Skocz do zawartości

Forest- pomocy


jaras

Rekomendowane odpowiedzi

pracuję aktualnie nad pewnym zleceniem do filmu edukacyjno/przyrodniczego. Ma to być przelot nad lasem. Nie musi wyglądać max realistycznie ale wiadomo jak to jest - człowiek chciałby wykonać dobrze robotę i przy okazji samemu być zadowolonym - na razie zrobiłem próbkę w maxie z wersją demo pluginu Forest Pro ale zastanawiam się czy Vue nie byłby lepszy do czegoś takiego ? nie mam z nim doświadczenia i nie wiem jak długo liczy takie rzeczy ? dla porównania ta scenka w maxie liczy się ok. 25 sekund/klatka na dual amd 2.1 ghz. Co jak dla mnie jest wynikiem bardzo zadowalającym ale jakby ktoś miał doświadczenie z Vue lub podobnym to prosze o info

tu jest dotychczasowy, próbny wynik zmagań w maxie

 

http://www.jaras3d.nazwa.pl/choinki1.mpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Pionier- tak jak pisałem - nie musi być max realistycznie, to co jest już mogło by być ... ale chciałbym spróbować zrobić to lepiej - co mi szkodzi ? :) wiem że Vue z Ecosystemem na pewno wygeneruje bardziej szczegółowe otoczenie ale czas też tu gra rolę bo ujęć może być kilka/kilkanaście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiegos wielkiego doswiadczenia jesli chodzi o aminacje w vue nie mam, ale obawiam sie, ze czas renderingu bedzie duzy. Z moich roznych prob i doswiadczen wynika, ze animacja nie jest najmocniejsza strona tego softu, dosc trudno wyeliminowac mryganio-mrowienie (flickering), to glownie przez AA, ktory jest w vue dosc dziwny, w obrazkach statycznych nie rzuca sie to w oczy, ale w animacji, jak ziarno zmienia sie z klatki na klatke, to staje sie to widoczne. Kwestia mrygania animacji w vue, zwlaszcza wlasnie na drzewach byla wiele razy poruszana na forach dot. tego programu, ludzie podaja roznemetody i sztuczki, czesci z nich probowalem, ale na pewno zejscie do 25 sekund na klatke byloby bardzo trudne, a moim zdaniem nawet niemozliwe przy braku tego cholernego mrygania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chalek - no więc właśnie ta sprawa mnie zniechęca do Vue ... właśnie to mryganie ! - myślałem że to ja coś źle ustawiam ale widze ze to powszechne zjawisko - dzięki bardzo za odpowiedź która tylko utwierdza mnie w przekonaniu że max rulez !! :) pozdrowienia dla pszczelarzy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RK - nie muszę, bo mam defaultowe rośliny w maxie - ale w takiej ilości zabijają komputer :( w Piratach zapewne używali wersji Vue x Stream i renderowali sobie to w Maii ... tak że nie mieli mrygania - btw- to pewnie jest wina silnika Vue -.... sam se napisze odpowiedź - kup se wersje xStream ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RK: nie przesadzajmy z tymi piratami z karaibow, tam vue bylo uzywane glownie jako pomoc w mattepaintingach na tla, e-on sprytnie to sobie wykorzystal w kampanii rekamowej (w czym oczywiscie nie ma nic dziwnego). Da sie zrobic zeby wygladalo to ok, sa przeciez filmiki, ktore ludzie robia i mozna je w necie zobaczyc, gdzie nie ma, albo prawie nie ma mrygania, pytanie tylko czy jest sens w tym wypadku sie w to bawic (czas renderingu, kombinacje rozne, testy, niepewny efekt). Bardzo lubie VUE, ale przynajmniej na razie animacja w nim to moze nie tyle porazka, co jego slaby punkt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie jeszcze pomyslalem, ze mozesz uzyc VUE do zrobienia drzewek na najdalszych planach. Wyrenderowac z allpha w VUE i wrzucic na plane'a, do tego VUE sie nadaje wysmienicie, albo do zrobienia hdrki, czy nawet jpg sferycznego z drzewami/gorkami/terenem na horyzoncie.

 

A animka, ktora wrzuciles wyglada bardzo fajnie :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chalek - dzięki bardzo, spróbuję zrobić jak mówisz.

hcpiter- sprawdze jak to się będzie liczyło w Vrayu - w sumie czemu nie ? :) dzięki. Co do Foresta to chyba jednak jest to dla mnie najbardziej optymalne rozwiązanie chociaż chętnie bym posłuchał kogoś kto zna dobrze Onyxa, Speed Tree lub xFroga.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaras, czy mi sie wydaje, czy niektore, a raczej prawie co drugie drzewo jest "uniesione" w powietrzu?

t.j. gdy kamera leci do przodu to mozna zauwazyc jak mija drzewa, ktore so ponad powierzchnio ziemi.....

no, np zobacz 4-5 sekunde z lewa drzewa po prostu "leco", oglodnij sam.... :) hmm

 

p.s. a tak to piekne jest !

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak drzewka lewitują bo wersja demo pluginu Forest robi tylko drzewa na równej powierzchni określonej splajnem, dopiero pełna wersja pozwala generować drzewka na dowolnym meshu - w tej scenie mój teren jest nierówny. Na razie testuję różne rozwiązania a przecież nie kupię w ciemno plugina za 250 euro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie zejdziesz poniżej 25 s/f używając Vue, zwłaszcza, że te Twoje choinki są zdecydowanie LP, a Vue używa sporej ilości poly na każde drzewko. Natomiast z pewnością uzyskasz lepszy efekt i nie będziesz miał problemów z rozmieszczaniem drzew.

 

Wątpię żeby ILM używało xStream, plugin jest podobno tak zabugowany, że wszyscy powyrywaliby sobie włosy spod pach zamiast zrobić coś sensownego. Flickering jest problemem głównie przy niskim samplingu, niestety supersampling we Vue jest dość pokopany i znacznie wydłuża czas renderingu. W szósteczce to poprawili, przynajmniej tak mówią i liczenie zostało znacznie przyspieszone.

 

Vue najlepiej sprawdza się przy dużych ilościach poly, liczy zadziwiająco szybko i nie wywala się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności