Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Robie projekcik domku w skałach i kombinuje , ale nie podoba mi sie, znacie może jakiś sposób, żeby wymodelowac skały....brzeg nadnorski skalny....cos mniej więcej takiego...

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Heh, sam kiedys sie strasznie meczylem ze skałami... wyszlo mi cos pomiedzy piaskowcem a kościa dla psa.. :)

 

http://www.3dtutorials.sk/index.php?tutorials=4&software=0&id=93&page=1

 

Rzuc okiem na to, ale wg mnie mozna dac sobie spokoj z ostatnimi krokami (zageszczanie tego Turbosmoothem i displace) chyba ze skala ma byc glownym elementem, a i tak chyba lepiej uzyc displace renderera (jesli sie takowy ma)

 

pozdrawiam

Mirach

Napisano

hmm...dzieki serdeczne, będe kombinowac, niestety link coś nie działa....pozdro

 

poprawka działa....dzieki serdeczne....wkrótce pokaże efekty w WIPie

Napisano

Dzięki MIRACH jeszcze raz za tutrial, przydał sie..do WiPa jeszcze troszke, ale teraz oceńcie która strona skał lepsza...moze zadna, hehe..pozdro

Napisano

Zawsze jeszcze możesz sobie zrobić bitmapę np w Paint Brushu (najlepiej Spray'em) i wrzucić ją do wymodelowania NURBS'a modyfikatorem Displace...

Napisano

Ja tam zawsze byłem zdania że nawet prosty cellular+noise załtwią sprawe. Oczywiście siatka musi być w miare dobrze zrobiona, bo z brzydką to się zrobi kupa a nie skała. Tutaj 5 minutowa zabawa z materiałami. Efekt może nie jest powalający, ale to tylko test ;).

 

0da870471b3a67a7m.jpg

Napisano

ooo HYNOL...fajne, napisz frotkiego tutoriala jak to stworzyłeś w 5 min, czy poprostu przesowałeś vertexy siatki + modyfikator...;]

Napisano

Tutaj sobie można nawet ściągnąć jakieś shadery któe robiłem wcześniej. Instrukcja to przedostatni post a w ostatnim jest link do pliku.

 

Generalnie displacementem jest zrobione. Cellular chips fraktalowe zmieszane z noisem na VrayCompTexture. Kolor to jakieś ciapki teksturowe nałożone na hamca planarnie.

 

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=324911&page=3&pp=15

 

 

Jaras - Jak najbardziej. Tylko że z Vrayem się gryzie i dlatego używam VrayBlenda. Tutaj nawet nie jest nałożony bo tylko test jednej warstwy.

  • Like 2
Napisano

Composite się gryzie z V-rayem? Noooo, to nareszcie wiem, czemu mam bumpa tylko na wierzchniej warstwie materiału, mimo alphy, odsłaniającej warstwy poniżej. :)... Hynol, masz u mnie duuuzego bonusa! :D

Napisano

kurcze, ten plik na cgtalku juz chyba nie istnieje bo mi wywala ze z serverem sie polaczyc nie moge. Ale wielkie dzieki Hynol, bede eksperymentowal :)

Napisano

Jeżeli ten plik już umarł to moge go komuś dać do zhostowania. Albo na jakimś sharingu wystawić (dajcie adres czegoś co bez logowania pozwala na dodawanie plików).

 

Shogun - miałem problemy z bumpem, przezroczystością i displacementem używając composite, więc po prostu się przesiadłem na VRayBlend - to samo w zasadzie a mam spokój z wywałkami.

 

Tu jest nowsza wersja shadera - nad tym to już chwile siedziałem. Działa na multiskalowych cellularach.

810655ee202aa999m.jpg

  • Like 2
Napisano
Oczywiście siatka musi być w miare dobrze zrobiona, bo z brzydką to się zrobi kupa a nie skała.

 

Ciekawe, może by sprawdzić kto wykona bardziej realistyczną kupę?

Napisano

Jak wypuszcze skały które teraz przygotowywuje w scenie to również się podziele. Są nieco bardziej zaawansowane bo korzystają z VrayCompTexture.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności