Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

mam małe doświadczenie w AF , dopiero sie zabieram za niego..

czy można obiekty 3d z maxa exportować do AF.. i tam działać w obrębie tych brył i przestrzeni 3d..? jeśli tak to z jakim rozszerzeniem wyexportować plik z 3ds..

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

oj SUPER_OkO nie przesadzaj..;)

Kluś - co prawda rzeczywiscie musisz wyrenderowac scene/animacje na ktorej chcesz pracowac ale bron Cie boze do avi. najlepiej do rpf, ew. kazda warstwe do osbnego pliku (tif na przyklad) - jak komu wygodniej. A wlasnie, warstwy.. poczytaj sobie gdzies na temat render elements co jest do czego etc. Najwazniejsza warstwa zeby z wyrenderowanego obrazka/sekwencji dalo sie pracowac w przestrzeni pseudo-3d jest Z-buffer.

pozdr.

Napisano

dokładnie - nigdy nie renderuj do avi (poza oczywiscie ostatecznym rezultatem Twoich zmagań) Jeżeli chcesz to dalej obrabiać to zawsze renderuj sekwencje w formie klatek tga, tiff. Natomiast jeżeli chcesz wykorzystywać pliki z maxa (nawet całe sceny) to lepiej sprawdzi Ci się combustion ponieważ w nowych wersjach bardzo została usprawniona komunikacja pomiędzy tymi programami.

Napisano
  • Autor

dzięki za pomoc:) powiedzcie mi tylko króciutko co zaznaczyć a co odznaczyć w oknie zapisu "tga". np. alpha split..(kanał przezroczystości..). zaznaczyć kompresje..? itd

Napisano
  • Autor

aa jeżeli byli byście tak uprzejmi i zapodali jakieś interesujące namiary na tutoriale(te darmowe i płatne) dotyczące dalszej obróbki min. tga w AF byłbym super wdzięczny..!!:) pozdr i dzieki z góry

Napisano

Kluś- tga ma mieć 32 bity ! (nie 24 bo wtedy będziesz miał też plik tga ... ale bez alfy) w maxie w formacie tga nie zaznaczaj "alpha split"

Napisano
  • Autor

oki dzięki

 

czy jeżeli złoże w maxie prostą scenke - pomieszczenie z 4 planów i wrzuce każdy z nich na osobną warstwę, to jest możliwe później w AF każdy z tych plenów odtworzyć i zbudować otoczenie 3d.. np. zby wędrować kamerą po tej przestrzeni? źle kombinuje...?

 

może moje kombinowanie nie jest trafione .. zapytam sie w takim razie jak byście zrealizowali coś takiego: renderuje prostą animacje pomieszczenia w maxie (vray) i w AF chcę dodać ludzi kręconych wcześniej na bluescrenie.. jak byście poprowadzili ten temat zaczynając od maxa... ??

Napisano

to zależy czy będzie jakiś ruch czy kamera będzie statyczna ?

jeżeli statyczna i masz już nagrane sekwencje z ludzmi to musisz dopasować sobie ogólną perspektywę i wyrenderować scenkę w maxie w odpowiednim, najbardziej pasującym kadrze a potem dodać ludzi w After Effects z wykluczowanym tłem. Jeżeli kamera jest w ruchu to ... już gorsza sprawa :)

Napisano

Khe, khe, akurat na to pytanie da sie odpowiedziec pozytywnie. Jezeli zapiszesz obraz w formacie rpf to bedziesz mogl w AE wyciagnac z tego pliku informacje o ruchu kamery za pomoca rpf camera import- mozesz wtedy dodawac elementy kompozycyjne bez koniecznosci trackowania materialu.

Pare dobrych rad starszego pana:

- zapisz sobie fov kamery w scenie z maxa - bo czasem AE interpretuje to zle i trzeba ustawic na piechote w settings kamery

- rpf nie musi miec zaznaczonych wszystkich kanalow, ale musi miec z-depth i alphe.

- skale elementow i ich odleglosc od kamery trzeba czasem pracowicie ustawic na oko - nie ma sensownej skali wymiarow - czasem trzeba bardzo blisko podjechac z elementami do kamery i zeskalowac je mocno w dol ( bywa ze i do 2% oryginalnej wielkosci ) - zeby dobrze "siedzialy".

 

salut

Dziadek Stal

Napisano
  • Autor

kamera będzie statyczna.

"dodawac elementy kompozycyjne bez koniecznosci trackowania materialu. "

co to znaczy? rozwiń proszę!

Napisano

Trackowanie materiału to proces konieczy przy łączeniu dwóch obrazów, gdy w jednym z nich jest ruch kamery a w drugim nie... już opisuję.

Gdy masz ujęcie z wnętrzem mieszkania, kręcone kamerą która wędruje po pomieszczeniach i chcesz wkleić tam ludzi z blue screena, to musisz tak tych ludzi wstawić, aby nie jeździli po podłodze jak na wrotkach. Jeśli wyciągniesz informacje o ruchu kamery z pierwszego filmiku, to możesz potem przenieść te dane na warstwy z ludzikami i zostaną one dopasowane do dynamiki ruchu kamery z pierwszego filmiku...

 

Może troszeczkę to zawiłe się wydawać, ale jeśli scenę 3d policzysz do klatek rpf, to możesz spokojnie dane odnośnie ruchu kamery wyciągnąć w AfterFX bez konieczności trackowania.

Napisano

Witam

do AE mozna importowac obiekty 3d (jesli dobrze pamietam to *.obj chyba) przy uzyciu pluginu ZAXWERKS "3D INVIGORATOR

http://www.zaxwerks.com/

Spoty FOX, NBC, CNN byly na nich robione.

pozdrawiam

Pawel-Hesus

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności