pioootras Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 jak zrobić w prosty sposób żeby np.2 krawędzie boxa były zaokrąglone?
Pavulon 13 Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 np.convertuj obiekt do editable poly, zaznacz np. te 2 krawedzie i chamfer..
maverick sheep Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 convert to--> editable poly / zakladka selection - edge zaznaczasz 2 krawedzie i w edit geometry chamefer i przejrzyj faq (do maxa) pozdrawiam
Bruneq Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 przechodzisz do splajnów...tworzysz rectangle bierzesz corner radius zwiekszasz, wybierasz extrude potem robisz convert to Editable Poly....wybierasz Quick slice wycinasz tak aby tylko 2 ranty byly zaokraglone wywalasz polygony ktore sa niepotrzebne zaznaczas borderem to co masz puste...dajesz Cap i po sprawie!Opis nie brzmi obiecująco....ale jak załapałes o co mi chodzi to zrobisz!:P
pioootras Napisano 3 Styczeń 2007 Autor Napisano 3 Styczeń 2007 Bruneq: zrobilem dokladnie wedlug Twoich wskazowek i wychodzi cos takiego
Bruneq Napisano 3 Styczeń 2007 Napisano 3 Styczeń 2007 sry...moj bład!!pomylily mi sie programy i nie mialem wlaczonego maxa jak to pisalem! teraz jest dobrze napisane! u mnie wyglada tak
pioootras Napisano 3 Styczeń 2007 Autor Napisano 3 Styczeń 2007 okejas ale zrob teraz tym sposobem 2 ranty stykajace sie jak u mnie... z tym co Ty zrobiles to nie problem :P
Hynol Napisano 3 Styczeń 2007 Napisano 3 Styczeń 2007 Jeżeli chodzi Ci o takie coś to metoda dalej jest ok. Wskazówka - zaznacz wszystkie krawędzie do chamfera razem i dopiero potem działaj.
pioootras Napisano 3 Styczeń 2007 Autor Napisano 3 Styczeń 2007 hynol masz na mysli metode Bruneqa?? Czy poprostu chamferujesz krawedzie? Bo jezeli tak to nie da sie uzyskac ladnego zaokraglenia w ten sposob... chyba ze sie myle :P
Hynol Napisano 3 Styczeń 2007 Napisano 3 Styczeń 2007 Się mylisz, choć nie do końca. Sam chamfer nie jest dobrym rozwiązaniem bo ciężko kontrolować krzywizne. Ale można potem użyć mesh smootha. Po chamferze trzeba jeszcze odpowiednio pociąć krawędzie. Można też wyłącznie pociąć krawędzie i włączyć MS, ale jest to nieco mniej oszczędna metoda dla krawędzi o małej szerokości.
pioootras Napisano 3 Styczeń 2007 Autor Napisano 3 Styczeń 2007 Odpowiednio pociąć krawędzie - czyli jak? A mesh smooth włączyć tylko do krawędzi zaokrąglanych? A co Ty byś osobiście zrobił żeby ładnie zaokrąglić 2 stykające się krawędzie?
Hynol Napisano 3 Styczeń 2007 Napisano 3 Styczeń 2007 Tu masz przykład. Kreawędzie zrobiłem bardzo szerokie żeby było lepiej widać idee.
Bruneq Napisano 3 Styczeń 2007 Napisano 3 Styczeń 2007 jak zrobić w prosty sposób żeby np.2 krawędzie boxa były zaokrąglone? przeceiz nie napisales ze 2 przylegajace!:P
pioootras Napisano 4 Styczeń 2007 Autor Napisano 4 Styczeń 2007 Sorka juz sie poprawiam: 2 PRZYLEGAJĄCE :P a probowales Hynol w ten sposob zrobic tylko 2 krawedzie? calosc ok ale 2 niezbyt fajnie wychodza
Hynol Napisano 4 Styczeń 2007 Napisano 4 Styczeń 2007 Jak mają być dwie zaokrąglone i się łączyć to i trzecia musi być zaokrąglona. Co Ty właściwie chcesz zrobić - szkicnij czy cuś, bo tak to możemy z rok się nie dogadać.
Bruneq Napisano 4 Styczeń 2007 Napisano 4 Styczeń 2007 chyba ci pomoge.... http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=4384
pioootras Napisano 4 Styczeń 2007 Autor Napisano 4 Styczeń 2007 bruneq: dzieki za te sposoby...:) z sg dziala ale strasznie duzo babrania sie z tym... hynol chodzi o cos takiego i wtedy nie musi byc 3 krawedz zaokraglona...
eco Napisano 4 Styczeń 2007 Napisano 4 Styczeń 2007 ...hyhy piooortas :) - Hynol mial tak czy owak racje :) -chamfer to automat - zaokragli ktore kcesz krawedzie ( chlopaki nie wiedzieli dokladnie o ktore tobie chodzilo ;) )- chamfer nie jest niestety taki dokladny (powinna byc opcja ktora oprocz odleglosci pomiedzy liniami pozwala na wpisywanie ilosci segmentow pomiedzy granicami chamfera...moze bedzie kiedys ;) ) - mozna twoja bryle zrobic dokladnie uzywajac np chamfer boxa -na foto- albo splajnow - ogolnie kika sposobow by sie pewnie znalazlo :) FOTO ( chamfer box--->editable poly---->usunieta czesc polygonow a reszta rozbita na dwa obiekty--->opcja Union [boolean] i usuniecie zbednych punktow, potem weld na vertexow i dobudowanie brakujacych poly)
pioootras Napisano 4 Styczeń 2007 Autor Napisano 4 Styczeń 2007 okejas może nie wyraziłem jasno o co mi chodziło :P sorka za to, ale to co pokazałeś też jest strasznie pracochłonne w cinema 4d takie coś można zrobić w 10s... czyli że to oznacza że max jeśli chodzi o modelowanie jest do bani? nie można tego jakoś prościej zrobić? ps.a co do hynola to on czesto ma racje dlatego lubie go pytac :P
Bruneq Napisano 4 Styczeń 2007 Napisano 4 Styczeń 2007 ale gdybys moj ostatni post połaczył z postawmi Hynola to bys to zrobil w 9.5 sekundy! wystarczy zmniejszyc chamfer na tej krawedzi gdzie ma byc ostre i po sprwawie!
Orangegraphics Napisano 4 Styczeń 2007 Napisano 4 Styczeń 2007 raaaany ile problemów... walisz boxa z sergmentami 1 1 1 cyzli razem 6 poly. potem convert to editable poly. zaznaczasz te 2 edgesy ktore cie interesują. wpierw chamfer większy, apply i zmniejszasz wielkość chamgfera o pół. potem jeszcze raz, i jeszcze raz i jeszcze aż będziesz usatysfakcjonowany;)
pioootras Napisano 4 Styczeń 2007 Autor Napisano 4 Styczeń 2007 oj bruneq to chyba nie takie proste... probowalem i mi cos nie wychodzi... Xiz0r: to zrob w ten sposob zeby krawedz zaokraglona miala rowno 5cm w obie strony... :P
Hynol Napisano 4 Styczeń 2007 Napisano 4 Styczeń 2007 Ale nie rozumie problemu - jak ma to wyglądać tak jak na wcześniejszym screenie, to robisz tak jak pisałem (na dwóch krawędziach), włączasz oddzielenie według smooth grup, kasujesz SG na całym obiekcie i nadajesz je odpowiednio wybranym ściankom. 10 sekund to może nie, ale w 20 się zmieszcze ;). Co do modelowania - mimo wszystko max wydaje się wygodniejszy i bardziej rozbudowany. Casus jednego boxa nie jest tu kwestią rozstrzygającą.
pioootras Napisano 4 Styczeń 2007 Autor Napisano 4 Styczeń 2007 no nie wiem hynol czy tak 20s, bo z tego co wiem to nie wystarczy wylaczyc wszytskie sg i nadac w tym przypadku 4 nowe. do kazdego polygonu procz tych co maja byc zaokraglone trzeba nadac inne sg... popraw mnie jesli sie myle, ale probowalem tak robic...
Hynol Napisano 4 Styczeń 2007 Napisano 4 Styczeń 2007 To nadajesz SG z automatu z bardzo małym kątem podziału - np.1 stopień i każdy face ma unikalną SG.
pioootras Napisano 4 Styczeń 2007 Autor Napisano 4 Styczeń 2007 sorka hynol nie zauwazylem ze jest cos takiego jak auto smooth... :P dzieki wielkie za pomoc
Hynol Napisano 4 Styczeń 2007 Napisano 4 Styczeń 2007 Prosze uprzejmie. Dla mnie niektóre rzeczy są bardzo oczywiste w maxie w którym bardzo długo pracuje i po prostu czasami robie zbyt wielkie kroki. Ale jakoś się dogadaliśmy ;)
pioootras Napisano 5 Styczeń 2007 Autor Napisano 5 Styczeń 2007 mam nadzieje ze nastepnym razem jak bede mial problem tez bede mogl liczyc na Twoja pomoc :P
pioootras Napisano 5 Styczeń 2007 Autor Napisano 5 Styczeń 2007 To jest poprostu ta ludzka zazdrosc :P
Lethys Napisano 5 Styczeń 2007 Napisano 5 Styczeń 2007 Moze mi ktos wytlumaczyc jak to zrobic w punkatch ( 2 dzien ucze sie 3ds maxa ) Umiem do momentu zaznaczenia Vertexa z gory dzieki
Rekomendowane odpowiedzi