Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jak złączyć tubę i walec tak, żeby po odpowiednim modyfikatorze zostałą dziura w tubie na miejsce walca...

 

Jestem strasznie początkujący (bawię się dopiero parę miesięcy maxem a i to tylko na tutorialach. Zacząłem na własną rękę tworzyć wirtualne otoczenie...). Szukałem, ale nie znalazłem.

 

Mam nadzieję, że nie trzeba się bawić na piechotę ustawianiem nie wiadomo jak linii i vetexów.

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

eee tam wy jak zawsze marudzicie :)

boolean zalatwi sprawe +malutkie (pare chwil) poprawek w edit. poly :)

gora 5min roboty :)

boolean zaoszczedza duuuuuuuuuzo czasu

pozdro

Napisano
  • Autor

Dzięki chłopaki za pomoc.

 

No właśnie... pojawił się problem z siatką po booleanie. (niestety nie zrobiłem zdjęcia). Tubę po prostu przecięło... i musiałem się bawić z kreowanie poligonów tak, żeby nie było pustej przestrzeni między ścianami... jak próbuję ustawić NURBS to mi wyskakuje coś takiego (obraz 2). Jednym słowem problemy z siatką...

 

Spróbuję jeszcze z potraktować tubę extruderem.

 

Dzięki wielkie.

Napisano

Witam!!

ok wiec tak :)

co chcesz osiagnac chcesz aby boolean nie dziurawil tuby na wylot??

ok zrobilem mini tut ;)

jak zrobic dziure :)

rysunek pierwszy

1.65b9437d426783cdm.jpg

opis--> cyliner przechodzi prze tube czyli wycinamy cyliner w tubie :)

2.b6aee3f1aaccf976m.jpg

opis--> efekt odrazu po uzyciu booleana

3.79a9dd8caba3b053m.jpg

opis--> po convercie na editable poly

4.906e5ed971d957b6m.jpg

opis--> efekt po poprawieniu siatki tzw uzywalem remove cut connect :) 3min i dalem na koniec chamfer aby nalozyc ms'a :)

pozdro

Napisano
  • Autor

A tak oto wygląda przy extrudowaniu z walca:

 

a) zdjęcie 1: przy zwykłym renderze,

b) zdjecie 2: przy włączonym NURBSie.

 

Wprawdzie wystąpiły drobne problemy z siatką (co widać zresztą na zdjęciu), ale to jest łatwiejsze do uładzenia (jak ktoś chce się bawić).

 

Dzięki za rady.

Napisano
  • Autor

Ups, to jeszcze wyższa szkoła jazdy z tymi modyfikatorami. Powoli się im przyjżę.

 

Pozdro

Napisano
  • Autor

I jeszcze jedno pytanie:

 

gdzieś na tutorialu (może znacie, gość robił świecę) napotkałem na motyw, którego nie mogę rozwiązać.

 

Facet stworzył walec o rzadkiej siatce. Potem nałożył Editable Poly (jak wiemy, nie można potem wrócić do początkowych ustawień walca). I w pewnym momencie - nie wiem co włączył, bo to było po prostu bez jakiej kolwiek akcji z jego strony - na ekranie pojawiła się siatka 2x lub 3x razy gęściejsza... tak, że mógł swobodnie modyfikować kształt powierzchni.

Jak mógł tą siatkę zagęścić?

 

Z góry dzięki

 

P.S. na razię zamilknę i zrobię kilka tutków, bo pytam się o proste rzeczy. Ale każdy z nas zaczynał kiedyś.

 

Zdrówka

Napisano

to ostatnie to pewnie modyfikator meshsmooth. (ale lepiej nie edytować meshsmootha samego, lepiej edytować poly pod spodem)

Napisano
  • Autor

Dzięki wielkie za podpowiedzi. W końcu udało mi się jakoś wydrążyć tą dziurę i stwierdzam, że mimo wszystko boolean sobie poradził (chociaż musiałem się trochę z tym bawić; poćwiczyłem sobie zachowanie siatki:)); próbowałem też bawić się z siatką, ale dałem sobie spokój. Po booleanie zostały jeszcze drobne nierówności na siatce, co zresztą widać.

Nałożyłem potem na niego tubrosmootha i oto efekt:

 

Pozdro.

 

Tak w ogóle, to w ramach ćwiczeń tworzę cały swój pokój dookoła (powoli mam dość tutoriali, bo ktoś powiedział, że człowiek najwięcej uczy się rozwiązując problemy).

 

Pozdrawiam.

Napisano

Nielot moglbys ten tutorial troszeczke rozpisac bo to obrazki za duzo mi nie mowia :P

Napisano

Oki juz jest dobrze. Podzialalem troche i jest ok. Bawie sie okolo 4 miechow w 3d maxie i nawet nie wiedzialem ze takie uproszczenie jest.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności