Napisano 3 Grudzień 200618 l czy ktos korzystał z tej ksiazki, polecacie czy to raczej strata pieniedzy? A moze sa jakies tytuły angielski tylko nowsze, np do 8. wersji 3ds maxa? A moze ktoś ma tą ksiąke i chce już sprzedać..?
Napisano 3 Grudzień 200618 l Takie tematy się już kilkanaście razy pojawiały i konkluzje były raczej podobne. Książka na dobrą sprawę niewiele da, a na pewno można ją zastąpić internetem (tutoriale na stronach i w pdf'ach). Jest jeszcze jedna sprawa, ta książka jest bardzo stara, za dużo się zmieniło na przestrzeni 8 lat od jej napisania. Jeżeli już chcesz mieć książkę do max'a czy każdego innego programu to kup Biblię czy inny manual, który ma opisane funkcje alfabetycznie i kontekstowo, bo inaczej, to nie warto. Książki do max'a, których w Polsce jest mało są nieciekawe i za drogie. Ja miałem tylko Ćwiczenia Praktyczne do max'a 2 i to był wystarczający start żeby łopatologicznie poznać podstawy programu. Poza tym teraz w internecie jest mnóstwo video-tutoriali, które jak nie trudno się domyślić są dużo lepsze niż jakakolwiek książka o danym zagadnieniu. :)
Napisano 3 Grudzień 200618 l ja cie moge sprzedac ta czarna ksiege animacji ale osobiscie niepolecam bo jest pod pod starego maxa ale zawzse cos sie mozesz nauczyc:)
Napisano 3 Grudzień 200618 l Co do animamowania postaci polecam uzywac Mayę, jest dużo lepsza i wygodniejsza. Z maxem też można. Ale nie ma takich tutków jak tutaj ;) http://www.digitaltutors.com/store/home.php?cat=40
Napisano 3 Grudzień 200618 l Jonasz -no nie powiedział bym :) używałeś majki do animacji ? bo jak każdy soft nie jest pozbawiona błędów :) ... np. w najnowszej wersji ma dopiero zaimplementowane coś na kształt soft selection ... chociażby -nie to że się tu kreuje na jakiegoś megawyjadacza ale pozwolisz że zacytuję kolegę który na codzień pracuje w majce - "maja jest jak wielka kula złota oblepiona gównem" nie ma softu doskonałego trzeba tylko wiedzieć jak go umiejętnie wykorzystać
Napisano 3 Grudzień 200618 l Coś na kształ Soft Selection w Maya jest od dawna. Teraz jednak Autodesk wprowadził oznaczenie wpływów za pomocą kolorów (jak w maxie). [edit] skoro tak, to spoko :p
Napisano 3 Grudzień 200618 l kannu - jestes chyba jakimś apokaliptycznym jeźdzcem Helionu ;) ogólnie zgadzam się z Tobą :) \ p.s. to dosyć stara pozycja
Napisano 3 Grudzień 200618 l heheh w sumie helion jest sam sobie winien - jako wiodacy wydawca ksiazek , moga wprowadzic na polski rynek co tylko zechcą. Widocznie animatorzy to niewarta uwagi grupa. Fakt, że jest to mało osob. Jesli chodzi o pozycje z helionu , to polecam "animacja cyfrowych postaci". Ksiazka traktuje o teorii animacji - informacje sa "ponadprogramowe " I wlasnie dlatego, ze pozycja ta nie odnosi sie bezposrednio do softwaru ( malo tego jesT) , to sie nie zestarzala. Polecam bardzo - to uczy teorii i bardzo rozwija. W obsludze programu jednak nie pomoze :) pozdrawiam i życze powodzenia :)
Napisano 8 Grudzień 200618 l Jesli chcesz robic animacje to polecam te ksiazke: http://www.amazon.co.uk/Animators-Survival-Kit-Principles-Stop-motion/dp/0571202284 W 3dsmax user reference i tutorials znajdziesz bardzo wiele cennych informacji ktore sa bardziej aktualne niz "czarna ksiega animatora" wydana 8 lat temu. Przypomina mi czas kiedy to robilem w maxie pierwsza hierarchie z boxow na przykladzie pieska. Btw. chyba ze 3-4 lata temu w maya 4 uzywalem takiego pierwszego soft-selection to byla czesc pluginu o nazwie Byron-Polytools.
Napisano 1 Styczeń 200718 l Mam tą książkę... Szczerze to mi pomogła ;) Zawsze to 900 stron informacji więcej :D Pozdrawiam!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto