny do świecenia możesz użyć przeróżnych środków; możesz dodać glow, możesz ustawić materiałowi self- illumination, możesz dodać efekt w photoshopie ;) powodzenia, dawaj dalej. acha, a co do materiałów- wpływ na GI mają same ustawienia rendera i takie efekty jak refleksyjność/refrakcyjność materiału (chyba)(jeśli idzie o vray to jestem samoukiem ;])

Napisano

mimo tego ze to tylko sufit to ladny render, z tego co wiem to nie powinno sie uzywac standardowych materialow przy renderingu vray'em. napisz ilu i jakich swiatel uzywasz i pokaz cos wiecej.

Napisano
1. Sprawienie aby halogeny "swiecily" - nalezy uzyc glow, star, ring czy cos w tym stylu?

2

 

użyj IES, kome gdzieś pisał niedawno o bezpłatnym linku

Napisano

Niestety, zmiana subdivision ani reflection glossiness nic nie daje - zawsze pojawia sie to samo, moze ta dolna listwa jest zle ustawiona (tak obija swiatlo?) lub wymodelowana? Chyba sproboje ja troche zmienic

Napisano

Górna połowa obrazka bardzo mi się podoba, dolna już nie.

Telewizor i stolik pod nim jakiś dziwny. Szczególnie stolik, zrób inny, a nie 5 boxów ;) I zrób szybko coś z podłogą.

 

Pozdrawiam

Napisano

Kolejne poprawki - panele, powiekszony stol (chyba za bardzo :/ ), powiekszony TV, zmniejszone krzeslo, listwy podlogowe (chyba za male, zbyt jasne), zmiana materialow TV i ramki obrazu

 

12ac5d1d12ba9bb8.png

Napisano

Telewizor już ma chyba właściwy rozmiar, ale tekstura podłogi jest blee...

Napisano

podpisuje się pod tym co napisał pikSar (proporcje) ale chcę zwrócic uwagę na wysokość pomieszczenia - tam jest chyba max 1,5 m, u mnie w domu mam 2,5 m w kazdym pomieszczeniu. najlepiej porównaj na jednym z wcześniejszych renderów: długość uchwytu od okna do wysokości przestrzeni między końcem okna a sufitem, u mnie taka rączka jest prawie 4 krotnie krótsza. z tego co pamiętam to zachowanie właściwych jednostek ma znaczenie przy vray'u (najlepiej trzymac sie cm).

spisz ustawienia rendera (nie chce mi się szukac w tym tutku :P), jakie i gdzie masz światła - i ich ustawienia też.

 

IMO całkiem niezle. Ciekawy jestem co z tego wyjdzie :D

Pozdro!

Napisano

Proporcje pomieszczenia sa napewno dobre - biegalem po pokoju z miara, co do klamki to nie wiem bo na wyczucie robilem, swiatla sa w tych miejscach gdzie widac oprawki halogenow ale w sumie jeszcze nie swieca. Swiatla - 5 target spotow - multipler po 0,6 kazdy, vray shadows. Renderer:

90af923d22826dee.jpg

Napisano

Pomijając render. Strasznie nie przemyslales ustawienia mebli.

1. Kto stawia telewizor na tle okna?

2. Po co ci taki wielki stolik? i to niedosc ze kwadratowy to jeszcze brzydki.

Wszystkie proporcje leza. Jak ty to zrobiles. Mierzysz tam cokolwiek?

Telewizor powies na scianie z obrazkiem. W ogole to ciezki mi tu cos powiedziec bo to wszystko wyglada jakby pomieszczenie mialo 2m wysokosci. Jakos dziwnie ciasno tam.

 

pzdr

Napisano

Irr map daj na low (bedzie szybciej liczyc) w secondary bounces daj lc i pobaw sie ustawieniami :) jak czegoś nie będziesz wiedział to pytaj. Co do proporcji to na oko widac ze sa zwalone - nie wierze w bajki ze tak to jest na realu. Napisz jaka masz wysokość okna a ile ma ten kawełek ściany nad nim :)

Napisano

-Ukash- 1. Kto stawia telewizor na tle okna? - ja :D

2. Po co ci taki wielki stolik? i to niedosc ze kwadratowy to jeszcze brzydki. - stolik sciagnalem byle jaki gotowy - poczatkowo wrzucilem go "zeby byl" a pozniej jakos malo czasu mialem na zrobienie wlasnego - wolalem dolozyc listwy podlogowe itp.

3. Wszystkie proporcje leza - tutaj nie calkiem masz racje - nie wszystkie - same wymiary pokoju zgadzaja sie co do 1 cm z wymiarami mojego pokoju ale ten stolik, TV, krzeslo - tez mi nie pasuja. Naprawie to jak najszybciej.

:X-em[2]: 1. Irr map daj na low (bedzie szybciej liczyc) - to juz wiem, daje na high bo i tak zostawiam render na noc, pobawie sie tez secondary bounces, thx :)

2. Proporcje - jak wyzej ;)

Napisano

http://images1.fotosik.pl/307/75419ca1511f4c92.png

 

Zmiany: "świecące" światła (glow w photoshopie), nowy stolik, area shadows (zabardzo nie wyszly, juz to zmienilem :/ ), poprawione proporcje. Zagapiłem się i zostawilem Quasi Monte Carlo w second bounces, czy to dlatego wyszedł taki syf, czy przez area shadows? Wydaje mi się też że dużo dłużej się renderuje - ponad 8 godzin z irradiance map na High (AMD Athlon 2,4 GHz, 1GB RAM) :/

Napisano

Poprawka:

 

09918c7d4a6ac99b.png

 

 

i wersja II - Irradiance map z pliku (z powyzszego rendera) zeby nie wyszlo zbyt ciemno no i nie bylo zadnych syfow na scianach - dodalem area lights i ciemniejsza podloge...

 

 

654dfdbab8203f10.png

 

PS. Sorka ze tyle obrazkow na 1 stronie ;)

Napisano

1. a w ekranie TV, to by mogło się coś odbijać delikatnie, nie?

2. obrazek na ścianie jest kartką przyklejoną do jej powierzchni czy antyramą? (dodaj szkło na nim i też odbicie ;) chociaż, cos widzę jakby się halogen odbijał... wyjaw prawdę... ;))

3. materiał listw przypodłogowych coś nie teges

4. może postaw coś na dolnej szybce stolika?

5. TV jest na baterie słoneczne i dlatego stoi przy oknie?? [kabel] Gdyby był w ścianie, zawsze można tłumaczyć, ze wszystko schowane ;]

 

ale tak czy inaczej - ciepło to wychodzi, fajnie

Napisano

A wiec :)

1.Ekran TV odbijal dosc realistycznie co mozesz zobaczyc na wczesniejszych renderach - teraz chyba jest tak dziwnie ustawiony i dlatego taki ciemny, pobawie sie tym.

2.Obrazek - przed nim jest szyba ale znow tak ustawiony ze nic sie nie odbija

3.Material listw - fakt... ;)

4.Może postaw coś na dolnej szybce stolika? - zrobie jakis abstrakcyjny duperel moze dla ozdoby ;)

5.Kabel - Jakos mi sie nie chcialo - uwazalem ze zepsuje efekt (IMO - TV w IKEA tez nie maja kabla ;D )

thx :)

Napisano

No, właśnie widziałem, że TV odbijał - może nawet za mocno, ale było ciekawiej ;) No, jakis duperel by się przydał, a po co? Żeby się odbić! ;] jak dla mnie w odbiciach tkwią smaczki ;] Ale to chyba takie urojenie początkującego 3dmaxiarza :P pozdro

Napisano

Przed chwila sie skonczylo renderowac ;)

 

b4c6be25fb570594.png

 

-nie uzywalem cat-mull - wychodzi jednak zbyt ostro - brzydkie krawedzie :/

+Odzyskalem parapet ;)

+mniejsze klapeczki

+poprawilem material listewek

+postawilem jakis duperel pod TV

+zima idzie, wiec nie moge liczyc na zasilanie sloneczne - dorobilem kabel (choc niezbyt to widac - chowa sie w listwie)

+swiatlom nadalem stworzony na szybko Gradient Ramp - http://images2.fotosik.pl/304/351ae60a53ffc9d8.jpg

 

Macie moze pomysly jak sprawic, zeby odbity w szybie halogen "swiecil"? ;P

Napisano

wiesz... spróbuj zrobić drewaniane te listwy, taka teksturka drewna ciemniejsza i od ścian i od podłogi. do tego spróbuj wrzucić kwiatka tam na prawo od TV na podłodze. widze go tam:D będzie cudownie z kwiatkiem w doniczce:D nie bój się plantów, nie są takie złe jak je malują;) i czarny materiał fotela to jedna wielka ciemna plama;)

Napisano

no kontakt, trochę kabli by się przydało, i więcej szczegółów, bo prawda, że jest ładnie, takie ciepłe kolory, ale pusto, czegoś brakuje...Jakiekoś kadru mocneijszego, bo tu tak ciasno się wydaje, ale to wszystko to moja opinia.. A i jeszcze jedno, to tak dla mnie za ciemno pod tym sufitem, niby są te lampy na górze, ale światło zaczyna się dopiero od połowy wysokości ściany, a wyżej lekko przyciemno.. Ale przyznam, że od ostatniego czasu jak na to zerkałem to niezły postęp się zrobił... A wiem, czego mi brakuje:) Kaloryfera pod oknem:) No i jeszcze jakies zasłonki i włącznik światła:) Powodzonka!

Napisano

Właśnie wymieniłem bebechy maszyny, zmieniłem tylko Hotspot świateł i na irradiance map - High - włączyłem render na noc i wyszło coś takiego:

 

http://images3.fotosik.pl/309/93b517be4ac82dd7.png

 

Wydaje mi się, że Hotspot świateł jest zbyt duży no i paskudnie wyglądają te niby rozszczepienia światła - nadal gradient ramp - nie do końca wiem jak się za IES zabrać no i nie znalazłem jeszcze takiego, który by mi odpowiadał (może coś takiego http://images4.fotosik.pl/266/44965805bdc39ceb.jpg )

 

P.S. Instalowałem teraz juz 2 razy maxa ale i tak czasem zdarzają mi się 10 - 15 sekundowe zwiechy, głównie przy tworzeniu splinów i przesuwaniu pivota. Dosyć to utrudnia pracę, wiecie może czego to jest wina? :/

Napisano

Kolejne poprawki:

-IES (baardzo ciemno - bede musial dodac jeszcze jakies zrodla swiatla

-Kontakt, wylacznik swiatla, wtyczka

-Przesunalem sciane i obrazek, o listwie zapomnialem

 

19b7e5d5b7b6b0c6.png

Napisano

nie,no, ślepy jestem:P gdzie jest ten wyłącznik, bo go namierzyć nie mogę:P Fakt, że ciemno trochę... Mi to nadal ten kadr nie pasuję, kamera jest tak blisko i jest tak płasko, a zarazem długo, no ale to takie tylko moje zdanie..choć znacznie lepiej niż wcześniej!

Napisano

Wyłącznik - odbija się w szybie balkonowej obok wejścia :D To tak, żeby nie było pustej ściany ;)

Kadr - już renderuję nowe ujęcie - używałem takiego żeby wszystko zmieścić ;)

I kolejne szybkie zmiany:

-roślinka

-światło za murkiem (nie wystawiałem na widok żródła bo nie chce mi się robić lampki - wystarczy sam IES, który zresztą właśnie zmieniłem bo chyba zbyt szeroki kąt padania)

 

9759bc5f53fcb647.png

Napisano

Heloł :)

Bardzo ładna pracka :)

Telewizor powinien chyba słabo odbijać światło i odbicia powinno być zblurowane

PS można wiedzieć jaka jest nazwa i skąd można pobrać/kupić konkretnie tego IES'a którego użyłeś w scenie??

Napisano

no Sharq muszę Ci powiedzieć, że coraz bardziej mi sie podoba..:) Idziesz w dobrą stronę.. Zgadzam sie z Patrym daj odbicie na telewizorku, z blurem.

Napisano

Ja bym się z kolei uczepił tego fotela. Projekt ładny, ale nie wiem czy te metalowe części nie są za cienkie, no ja osobiście nie zaufałbym temu fotelowi, chociaż ważę tylko 63 kilo :D

Napisano

Jeżeli chodzi o fotel to początkowo też tak uważałem, ale teraz doszedłem do wniosku, że jeżeli będą antypoślizgowe podkładki to fotel się nie "rozjedzie", ponadto siły przy obu końcach szmaty nie działają prostopadle do podłogi ale prostopadle do siebie gdy ktoś siądzie, więc ryzyko połamania tego fotela jest naprawde niewielkie ;)

Napisano

Coraz ciaśniej się robić zaczyna:

-Kaloryfer

-Ozdoby na półkach

-Odbijające się w szybie balkonowej drzwi

-Mocniej odbijający TV

 

9d6568f9e5ba0f5e.png

Napisano

Siema, kolejne poprawki:

-zmiana materiału srebrnego wazonika

-zamiana figurek miejscami

-poprawa materiału kaloryfera

-wstawienie zielonego pokoju za drzwiami z tyłu ale chyba jednak się tego pozbędę :/

-i oczywiście nowy fotel ;) Jeszcze okropny materiał ale nad tym pracuje :/

 

3db7dc6e4b559e0e.png

Napisano

bardzo fajnie to wyglada ale:

- cienie po prawej od tych polek bardzo ostre, pasuje je zmiekczyc

- prawy gorny rog okna, bardzo dziwnie te chmury wygladaja

- ekran tv ok ale proporcje jakies dziwne (za szeroki?), pozatym wyglada jakby telewizor byl obiektem ktory chcesz w tej wizce przedstawic a chyba nie o to Ci chodzi

- mam nadzieje ze jakiegos DVD playera wstawisz na ta pusta polke pod TV

- nie podoba mi sie ten "podwojny" sufit, w tej szparze bedzie sie masa kurzy gormadzic i po jakims czasie cos sie tam napewno zalegnie ;)

 

i jeszcze jedno "9h 26m 23.2s" to bardzo dlugo, mysle ze do testow szkoda tak podkrecac Vray'a i marnowac tyle czasu. na jakiej maszynie to renderujesz?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności