Napisano 2 Styczeń 200718 l np.convertuj obiekt do editable poly, zaznacz np. te 2 krawedzie i chamfer..
Napisano 2 Styczeń 200718 l convert to--> editable poly / zakladka selection - edge zaznaczasz 2 krawedzie i w edit geometry chamefer i przejrzyj faq (do maxa) pozdrawiam
Napisano 2 Styczeń 200718 l przechodzisz do splajnów...tworzysz rectangle bierzesz corner radius zwiekszasz, wybierasz extrude potem robisz convert to Editable Poly....wybierasz Quick slice wycinasz tak aby tylko 2 ranty byly zaokraglone wywalasz polygony ktore sa niepotrzebne zaznaczas borderem to co masz puste...dajesz Cap i po sprawie!Opis nie brzmi obiecująco....ale jak załapałes o co mi chodzi to zrobisz!:P
Napisano 3 Styczeń 200718 l Autor Bruneq: zrobilem dokladnie wedlug Twoich wskazowek i wychodzi cos takiego
Napisano 3 Styczeń 200718 l sry...moj bład!!pomylily mi sie programy i nie mialem wlaczonego maxa jak to pisalem! teraz jest dobrze napisane! u mnie wyglada tak
Napisano 3 Styczeń 200718 l Autor okejas ale zrob teraz tym sposobem 2 ranty stykajace sie jak u mnie... z tym co Ty zrobiles to nie problem :P
Napisano 3 Styczeń 200718 l Jeżeli chodzi Ci o takie coś to metoda dalej jest ok. Wskazówka - zaznacz wszystkie krawędzie do chamfera razem i dopiero potem działaj.
Napisano 3 Styczeń 200718 l Autor hynol masz na mysli metode Bruneqa?? Czy poprostu chamferujesz krawedzie? Bo jezeli tak to nie da sie uzyskac ladnego zaokraglenia w ten sposob... chyba ze sie myle :P
Napisano 3 Styczeń 200718 l Się mylisz, choć nie do końca. Sam chamfer nie jest dobrym rozwiązaniem bo ciężko kontrolować krzywizne. Ale można potem użyć mesh smootha. Po chamferze trzeba jeszcze odpowiednio pociąć krawędzie. Można też wyłącznie pociąć krawędzie i włączyć MS, ale jest to nieco mniej oszczędna metoda dla krawędzi o małej szerokości.
Napisano 3 Styczeń 200718 l Autor Odpowiednio pociąć krawędzie - czyli jak? A mesh smooth włączyć tylko do krawędzi zaokrąglanych? A co Ty byś osobiście zrobił żeby ładnie zaokrąglić 2 stykające się krawędzie?
Napisano 3 Styczeń 200718 l Tu masz przykład. Kreawędzie zrobiłem bardzo szerokie żeby było lepiej widać idee.
Napisano 3 Styczeń 200718 l jak zrobić w prosty sposób żeby np.2 krawędzie boxa były zaokrąglone? przeceiz nie napisales ze 2 przylegajace!:P
Napisano 4 Styczeń 200718 l Autor Sorka juz sie poprawiam: 2 PRZYLEGAJĄCE :P a probowales Hynol w ten sposob zrobic tylko 2 krawedzie? calosc ok ale 2 niezbyt fajnie wychodza
Napisano 4 Styczeń 200718 l Jak mają być dwie zaokrąglone i się łączyć to i trzecia musi być zaokrąglona. Co Ty właściwie chcesz zrobić - szkicnij czy cuś, bo tak to możemy z rok się nie dogadać.
Napisano 4 Styczeń 200718 l Autor bruneq: dzieki za te sposoby...:) z sg dziala ale strasznie duzo babrania sie z tym... hynol chodzi o cos takiego i wtedy nie musi byc 3 krawedz zaokraglona...
Napisano 4 Styczeń 200718 l ...hyhy piooortas :) - Hynol mial tak czy owak racje :) -chamfer to automat - zaokragli ktore kcesz krawedzie ( chlopaki nie wiedzieli dokladnie o ktore tobie chodzilo ;) )- chamfer nie jest niestety taki dokladny (powinna byc opcja ktora oprocz odleglosci pomiedzy liniami pozwala na wpisywanie ilosci segmentow pomiedzy granicami chamfera...moze bedzie kiedys ;) ) - mozna twoja bryle zrobic dokladnie uzywajac np chamfer boxa -na foto- albo splajnow - ogolnie kika sposobow by sie pewnie znalazlo :) FOTO ( chamfer box--->editable poly---->usunieta czesc polygonow a reszta rozbita na dwa obiekty--->opcja Union [boolean] i usuniecie zbednych punktow, potem weld na vertexow i dobudowanie brakujacych poly)
Napisano 4 Styczeń 200718 l Autor okejas może nie wyraziłem jasno o co mi chodziło :P sorka za to, ale to co pokazałeś też jest strasznie pracochłonne w cinema 4d takie coś można zrobić w 10s... czyli że to oznacza że max jeśli chodzi o modelowanie jest do bani? nie można tego jakoś prościej zrobić? ps.a co do hynola to on czesto ma racje dlatego lubie go pytac :P
Napisano 4 Styczeń 200718 l ale gdybys moj ostatni post połaczył z postawmi Hynola to bys to zrobil w 9.5 sekundy! wystarczy zmniejszyc chamfer na tej krawedzi gdzie ma byc ostre i po sprwawie!
Napisano 4 Styczeń 200718 l raaaany ile problemów... walisz boxa z sergmentami 1 1 1 cyzli razem 6 poly. potem convert to editable poly. zaznaczasz te 2 edgesy ktore cie interesują. wpierw chamfer większy, apply i zmniejszasz wielkość chamgfera o pół. potem jeszcze raz, i jeszcze raz i jeszcze aż będziesz usatysfakcjonowany;)
Napisano 4 Styczeń 200718 l Autor oj bruneq to chyba nie takie proste... probowalem i mi cos nie wychodzi... Xiz0r: to zrob w ten sposob zeby krawedz zaokraglona miala rowno 5cm w obie strony... :P
Napisano 4 Styczeń 200718 l Ale nie rozumie problemu - jak ma to wyglądać tak jak na wcześniejszym screenie, to robisz tak jak pisałem (na dwóch krawędziach), włączasz oddzielenie według smooth grup, kasujesz SG na całym obiekcie i nadajesz je odpowiednio wybranym ściankom. 10 sekund to może nie, ale w 20 się zmieszcze ;). Co do modelowania - mimo wszystko max wydaje się wygodniejszy i bardziej rozbudowany. Casus jednego boxa nie jest tu kwestią rozstrzygającą.
Napisano 4 Styczeń 200718 l Autor no nie wiem hynol czy tak 20s, bo z tego co wiem to nie wystarczy wylaczyc wszytskie sg i nadac w tym przypadku 4 nowe. do kazdego polygonu procz tych co maja byc zaokraglone trzeba nadac inne sg... popraw mnie jesli sie myle, ale probowalem tak robic...
Napisano 4 Styczeń 200718 l To nadajesz SG z automatu z bardzo małym kątem podziału - np.1 stopień i każdy face ma unikalną SG.
Napisano 4 Styczeń 200718 l Autor sorka hynol nie zauwazylem ze jest cos takiego jak auto smooth... :P dzieki wielkie za pomoc
Napisano 4 Styczeń 200718 l Prosze uprzejmie. Dla mnie niektóre rzeczy są bardzo oczywiste w maxie w którym bardzo długo pracuje i po prostu czasami robie zbyt wielkie kroki. Ale jakoś się dogadaliśmy ;)
Napisano 5 Styczeń 200718 l Autor mam nadzieje ze nastepnym razem jak bede mial problem tez bede mogl liczyc na Twoja pomoc :P
Napisano 5 Styczeń 200718 l Moze mi ktos wytlumaczyc jak to zrobic w punkatch ( 2 dzien ucze sie 3ds maxa ) Umiem do momentu zaznaczenia Vertexa z gory dzieki