Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

mam małe doświadczenie w AF , dopiero sie zabieram za niego..

czy można obiekty 3d z maxa exportować do AF.. i tam działać w obrębie tych brył i przestrzeni 3d..? jeśli tak to z jakim rozszerzeniem wyexportować plik z 3ds..

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

oj SUPER_OkO nie przesadzaj..;)

Kluś - co prawda rzeczywiscie musisz wyrenderowac scene/animacje na ktorej chcesz pracowac ale bron Cie boze do avi. najlepiej do rpf, ew. kazda warstwe do osbnego pliku (tif na przyklad) - jak komu wygodniej. A wlasnie, warstwy.. poczytaj sobie gdzies na temat render elements co jest do czego etc. Najwazniejsza warstwa zeby z wyrenderowanego obrazka/sekwencji dalo sie pracowac w przestrzeni pseudo-3d jest Z-buffer.

pozdr.

Napisano

dokładnie - nigdy nie renderuj do avi (poza oczywiscie ostatecznym rezultatem Twoich zmagań) Jeżeli chcesz to dalej obrabiać to zawsze renderuj sekwencje w formie klatek tga, tiff. Natomiast jeżeli chcesz wykorzystywać pliki z maxa (nawet całe sceny) to lepiej sprawdzi Ci się combustion ponieważ w nowych wersjach bardzo została usprawniona komunikacja pomiędzy tymi programami.

Napisano

dzięki za pomoc:) powiedzcie mi tylko króciutko co zaznaczyć a co odznaczyć w oknie zapisu "tga". np. alpha split..(kanał przezroczystości..). zaznaczyć kompresje..? itd

Napisano

aa jeżeli byli byście tak uprzejmi i zapodali jakieś interesujące namiary na tutoriale(te darmowe i płatne) dotyczące dalszej obróbki min. tga w AF byłbym super wdzięczny..!!:) pozdr i dzieki z góry

Napisano

Kluś- tga ma mieć 32 bity ! (nie 24 bo wtedy będziesz miał też plik tga ... ale bez alfy) w maxie w formacie tga nie zaznaczaj "alpha split"

Napisano

oki dzięki

 

czy jeżeli złoże w maxie prostą scenke - pomieszczenie z 4 planów i wrzuce każdy z nich na osobną warstwę, to jest możliwe później w AF każdy z tych plenów odtworzyć i zbudować otoczenie 3d.. np. zby wędrować kamerą po tej przestrzeni? źle kombinuje...?

 

może moje kombinowanie nie jest trafione .. zapytam sie w takim razie jak byście zrealizowali coś takiego: renderuje prostą animacje pomieszczenia w maxie (vray) i w AF chcę dodać ludzi kręconych wcześniej na bluescrenie.. jak byście poprowadzili ten temat zaczynając od maxa... ??

Napisano

to zależy czy będzie jakiś ruch czy kamera będzie statyczna ?

jeżeli statyczna i masz już nagrane sekwencje z ludzmi to musisz dopasować sobie ogólną perspektywę i wyrenderować scenkę w maxie w odpowiednim, najbardziej pasującym kadrze a potem dodać ludzi w After Effects z wykluczowanym tłem. Jeżeli kamera jest w ruchu to ... już gorsza sprawa :)

Napisano

Khe, khe, akurat na to pytanie da sie odpowiedziec pozytywnie. Jezeli zapiszesz obraz w formacie rpf to bedziesz mogl w AE wyciagnac z tego pliku informacje o ruchu kamery za pomoca rpf camera import- mozesz wtedy dodawac elementy kompozycyjne bez koniecznosci trackowania materialu.

Pare dobrych rad starszego pana:

- zapisz sobie fov kamery w scenie z maxa - bo czasem AE interpretuje to zle i trzeba ustawic na piechote w settings kamery

- rpf nie musi miec zaznaczonych wszystkich kanalow, ale musi miec z-depth i alphe.

- skale elementow i ich odleglosc od kamery trzeba czasem pracowicie ustawic na oko - nie ma sensownej skali wymiarow - czasem trzeba bardzo blisko podjechac z elementami do kamery i zeskalowac je mocno w dol ( bywa ze i do 2% oryginalnej wielkosci ) - zeby dobrze "siedzialy".

 

salut

Dziadek Stal

Napisano

Trackowanie materiału to proces konieczy przy łączeniu dwóch obrazów, gdy w jednym z nich jest ruch kamery a w drugim nie... już opisuję.

Gdy masz ujęcie z wnętrzem mieszkania, kręcone kamerą która wędruje po pomieszczeniach i chcesz wkleić tam ludzi z blue screena, to musisz tak tych ludzi wstawić, aby nie jeździli po podłodze jak na wrotkach. Jeśli wyciągniesz informacje o ruchu kamery z pierwszego filmiku, to możesz potem przenieść te dane na warstwy z ludzikami i zostaną one dopasowane do dynamiki ruchu kamery z pierwszego filmiku...

 

Może troszeczkę to zawiłe się wydawać, ale jeśli scenę 3d policzysz do klatek rpf, to możesz spokojnie dane odnośnie ruchu kamery wyciągnąć w AfterFX bez konieczności trackowania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności