bodziork Napisano 5 Grudzień 2006 Share Napisano 5 Grudzień 2006 Jak złączyć tubę i walec tak, żeby po odpowiednim modyfikatorze zostałą dziura w tubie na miejsce walca... Jestem strasznie początkujący (bawię się dopiero parę miesięcy maxem a i to tylko na tutorialach. Zacząłem na własną rękę tworzyć wirtualne otoczenie...). Szukałem, ale nie znalazłem. Mam nadzieję, że nie trzeba się bawić na piechotę ustawianiem nie wiadomo jak linii i vetexów. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaGuu Napisano 5 Grudzień 2006 Share Napisano 5 Grudzień 2006 O kolega z regionu :) Poszukaj o "Booleanie" :) Na pewno Ci pomoże :) np: http://forums.xtreme-pixel.com/index.php?showtopic=524 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 5 Grudzień 2006 Share Napisano 5 Grudzień 2006 Boolean - poczytaj o tym w helpie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 5 Grudzień 2006 Share Napisano 5 Grudzień 2006 heh pare miesiecy i booleana nie znasz ?:p F1 i wszystko jasne :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzyhhh Napisano 5 Grudzień 2006 Share Napisano 5 Grudzień 2006 tyle że bolleanem będzie nie zdrowo dla siatki... polecam editable poly ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hkropinski Napisano 6 Grudzień 2006 Share Napisano 6 Grudzień 2006 wlasnie, najlpiej zrobic cylinder i jego srodek extrudowac, a ksztalty objektu mozesz ustawic jak chcesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 6 Grudzień 2006 Share Napisano 6 Grudzień 2006 eee tam wy jak zawsze marudzicie :) boolean zalatwi sprawe +malutkie (pare chwil) poprawek w edit. poly :) gora 5min roboty :) boolean zaoszczedza duuuuuuuuuzo czasu pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziork Napisano 6 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 6 Grudzień 2006 Dzięki chłopaki za pomoc. No właśnie... pojawił się problem z siatką po booleanie. (niestety nie zrobiłem zdjęcia). Tubę po prostu przecięło... i musiałem się bawić z kreowanie poligonów tak, żeby nie było pustej przestrzeni między ścianami... jak próbuję ustawić NURBS to mi wyskakuje coś takiego (obraz 2). Jednym słowem problemy z siatką... Spróbuję jeszcze z potraktować tubę extruderem. Dzięki wielkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 6 Grudzień 2006 Share Napisano 6 Grudzień 2006 Witam!! ok wiec tak :) co chcesz osiagnac chcesz aby boolean nie dziurawil tuby na wylot?? ok zrobilem mini tut ;) jak zrobic dziure :) rysunek pierwszy 1. opis--> cyliner przechodzi prze tube czyli wycinamy cyliner w tubie :) 2. opis--> efekt odrazu po uzyciu booleana 3. opis--> po convercie na editable poly 4. opis--> efekt po poprawieniu siatki tzw uzywalem remove cut connect :) 3min i dalem na koniec chamfer aby nalozyc ms'a :) pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziork Napisano 6 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 6 Grudzień 2006 A tak oto wygląda przy extrudowaniu z walca: a) zdjęcie 1: przy zwykłym renderze, b) zdjecie 2: przy włączonym NURBSie. Wprawdzie wystąpiły drobne problemy z siatką (co widać zresztą na zdjęciu), ale to jest łatwiejsze do uładzenia (jak ktoś chce się bawić). Dzięki za rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziork Napisano 6 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 6 Grudzień 2006 Ups, to jeszcze wyższa szkoła jazdy z tymi modyfikatorami. Powoli się im przyjżę. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziork Napisano 6 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 6 Grudzień 2006 I jeszcze jedno pytanie: gdzieś na tutorialu (może znacie, gość robił świecę) napotkałem na motyw, którego nie mogę rozwiązać. Facet stworzył walec o rzadkiej siatce. Potem nałożył Editable Poly (jak wiemy, nie można potem wrócić do początkowych ustawień walca). I w pewnym momencie - nie wiem co włączył, bo to było po prostu bez jakiej kolwiek akcji z jego strony - na ekranie pojawiła się siatka 2x lub 3x razy gęściejsza... tak, że mógł swobodnie modyfikować kształt powierzchni. Jak mógł tą siatkę zagęścić? Z góry dzięki P.S. na razię zamilknę i zrobię kilka tutków, bo pytam się o proste rzeczy. Ale każdy z nas zaczynał kiedyś. Zdrówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 6 Grudzień 2006 Share Napisano 6 Grudzień 2006 to ostatnie to pewnie modyfikator meshsmooth. (ale lepiej nie edytować meshsmootha samego, lepiej edytować poly pod spodem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziork Napisano 7 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 7 Grudzień 2006 Dzięki wielkie za podpowiedzi. W końcu udało mi się jakoś wydrążyć tą dziurę i stwierdzam, że mimo wszystko boolean sobie poradził (chociaż musiałem się trochę z tym bawić; poćwiczyłem sobie zachowanie siatki:)); próbowałem też bawić się z siatką, ale dałem sobie spokój. Po booleanie zostały jeszcze drobne nierówności na siatce, co zresztą widać. Nałożyłem potem na niego tubrosmootha i oto efekt: Pozdro. Tak w ogóle, to w ramach ćwiczeń tworzę cały swój pokój dookoła (powoli mam dość tutoriali, bo ktoś powiedział, że człowiek najwięcej uczy się rozwiązując problemy). Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 2 Styczeń 2007 Share Napisano 2 Styczeń 2007 Nielot moglbys ten tutorial troszeczke rozpisac bo to obrazki za duzo mi nie mowia :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 2 Styczeń 2007 Share Napisano 2 Styczeń 2007 Oki juz jest dobrze. Podzialalem troche i jest ok. Bawie sie okolo 4 miechow w 3d maxie i nawet nie wiedzialem ze takie uproszczenie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi