bodziork Napisano 5 Grudzień 2006 Napisano 5 Grudzień 2006 Jak złączyć tubę i walec tak, żeby po odpowiednim modyfikatorze zostałą dziura w tubie na miejsce walca... Jestem strasznie początkujący (bawię się dopiero parę miesięcy maxem a i to tylko na tutorialach. Zacząłem na własną rękę tworzyć wirtualne otoczenie...). Szukałem, ale nie znalazłem. Mam nadzieję, że nie trzeba się bawić na piechotę ustawianiem nie wiadomo jak linii i vetexów. Pozdrawiam.
MaGuu Napisano 5 Grudzień 2006 Napisano 5 Grudzień 2006 O kolega z regionu :) Poszukaj o "Booleanie" :) Na pewno Ci pomoże :) np: http://forums.xtreme-pixel.com/index.php?showtopic=524
hcpiter Napisano 5 Grudzień 2006 Napisano 5 Grudzień 2006 heh pare miesiecy i booleana nie znasz ?:p F1 i wszystko jasne :D
krzyhhh Napisano 5 Grudzień 2006 Napisano 5 Grudzień 2006 tyle że bolleanem będzie nie zdrowo dla siatki... polecam editable poly ;)
hkropinski Napisano 6 Grudzień 2006 Napisano 6 Grudzień 2006 wlasnie, najlpiej zrobic cylinder i jego srodek extrudowac, a ksztalty objektu mozesz ustawic jak chcesz
nielot007 Napisano 6 Grudzień 2006 Napisano 6 Grudzień 2006 eee tam wy jak zawsze marudzicie :) boolean zalatwi sprawe +malutkie (pare chwil) poprawek w edit. poly :) gora 5min roboty :) boolean zaoszczedza duuuuuuuuuzo czasu pozdro
bodziork Napisano 6 Grudzień 2006 Autor Napisano 6 Grudzień 2006 Dzięki chłopaki za pomoc. No właśnie... pojawił się problem z siatką po booleanie. (niestety nie zrobiłem zdjęcia). Tubę po prostu przecięło... i musiałem się bawić z kreowanie poligonów tak, żeby nie było pustej przestrzeni między ścianami... jak próbuję ustawić NURBS to mi wyskakuje coś takiego (obraz 2). Jednym słowem problemy z siatką... Spróbuję jeszcze z potraktować tubę extruderem. Dzięki wielkie.
nielot007 Napisano 6 Grudzień 2006 Napisano 6 Grudzień 2006 Witam!! ok wiec tak :) co chcesz osiagnac chcesz aby boolean nie dziurawil tuby na wylot?? ok zrobilem mini tut ;) jak zrobic dziure :) rysunek pierwszy 1. opis--> cyliner przechodzi prze tube czyli wycinamy cyliner w tubie :) 2. opis--> efekt odrazu po uzyciu booleana 3. opis--> po convercie na editable poly 4. opis--> efekt po poprawieniu siatki tzw uzywalem remove cut connect :) 3min i dalem na koniec chamfer aby nalozyc ms'a :) pozdro
bodziork Napisano 6 Grudzień 2006 Autor Napisano 6 Grudzień 2006 A tak oto wygląda przy extrudowaniu z walca: a) zdjęcie 1: przy zwykłym renderze, b) zdjecie 2: przy włączonym NURBSie. Wprawdzie wystąpiły drobne problemy z siatką (co widać zresztą na zdjęciu), ale to jest łatwiejsze do uładzenia (jak ktoś chce się bawić). Dzięki za rady.
bodziork Napisano 6 Grudzień 2006 Autor Napisano 6 Grudzień 2006 Ups, to jeszcze wyższa szkoła jazdy z tymi modyfikatorami. Powoli się im przyjżę. Pozdro
bodziork Napisano 6 Grudzień 2006 Autor Napisano 6 Grudzień 2006 I jeszcze jedno pytanie: gdzieś na tutorialu (może znacie, gość robił świecę) napotkałem na motyw, którego nie mogę rozwiązać. Facet stworzył walec o rzadkiej siatce. Potem nałożył Editable Poly (jak wiemy, nie można potem wrócić do początkowych ustawień walca). I w pewnym momencie - nie wiem co włączył, bo to było po prostu bez jakiej kolwiek akcji z jego strony - na ekranie pojawiła się siatka 2x lub 3x razy gęściejsza... tak, że mógł swobodnie modyfikować kształt powierzchni. Jak mógł tą siatkę zagęścić? Z góry dzięki P.S. na razię zamilknę i zrobię kilka tutków, bo pytam się o proste rzeczy. Ale każdy z nas zaczynał kiedyś. Zdrówka
Ania Napisano 6 Grudzień 2006 Napisano 6 Grudzień 2006 to ostatnie to pewnie modyfikator meshsmooth. (ale lepiej nie edytować meshsmootha samego, lepiej edytować poly pod spodem)
bodziork Napisano 7 Grudzień 2006 Autor Napisano 7 Grudzień 2006 Dzięki wielkie za podpowiedzi. W końcu udało mi się jakoś wydrążyć tą dziurę i stwierdzam, że mimo wszystko boolean sobie poradził (chociaż musiałem się trochę z tym bawić; poćwiczyłem sobie zachowanie siatki:)); próbowałem też bawić się z siatką, ale dałem sobie spokój. Po booleanie zostały jeszcze drobne nierówności na siatce, co zresztą widać. Nałożyłem potem na niego tubrosmootha i oto efekt: Pozdro. Tak w ogóle, to w ramach ćwiczeń tworzę cały swój pokój dookoła (powoli mam dość tutoriali, bo ktoś powiedział, że człowiek najwięcej uczy się rozwiązując problemy). Pozdrawiam.
zgred Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 Nielot moglbys ten tutorial troszeczke rozpisac bo to obrazki za duzo mi nie mowia :P
zgred Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 Oki juz jest dobrze. Podzialalem troche i jest ok. Bawie sie okolo 4 miechow w 3d maxie i nawet nie wiedzialem ze takie uproszczenie jest.
Rekomendowane odpowiedzi