Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Moja pierwsza sypialnia. Pomieszczenie całkowicie z głowy. Pomijając przerobiony model stolika z balmy to reszta moja własna robota. Z neta ściągnięte obrazki nad łóżkiem. W scenie pojawi się jeszcze kilka modeli. To czarne coś na stoliku to miały być gazety ale mi się tekstura skasowała niechcący... :P

 

Licze na na konstruktywne komentarze z waszej strony, co porawić, co nadaje się do wyrzucenia :)

 

Soft 3d max 6 + mental ray

następny upload będzie w lepszej jakości.

 

Pozdrawiam.

 

sypialniaviz1dbcq2.jpg

  • Odpowiedzi 20
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

*toporne okna i klamki na nich;

*maskowica na kaloryferze w/g mniej powinna byc delikatniejsza;

*za żolto... ale to chyba jest GI od scian;

*co to jest to kolorowe na polce po lewej? :);

*mapowanie podlogi lezy;

 

Ogolnie jak na pierwsza prace to na plus...

 

Pozdrawiam!

Napisano

Przydałby się może jakiś widoczek za oknem...

No i ten grzyb w narożniku [spojenie ścian z sufitem :P]

Napisano

Trzymam kciuki:). Kolorystyka mi się podoba, chociaz mam watpliwości co do tych silnych kolorystycznych akcentów z lewej:P

Napisano
  • Autor

Mały update, że tak napisze 1-0 dla mentala. Miałem błąd maxa i zepsuło mi się oświetlenie sceny. Także swiatło zaczynam od nowa. Jak widać początki marne. Przegrywam z grzybem i plamami :)

 

Dorzuciłem obrazki, jeszcze jeden wazonik z kwiatkami i poprawiłem okna. Jednak nie zgadzało mi się tak jak myślałem. Podłaga chwilow zamieniona na standartowy materiał.

sypialniaviz1td8.jpg

sypialniazblizva9.jpg

 

P.S. Jak naprawić błąd że ściana z oknami nie stanowi przeszkody dla światła????? po tym błędzie to też się zepsuło. Wcześniej było wszystko ok.

Napisano

o co chodzi z tymi scianami i sufitem? Co to jest to na nich?

Bo nie kumam ;-)

Napisano
  • Autor

Te plamy to są złe ustawienia GI w mentalu. Staram się to poprawić ale narazie jest jak widać :/

Napisano
  • Autor

Kolejna próba. Z własnej oceny to muszę zmienić materiał zasłon, pościeli i dywanu. Oceniajcie i dawajcie rady.

sypialniaviz2sssshs1.jpg

 

i teraz pytanka :)

 

- Jak pozbyć się tego cholernego grzyba ?? :)

- Jak przyspieszyć render bo to "cudo" powyżej robiło się 16h na Athlonie X2 3800+, 1GB RAMu. Tak,tu możecie się śmiac :P Co mi się bardzo niepodoba bo to zdecydowanie za długo.

 

ustawieniaid0.jpg

 

Pozdrawaim.

Napisano

No faktycznie długo...

Pokaż światła i ich ustawienia, daj 100 sampli do FG, zmień w units setup metry na centymetry...

Zwiększ też radiusy photonów, a jednocześnie zmniejsz radiusy FG...

Skąd wytrzasnąłeś te liczby z energy i GI Photons?? :P

Napisano
Skąd wytrzasnąłeś te liczby z energy i GI Photons?? :P

 

No jak to "skąd"? Znienacka! A co do sceny; Modele niezłe, tekstury mogą być (z wyjątkiem zasłon...) a oświetlenie... Mental jest przykry :(

Napisano
...a oświetlenie... Mental jest przykry :(

Oj misiu kalapisiu, co Ty wiesz o mentalu...

Takie cuda mozna nim robic ze jeszcze by Ci oczy spuchly...

Napisano

a ja myślałem cały czas że to rendery testowe z samym light cachem w v-rayu :D

Napisano

podobnie jak kolega wyzej pomyslalem ze to LC liczone w vrayu :p dywany do wymiany podobnie jak okna z klamkami, wstaw jakis podklad za oknem bo nudna scenka, no i przedewszystkim render jakis mdły tak :|

Napisano
Oj misiu kalapisiu, co Ty wiesz o mentalu...

Takie cuda mozna nim robic ze jeszcze by Ci oczy spuchly...

Mi tam mental jakoś nie leży, a siedziałem przy nim jakiś rok ;d Ale jak dorwałem VRay, to już do mentala nigdy nie wrócę XD

Napisano
  • Autor

Witam

 

Siedze nad tą sypialnią i powoli trace do niej cierpliwość. Materiały puki co nieruszane. Ciągle walcze z renderem. Mam nadzieje że mi pomożecie. Jak pozbyć się tego cholernego szumu z rendera. Radiusy FG jak sa małe to wychodzi szum, jak sa duże to widać plamy od GI. Wrzucam tez ustawienia świateł. 1 spot jako słońce + 2 spoty w oknach z area szhadows ustawionymi na wielkośc okna.

 

I co wam sie nie podoa w oknach? Toże takie zwykłe standartowe, czy materiały czy co ??

 

Pozdrawiam

 

dddey0.jpg

 

ssssye3.jpg

Napisano

ogolnie scena jako sypialnia nie jest az taka zla, ale wszystko psują shadery, swiatlo i render. Na mentalu sie nie znam wiec nic w tej kwesti nie podpowiem, ale prosi sie aby dac blekitny kolor environment lub jakiąs panorame (ten pod 8-ką), dywan do wymiany bo wyglada jak pianka po goleniu na podlodze.

pozdrawiam!

Napisano
  • Autor

Witam

 

Kolejna próba. Tym razem po przesiadce do nowego mental. Jest lepiej i szybciej co mnie cieszy :) Ale jeszcze dużo brakuje. Render z samplingiem -1,2, filter Mitchell, spatial contrast na ok. 0.1. Preset FG- low, dodatkowo zrobione z AO. Nie wiem dlaczego mi się zrobia czarna kreska przy połączeniu sciany z syfitem ( napewno nie od AO) , ale będe się starał to poprawić

 

Teraz zabieram sie za poznanie nowych materiałów mentala. Co by moja sypialnia była zliżona jakością do kuchni tweety-iego :)

 

Komentarze i rady mile widziane.

 

Pozdrawiam

 

sypialniaviz11111yp0.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności