Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Na początku kilka zastrzerzen:

1. to nie ma byc wątek A jest lepsze/goresze od B

2. przeglądałem forum za podobną tematyką, ale wciąż czuje głód informacji.

 

A teraz do rzeczy:

 

W zasadzie jestem modelerem, ale od dawien dawna chciałem tworzyć króciutkie animowane shorty. Problem z nimi polega na tym, że jakos max zupełnie mi nie podpadł do animacji (zwlaszcza jesli chodzi o postacie).

Z tego co wyczytałem na forum do animacyjek dobrze nadaje sie XSI i Maya, a z newsow swiatowych obaczyłem że Blender coraz lepiej sobie z tym radzi.

Zainstalowalem sobie dema (a nawet pelne wersje w przypadku Blendera :) ) tych programików, no i niestety widze że musze włożyć troszke wysiłku w przyswojenie sobie interface. Jako że uczenie się 3 interfaceów tylko po to żeby po pewnym czasie powiedziec 2 programą "papa" jakoś mnie nie kręci. Wiec zwracam się z prosbą, czy możecie mi coś polecić. Może ktoś miał przyjemność/nieprzyjemność pracować na kilku z wymienionych przezemnie programów i ma jakieś doświadczenia w porównaniu ich możliwosci? A może jest jakiś program którego tu nie wymienilem (choc te 3 mogą pracowac pod linuxem, co jest też pewnym atutem dla mnie). A, głównie chodzi mi o dość płaski learning curve.

 

pozdrawiam i mam nadzieje że coś wynika z tego co pisałem :)

Mirach

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Do animacji postaci dobry jest Motion Builder. Pracuje jednak tylko pod Windowsem. Popdobno dobry jest także Messiah, ale nie miałem z nim styczności.

 

Jedną z zalet obu tych programów jest większa wydajność w viewporcie podczas poruszania postaciami niż np. w Maya czy maxie.

Napisano

Master: z maxem to mam jeszcze to ze chcialbym go rzucic w imie jakiejś innej miłości... ale nie moge, a ty mi jeszcze mówisz że z nim mi dalej będzie dobrze, ech, ciężkie te decyzje. Ale chyba tak zrobie, widziałem że robiłeś speed animacje na gotowym rigu, w sumie dobra idea, sproboje pewnie tez :)

 

piotrek: Messiah mnie przeraza samym opisem :) Dzięki za Motnion Buildera, popatrzam jeszcze za nim w wolnej chwili.

Napisano

Też słyszałem dużo dobrego o motion builderze ale jeśli chcesz robić rzeczy proste to może ta cała przesiadka nie ma sensu ? Chyba że sterujesz w stronę "grafik animator".

Napisano

rk: w zasadzie chce robic rzeczy krótkie, acz zgrabne :) Chodzi o to ze ostatnio coraz bardziej do mnie dociera ze piekno 3d kryje sie w tym ze ... jest 3d, ze mozna model pokazac z wielu stron itp, a animacja sie do tego swietnie nadaje. A nad przesiadką się zastanawiam w ramach "znalezienia zestawu malych wyspecializowanych programow ktore zastąpią mi kobylastego i drogiego maxa".

 

Ale dzieki za sugestie, popracuje wiecej w maxie nad animacją i jeszcze raz przemysle problem :)

Napisano
Master: z maxem to mam jeszcze to ze chcialbym go rzucic w imie jakiejś innej miłości... ale nie moge, a ty mi jeszcze mówisz że z nim mi dalej będzie dobrze, ech, ciężkie te decyzje.

 

no no...

ochajtales sie z maxem i szukasz mozliwosci do skokow w bok...

nie ladnie he he he ;-)

 

a tak na serio to kombinowana metoda ale skuteczna mianowicie animacje w poserze i przerzucenie (za pomoca charkter studio chyba?) do maxa.

tak tez mozna choc nie wiem dokladnie jak to w praniu wychodzi.

Napisano

Do tej pory miałem kontakt z Max’em i XSI no i muszę przyznać, że choć max nie jest zły to i tak każdemu poleciłbym XSI :)

Na początku ustal jakiej animacji potrzebujesz – bo z tym jest podobnie jak z modelingiem, choć jest wiele aplikacji to w każdej przesuwanie wierzchołków wygląda prawie tak samo, podobnie jest z animacją (na ile sposobów można przeciągnąć box’a czy jakiś helper). Wszystkie poważne aplikacje mają IK, FK, pozwalają jako tako riggować, tworzyć proste skrypty – jeżeli nauczysz się podstaw to będzie Ci łatwiej wybrać właściwą aplikacje.

Konkrety co do XSI:

+Gator

+Motor

+Delta Referencing

+Synoptic view

+ogólnie UI i szybkość działania (oraz olbrzymia kontrola)

+Biped (naprawdę bardzo fajny rig)

+aplikacja przygotowana pod workflow zespołowy (nad jednym projektem może pracować kilka osób jednocześnie

+rendering przygotowany pod warstwy

+współpraca z Behavior (program do robienia symulacji tłumu itp.)

+świetna dokumentacja

+animatorzy z Blur przenieśli się z Max’a do XSI :P (wiem, argument to żaden ;) )

 

-brak mięśni (trzeba jest sobie zbudować)

-tylko Mental Ray (a czasami super dokładne rendery nie są potrzebne)

Ogólnie ja osobiście znacznie bardziej lubię XSI.

Jakbyś szukał jakiś pokazówek to:

Strona z nowościami w XSI 6 :http://www.softimage.com/products/xsi/tour/video_tour.aspx

Wywiad z Bernardem Haux: http://softimage.com/community/spotlight/bernhard_haux/default.aspx

Napisano

Wielkie dzięki za pozytywne odpowiedzi :)

Mam już nad czym myśleć w najblizszym czasie. Oczywiście jeśli ktoś ma jeszcze jakieś uwagi to z checią przeczytam.

 

pozdrawiam

Mirach

Napisano

Czesc, Messiaha bym niedotykał, ma bardzo skomplikowany export. Do tego wchodzi dodatkowo mały programik, tzw. Point oven. On, że tak powiem "wypala" gotowe ruchy postaci, i wtedy jest możliwy export. (jakos nie znalazłem prostej metody, jeśli macie jakies ułatwienia, chętnie usłyszę.)

Daję Ci linka do tego programu.

Click!

Napisano

Podobno MB jest dobry jak się animuje na mocapie bo działa na FBIK. Jednak jeśli nie ma do dyspozycji danych Mocap to lepszy jest XSI bo nie trzeba koniecznie animować w FBIK co jest upierdliwe i trzeba używać constraints lub "Pin" w MB.

 

Tak tylko słyszałem. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności