Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 31
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

przechodzisz do splajnów...tworzysz rectangle bierzesz corner radius zwiekszasz, wybierasz extrude potem robisz convert to Editable Poly....wybierasz Quick slice wycinasz tak aby tylko 2 ranty byly zaokraglone wywalasz polygony ktore sa niepotrzebne zaznaczas borderem to co masz puste...dajesz Cap i po sprawie!Opis nie brzmi obiecująco....ale jak załapałes o co mi chodzi to zrobisz!:P

Napisano

Jeżeli chodzi Ci o takie coś to metoda dalej jest ok. Wskazówka - zaznacz wszystkie krawędzie do chamfera razem i dopiero potem działaj.

 

untitled1xy2.th.jpg

Napisano

Się mylisz, choć nie do końca. Sam chamfer nie jest dobrym rozwiązaniem bo ciężko kontrolować krzywizne. Ale można potem użyć mesh smootha. Po chamferze trzeba jeszcze odpowiednio pociąć krawędzie. Można też wyłącznie pociąć krawędzie i włączyć MS, ale jest to nieco mniej oszczędna metoda dla krawędzi o małej szerokości.

Napisano

Odpowiednio pociąć krawędzie - czyli jak? A mesh smooth włączyć tylko do krawędzi zaokrąglanych? A co Ty byś osobiście zrobił żeby ładnie zaokrąglić 2 stykające się krawędzie?

Napisano

Jak mają być dwie zaokrąglone i się łączyć to i trzecia musi być zaokrąglona. Co Ty właściwie chcesz zrobić - szkicnij czy cuś, bo tak to możemy z rok się nie dogadać.

Napisano

...hyhy piooortas :) - Hynol mial tak czy owak racje :) -chamfer to automat - zaokragli ktore kcesz krawedzie ( chlopaki nie wiedzieli dokladnie o ktore tobie chodzilo ;) )- chamfer nie jest niestety taki dokladny (powinna byc opcja ktora oprocz odleglosci pomiedzy liniami pozwala na wpisywanie ilosci segmentow pomiedzy granicami chamfera...moze bedzie kiedys ;) ) - mozna twoja bryle zrobic dokladnie uzywajac np chamfer boxa -na foto- albo splajnow - ogolnie kika sposobow by sie pewnie znalazlo :)

 

FOTO ( chamfer box--->editable poly---->usunieta czesc polygonow a reszta rozbita na dwa obiekty--->opcja Union [boolean] i usuniecie zbednych punktow, potem weld na vertexow i dobudowanie brakujacych poly)

Napisano

okejas może nie wyraziłem jasno o co mi chodziło :P sorka za to, ale to co pokazałeś też jest strasznie pracochłonne

w cinema 4d takie coś można zrobić w 10s... czyli że to oznacza że max jeśli chodzi o modelowanie jest do bani? nie można tego jakoś prościej zrobić?

 

ps.a co do hynola to on czesto ma racje dlatego lubie go pytac :P

Napisano

ale gdybys moj ostatni post połaczył z postawmi Hynola to bys to zrobil w 9.5 sekundy! wystarczy zmniejszyc chamfer na tej krawedzi gdzie ma byc ostre i po sprwawie!

Napisano

raaaany ile problemów... walisz boxa z sergmentami 1 1 1 cyzli razem 6 poly. potem convert to editable poly. zaznaczasz te 2 edgesy ktore cie interesują. wpierw chamfer większy, apply i zmniejszasz wielkość chamgfera o pół. potem jeszcze raz, i jeszcze raz i jeszcze aż będziesz usatysfakcjonowany;)

Napisano

Ale nie rozumie problemu - jak ma to wyglądać tak jak na wcześniejszym screenie, to robisz tak jak pisałem (na dwóch krawędziach), włączasz oddzielenie według smooth grup, kasujesz SG na całym obiekcie i nadajesz je odpowiednio wybranym ściankom. 10 sekund to może nie, ale w 20 się zmieszcze ;). Co do modelowania - mimo wszystko max wydaje się wygodniejszy i bardziej rozbudowany. Casus jednego boxa nie jest tu kwestią rozstrzygającą.

Napisano

no nie wiem hynol czy tak 20s, bo z tego co wiem to nie wystarczy wylaczyc wszytskie sg i nadac w tym przypadku 4 nowe. do kazdego polygonu procz tych co maja byc zaokraglone trzeba nadac inne sg... popraw mnie jesli sie myle, ale probowalem tak robic...

Napisano

Prosze uprzejmie. Dla mnie niektóre rzeczy są bardzo oczywiste w maxie w którym bardzo długo pracuje i po prostu czasami robie zbyt wielkie kroki. Ale jakoś się dogadaliśmy ;)

Napisano

Moze mi ktos wytlumaczyc jak to zrobic w punkatch ( 2 dzien ucze sie 3ds maxa )

 

Umiem do momentu zaznaczenia Vertexa

 

 

z gory dzieki




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności