Kluś Napisano 15 Grudzień 2006 Napisano 15 Grudzień 2006 mam małe doświadczenie w AF , dopiero sie zabieram za niego.. czy można obiekty 3d z maxa exportować do AF.. i tam działać w obrębie tych brył i przestrzeni 3d..? jeśli tak to z jakim rozszerzeniem wyexportować plik z 3ds..
mt Napisano 15 Grudzień 2006 Napisano 15 Grudzień 2006 oj SUPER_OkO nie przesadzaj..;) Kluś - co prawda rzeczywiscie musisz wyrenderowac scene/animacje na ktorej chcesz pracowac ale bron Cie boze do avi. najlepiej do rpf, ew. kazda warstwe do osbnego pliku (tif na przyklad) - jak komu wygodniej. A wlasnie, warstwy.. poczytaj sobie gdzies na temat render elements co jest do czego etc. Najwazniejsza warstwa zeby z wyrenderowanego obrazka/sekwencji dalo sie pracowac w przestrzeni pseudo-3d jest Z-buffer. pozdr.
jaras Napisano 15 Grudzień 2006 Napisano 15 Grudzień 2006 dokładnie - nigdy nie renderuj do avi (poza oczywiscie ostatecznym rezultatem Twoich zmagań) Jeżeli chcesz to dalej obrabiać to zawsze renderuj sekwencje w formie klatek tga, tiff. Natomiast jeżeli chcesz wykorzystywać pliki z maxa (nawet całe sceny) to lepiej sprawdzi Ci się combustion ponieważ w nowych wersjach bardzo została usprawniona komunikacja pomiędzy tymi programami.
Kluś Napisano 15 Grudzień 2006 Autor Napisano 15 Grudzień 2006 dzięki za pomoc:) powiedzcie mi tylko króciutko co zaznaczyć a co odznaczyć w oknie zapisu "tga". np. alpha split..(kanał przezroczystości..). zaznaczyć kompresje..? itd
Kluś Napisano 15 Grudzień 2006 Autor Napisano 15 Grudzień 2006 aa jeżeli byli byście tak uprzejmi i zapodali jakieś interesujące namiary na tutoriale(te darmowe i płatne) dotyczące dalszej obróbki min. tga w AF byłbym super wdzięczny..!!:) pozdr i dzieki z góry
jaras Napisano 15 Grudzień 2006 Napisano 15 Grudzień 2006 Kluś- tga ma mieć 32 bity ! (nie 24 bo wtedy będziesz miał też plik tga ... ale bez alfy) w maxie w formacie tga nie zaznaczaj "alpha split"
Kluś Napisano 15 Grudzień 2006 Autor Napisano 15 Grudzień 2006 oki dzięki czy jeżeli złoże w maxie prostą scenke - pomieszczenie z 4 planów i wrzuce każdy z nich na osobną warstwę, to jest możliwe później w AF każdy z tych plenów odtworzyć i zbudować otoczenie 3d.. np. zby wędrować kamerą po tej przestrzeni? źle kombinuje...? może moje kombinowanie nie jest trafione .. zapytam sie w takim razie jak byście zrealizowali coś takiego: renderuje prostą animacje pomieszczenia w maxie (vray) i w AF chcę dodać ludzi kręconych wcześniej na bluescrenie.. jak byście poprowadzili ten temat zaczynając od maxa... ??
jaras Napisano 16 Grudzień 2006 Napisano 16 Grudzień 2006 to zależy czy będzie jakiś ruch czy kamera będzie statyczna ? jeżeli statyczna i masz już nagrane sekwencje z ludzmi to musisz dopasować sobie ogólną perspektywę i wyrenderować scenkę w maxie w odpowiednim, najbardziej pasującym kadrze a potem dodać ludzi w After Effects z wykluczowanym tłem. Jeżeli kamera jest w ruchu to ... już gorsza sprawa :)
Dziadek Stal Napisano 16 Grudzień 2006 Napisano 16 Grudzień 2006 Khe, khe, akurat na to pytanie da sie odpowiedziec pozytywnie. Jezeli zapiszesz obraz w formacie rpf to bedziesz mogl w AE wyciagnac z tego pliku informacje o ruchu kamery za pomoca rpf camera import- mozesz wtedy dodawac elementy kompozycyjne bez koniecznosci trackowania materialu. Pare dobrych rad starszego pana: - zapisz sobie fov kamery w scenie z maxa - bo czasem AE interpretuje to zle i trzeba ustawic na piechote w settings kamery - rpf nie musi miec zaznaczonych wszystkich kanalow, ale musi miec z-depth i alphe. - skale elementow i ich odleglosc od kamery trzeba czasem pracowicie ustawic na oko - nie ma sensownej skali wymiarow - czasem trzeba bardzo blisko podjechac z elementami do kamery i zeskalowac je mocno w dol ( bywa ze i do 2% oryginalnej wielkosci ) - zeby dobrze "siedzialy". salut Dziadek Stal
Kluś Napisano 16 Grudzień 2006 Autor Napisano 16 Grudzień 2006 kamera będzie statyczna. "dodawac elementy kompozycyjne bez koniecznosci trackowania materialu. " co to znaczy? rozwiń proszę!
jaras Napisano 16 Grudzień 2006 Napisano 16 Grudzień 2006 http://www.creativecow.net/articles/hansen_jaysen/shine/index.htm http://www.creativecow.net/articles/aftereffects.html może znajdziesz gdzieś tu odpowiedź na Twoje problemy
Kris_R Napisano 17 Grudzień 2006 Napisano 17 Grudzień 2006 Trackowanie materiału to proces konieczy przy łączeniu dwóch obrazów, gdy w jednym z nich jest ruch kamery a w drugim nie... już opisuję. Gdy masz ujęcie z wnętrzem mieszkania, kręcone kamerą która wędruje po pomieszczeniach i chcesz wkleić tam ludzi z blue screena, to musisz tak tych ludzi wstawić, aby nie jeździli po podłodze jak na wrotkach. Jeśli wyciągniesz informacje o ruchu kamery z pierwszego filmiku, to możesz potem przenieść te dane na warstwy z ludzikami i zostaną one dopasowane do dynamiki ruchu kamery z pierwszego filmiku... Może troszeczkę to zawiłe się wydawać, ale jeśli scenę 3d policzysz do klatek rpf, to możesz spokojnie dane odnośnie ruchu kamery wyciągnąć w AfterFX bez konieczności trackowania.
pawel Napisano 3 Styczeń 2007 Napisano 3 Styczeń 2007 Witam do AE mozna importowac obiekty 3d (jesli dobrze pamietam to *.obj chyba) przy uzyciu pluginu ZAXWERKS "3D INVIGORATOR http://www.zaxwerks.com/ Spoty FOX, NBC, CNN byly na nich robione. pozdrawiam Pawel-Hesus
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się