Skocz do zawartości

Jak złączyć tubę i walec?


bodziork

Rekomendowane odpowiedzi

Jak złączyć tubę i walec tak, żeby po odpowiednim modyfikatorze zostałą dziura w tubie na miejsce walca...

 

Jestem strasznie początkujący (bawię się dopiero parę miesięcy maxem a i to tylko na tutorialach. Zacząłem na własną rękę tworzyć wirtualne otoczenie...). Szukałem, ale nie znalazłem.

 

Mam nadzieję, że nie trzeba się bawić na piechotę ustawianiem nie wiadomo jak linii i vetexów.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dzięki chłopaki za pomoc.

 

No właśnie... pojawił się problem z siatką po booleanie. (niestety nie zrobiłem zdjęcia). Tubę po prostu przecięło... i musiałem się bawić z kreowanie poligonów tak, żeby nie było pustej przestrzeni między ścianami... jak próbuję ustawić NURBS to mi wyskakuje coś takiego (obraz 2). Jednym słowem problemy z siatką...

 

Spróbuję jeszcze z potraktować tubę extruderem.

 

Dzięki wielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

ok wiec tak :)

co chcesz osiagnac chcesz aby boolean nie dziurawil tuby na wylot??

ok zrobilem mini tut ;)

jak zrobic dziure :)

rysunek pierwszy

1.65b9437d426783cdm.jpg

opis--> cyliner przechodzi prze tube czyli wycinamy cyliner w tubie :)

2.b6aee3f1aaccf976m.jpg

opis--> efekt odrazu po uzyciu booleana

3.79a9dd8caba3b053m.jpg

opis--> po convercie na editable poly

4.906e5ed971d957b6m.jpg

opis--> efekt po poprawieniu siatki tzw uzywalem remove cut connect :) 3min i dalem na koniec chamfer aby nalozyc ms'a :)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak oto wygląda przy extrudowaniu z walca:

 

a) zdjęcie 1: przy zwykłym renderze,

b) zdjecie 2: przy włączonym NURBSie.

 

Wprawdzie wystąpiły drobne problemy z siatką (co widać zresztą na zdjęciu), ale to jest łatwiejsze do uładzenia (jak ktoś chce się bawić).

 

Dzięki za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno pytanie:

 

gdzieś na tutorialu (może znacie, gość robił świecę) napotkałem na motyw, którego nie mogę rozwiązać.

 

Facet stworzył walec o rzadkiej siatce. Potem nałożył Editable Poly (jak wiemy, nie można potem wrócić do początkowych ustawień walca). I w pewnym momencie - nie wiem co włączył, bo to było po prostu bez jakiej kolwiek akcji z jego strony - na ekranie pojawiła się siatka 2x lub 3x razy gęściejsza... tak, że mógł swobodnie modyfikować kształt powierzchni.

Jak mógł tą siatkę zagęścić?

 

Z góry dzięki

 

P.S. na razię zamilknę i zrobię kilka tutków, bo pytam się o proste rzeczy. Ale każdy z nas zaczynał kiedyś.

 

Zdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za podpowiedzi. W końcu udało mi się jakoś wydrążyć tą dziurę i stwierdzam, że mimo wszystko boolean sobie poradził (chociaż musiałem się trochę z tym bawić; poćwiczyłem sobie zachowanie siatki:)); próbowałem też bawić się z siatką, ale dałem sobie spokój. Po booleanie zostały jeszcze drobne nierówności na siatce, co zresztą widać.

Nałożyłem potem na niego tubrosmootha i oto efekt:

 

Pozdro.

 

Tak w ogóle, to w ramach ćwiczeń tworzę cały swój pokój dookoła (powoli mam dość tutoriali, bo ktoś powiedział, że człowiek najwięcej uczy się rozwiązując problemy).

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności