Napisano 11 Grudzień 200618 l Cześć. Jak widać jest to szafa z różnymi przedmiotami srebrnymi. Należy je traktować jako dekoracyjne a nie funkcjonalne. Wszystko zrobione w Maya, render w mental Ray z użyciem GI i FG. Render trwał 17h w 2048x1518 na Athlonie 3500 i 1GB RAM. Z góry dziękuję za konstruktywną krytykę. Link do high-resa: http://img292.imageshack.us/img292/7480/silverware2048x1518gl7.jpg
Napisano 11 Grudzień 200618 l Przedmioty rzucają dziwne cienie, chamfer na regale pokrzywiony, materiał półeczki jakiś taki dziwaczny - sprawia wrażenie zblurowanego. ...ale co ja tam wiem.
Napisano 11 Grudzień 200618 l 17 h na pare modeli i hdr? nawet ja tak nie potrafie... chyba cos przydlugo :/
Napisano 11 Grudzień 200618 l Ta badziewna szafeczka nie pasuje do sreber :* No może do tego z samochodem :P
Napisano 11 Grudzień 200618 l Wszystko na pierwszej półce wydaje się lewitować ;/ W sumie dziwne troche...
Napisano 11 Grudzień 200618 l Ale brzydki ten regał, jakaś dobra tekstura przydałaby się. Kadr też trochę do poprawy.
Napisano 11 Grudzień 200618 l 17 h?? Na taki render? Przecież shading jest słaby. Ja w sumie na Mentalu się wogóle nie znam, więc sam nic Ci nie podpowiem. Ale przeczytaj ten wątek http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=28412 I zastanawia mnie tez materiał tych przedmiotów. Użyłeś falloff'a w reflection? Bo wydaje mi się że chyba nie... Pozdrawiam
Napisano 11 Grudzień 200618 l Autor Dzięki za komentarze. obo - rozumiem że reflection falloff w Vray'u to odpowiednik Reflection Blur w mentalu tak? Reflection Blur jest na lustrze, kieliszkach i jako tekstura na talerzu i wazie, pozostałe są "czyste". 17 h no wiem że dużo ale 2048x1518, 60 reflection rays na blurach (lustro przede wszystkim) i 100 light rays na cieniach i jakoś tak wyszło wiem że mogłem zoptymalizować ale uczymy się, nie? Jeżeli chodzi o regał i jego materiał to chciałem zrobić coś jak na wystawie sklepu ze srebrami na Placu Trzech Krzyży (tam pod kolumnami obok przystanku 118 itp, jak ktoś z Warszawy). Dopiero się uczę mentala (w bólach jak widać) tak więc nie oczekujcie rewelaji. Pozdro
Napisano 11 Grudzień 200618 l vanquish: radzę nie startowac póki co z takimi renderami - rób mniejsze (szybsze) renderki a bardziej dopracuj materiały i oświetlenie.
Napisano 11 Grudzień 200618 l Ja nie używam ani mentala ani v-raya. Ale chyba to nie to samo ;P A chodzi mi dokładnie o Fresnel Effect. W skrócie: Przedmiot odbija otoczenie z inną intesywnością w zależności od kąta widzenia. Pozdrawiam
Napisano 14 Grudzień 200618 l fajny pomysl, wolalbym drewno i jakis kadr dobracowany:*, pozytywne odczucia. proponuje zastosowac sie do rady tweetiego.
Napisano 15 Grudzień 200618 l Podoba mi sie czajniczek. Bo jak to powiedziala Ania: "czajnikow nie trzeba sie wstydzic". J bym jeszcze do tego cytatu dolozyl: dobry czajnik, nie jest zly. he he he. Pozdrawiam;-)