Jump to content

3d w AF


Kluś
 Share

Recommended Posts

mam małe doświadczenie w AF , dopiero sie zabieram za niego..

czy można obiekty 3d z maxa exportować do AF.. i tam działać w obrębie tych brył i przestrzeni 3d..? jeśli tak to z jakim rozszerzeniem wyexportować plik z 3ds..

Link to comment
Share on other sites

oj SUPER_OkO nie przesadzaj..;)

Kluś - co prawda rzeczywiscie musisz wyrenderowac scene/animacje na ktorej chcesz pracowac ale bron Cie boze do avi. najlepiej do rpf, ew. kazda warstwe do osbnego pliku (tif na przyklad) - jak komu wygodniej. A wlasnie, warstwy.. poczytaj sobie gdzies na temat render elements co jest do czego etc. Najwazniejsza warstwa zeby z wyrenderowanego obrazka/sekwencji dalo sie pracowac w przestrzeni pseudo-3d jest Z-buffer.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

dokładnie - nigdy nie renderuj do avi (poza oczywiscie ostatecznym rezultatem Twoich zmagań) Jeżeli chcesz to dalej obrabiać to zawsze renderuj sekwencje w formie klatek tga, tiff. Natomiast jeżeli chcesz wykorzystywać pliki z maxa (nawet całe sceny) to lepiej sprawdzi Ci się combustion ponieważ w nowych wersjach bardzo została usprawniona komunikacja pomiędzy tymi programami.

Link to comment
Share on other sites

oki dzięki

 

czy jeżeli złoże w maxie prostą scenke - pomieszczenie z 4 planów i wrzuce każdy z nich na osobną warstwę, to jest możliwe później w AF każdy z tych plenów odtworzyć i zbudować otoczenie 3d.. np. zby wędrować kamerą po tej przestrzeni? źle kombinuje...?

 

może moje kombinowanie nie jest trafione .. zapytam sie w takim razie jak byście zrealizowali coś takiego: renderuje prostą animacje pomieszczenia w maxie (vray) i w AF chcę dodać ludzi kręconych wcześniej na bluescrenie.. jak byście poprowadzili ten temat zaczynając od maxa... ??

Link to comment
Share on other sites

to zależy czy będzie jakiś ruch czy kamera będzie statyczna ?

jeżeli statyczna i masz już nagrane sekwencje z ludzmi to musisz dopasować sobie ogólną perspektywę i wyrenderować scenkę w maxie w odpowiednim, najbardziej pasującym kadrze a potem dodać ludzi w After Effects z wykluczowanym tłem. Jeżeli kamera jest w ruchu to ... już gorsza sprawa :)

Link to comment
Share on other sites

Khe, khe, akurat na to pytanie da sie odpowiedziec pozytywnie. Jezeli zapiszesz obraz w formacie rpf to bedziesz mogl w AE wyciagnac z tego pliku informacje o ruchu kamery za pomoca rpf camera import- mozesz wtedy dodawac elementy kompozycyjne bez koniecznosci trackowania materialu.

Pare dobrych rad starszego pana:

- zapisz sobie fov kamery w scenie z maxa - bo czasem AE interpretuje to zle i trzeba ustawic na piechote w settings kamery

- rpf nie musi miec zaznaczonych wszystkich kanalow, ale musi miec z-depth i alphe.

- skale elementow i ich odleglosc od kamery trzeba czasem pracowicie ustawic na oko - nie ma sensownej skali wymiarow - czasem trzeba bardzo blisko podjechac z elementami do kamery i zeskalowac je mocno w dol ( bywa ze i do 2% oryginalnej wielkosci ) - zeby dobrze "siedzialy".

 

salut

Dziadek Stal

Link to comment
Share on other sites

Trackowanie materiału to proces konieczy przy łączeniu dwóch obrazów, gdy w jednym z nich jest ruch kamery a w drugim nie... już opisuję.

Gdy masz ujęcie z wnętrzem mieszkania, kręcone kamerą która wędruje po pomieszczeniach i chcesz wkleić tam ludzi z blue screena, to musisz tak tych ludzi wstawić, aby nie jeździli po podłodze jak na wrotkach. Jeśli wyciągniesz informacje o ruchu kamery z pierwszego filmiku, to możesz potem przenieść te dane na warstwy z ludzikami i zostaną one dopasowane do dynamiki ruchu kamery z pierwszego filmiku...

 

Może troszeczkę to zawiłe się wydawać, ale jeśli scenę 3d policzysz do klatek rpf, to możesz spokojnie dane odnośnie ruchu kamery wyciągnąć w AfterFX bez konieczności trackowania.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy