Skocz do zawartości

problem z zaokrąglaniem boxa


pioootras

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 31
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

przechodzisz do splajnów...tworzysz rectangle bierzesz corner radius zwiekszasz, wybierasz extrude potem robisz convert to Editable Poly....wybierasz Quick slice wycinasz tak aby tylko 2 ranty byly zaokraglone wywalasz polygony ktore sa niepotrzebne zaznaczas borderem to co masz puste...dajesz Cap i po sprawie!Opis nie brzmi obiecująco....ale jak załapałes o co mi chodzi to zrobisz!:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się mylisz, choć nie do końca. Sam chamfer nie jest dobrym rozwiązaniem bo ciężko kontrolować krzywizne. Ale można potem użyć mesh smootha. Po chamferze trzeba jeszcze odpowiednio pociąć krawędzie. Można też wyłącznie pociąć krawędzie i włączyć MS, ale jest to nieco mniej oszczędna metoda dla krawędzi o małej szerokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...hyhy piooortas :) - Hynol mial tak czy owak racje :) -chamfer to automat - zaokragli ktore kcesz krawedzie ( chlopaki nie wiedzieli dokladnie o ktore tobie chodzilo ;) )- chamfer nie jest niestety taki dokladny (powinna byc opcja ktora oprocz odleglosci pomiedzy liniami pozwala na wpisywanie ilosci segmentow pomiedzy granicami chamfera...moze bedzie kiedys ;) ) - mozna twoja bryle zrobic dokladnie uzywajac np chamfer boxa -na foto- albo splajnow - ogolnie kika sposobow by sie pewnie znalazlo :)

 

FOTO ( chamfer box--->editable poly---->usunieta czesc polygonow a reszta rozbita na dwa obiekty--->opcja Union [boolean] i usuniecie zbednych punktow, potem weld na vertexow i dobudowanie brakujacych poly)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okejas może nie wyraziłem jasno o co mi chodziło :P sorka za to, ale to co pokazałeś też jest strasznie pracochłonne

w cinema 4d takie coś można zrobić w 10s... czyli że to oznacza że max jeśli chodzi o modelowanie jest do bani? nie można tego jakoś prościej zrobić?

 

ps.a co do hynola to on czesto ma racje dlatego lubie go pytac :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raaaany ile problemów... walisz boxa z sergmentami 1 1 1 cyzli razem 6 poly. potem convert to editable poly. zaznaczasz te 2 edgesy ktore cie interesują. wpierw chamfer większy, apply i zmniejszasz wielkość chamgfera o pół. potem jeszcze raz, i jeszcze raz i jeszcze aż będziesz usatysfakcjonowany;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie rozumie problemu - jak ma to wyglądać tak jak na wcześniejszym screenie, to robisz tak jak pisałem (na dwóch krawędziach), włączasz oddzielenie według smooth grup, kasujesz SG na całym obiekcie i nadajesz je odpowiednio wybranym ściankom. 10 sekund to może nie, ale w 20 się zmieszcze ;). Co do modelowania - mimo wszystko max wydaje się wygodniejszy i bardziej rozbudowany. Casus jednego boxa nie jest tu kwestią rozstrzygającą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem hynol czy tak 20s, bo z tego co wiem to nie wystarczy wylaczyc wszytskie sg i nadac w tym przypadku 4 nowe. do kazdego polygonu procz tych co maja byc zaokraglone trzeba nadac inne sg... popraw mnie jesli sie myle, ale probowalem tak robic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności