Napisano 5 Styczeń 200718 l Witam Na początku kilka zastrzerzen: 1. to nie ma byc wątek A jest lepsze/goresze od B 2. przeglądałem forum za podobną tematyką, ale wciąż czuje głód informacji. A teraz do rzeczy: W zasadzie jestem modelerem, ale od dawien dawna chciałem tworzyć króciutkie animowane shorty. Problem z nimi polega na tym, że jakos max zupełnie mi nie podpadł do animacji (zwlaszcza jesli chodzi o postacie). Z tego co wyczytałem na forum do animacyjek dobrze nadaje sie XSI i Maya, a z newsow swiatowych obaczyłem że Blender coraz lepiej sobie z tym radzi. Zainstalowalem sobie dema (a nawet pelne wersje w przypadku Blendera :) ) tych programików, no i niestety widze że musze włożyć troszke wysiłku w przyswojenie sobie interface. Jako że uczenie się 3 interfaceów tylko po to żeby po pewnym czasie powiedziec 2 programą "papa" jakoś mnie nie kręci. Wiec zwracam się z prosbą, czy możecie mi coś polecić. Może ktoś miał przyjemność/nieprzyjemność pracować na kilku z wymienionych przezemnie programów i ma jakieś doświadczenia w porównaniu ich możliwosci? A może jest jakiś program którego tu nie wymienilem (choc te 3 mogą pracowac pod linuxem, co jest też pewnym atutem dla mnie). A, głównie chodzi mi o dość płaski learning curve. pozdrawiam i mam nadzieje że coś wynika z tego co pisałem :) Mirach
Napisano 5 Styczeń 200718 l poświęć dwa dni to opanujesz maxa. zawsze zostają jeszcze dodatkowe plugi do animacji np. CAT...
Napisano 5 Styczeń 200718 l Do animacji postaci dobry jest Motion Builder. Pracuje jednak tylko pod Windowsem. Popdobno dobry jest także Messiah, ale nie miałem z nim styczności. Jedną z zalet obu tych programów jest większa wydajność w viewporcie podczas poruszania postaciami niż np. w Maya czy maxie.
Napisano 5 Styczeń 200718 l Autor Master: z maxem to mam jeszcze to ze chcialbym go rzucic w imie jakiejś innej miłości... ale nie moge, a ty mi jeszcze mówisz że z nim mi dalej będzie dobrze, ech, ciężkie te decyzje. Ale chyba tak zrobie, widziałem że robiłeś speed animacje na gotowym rigu, w sumie dobra idea, sproboje pewnie tez :) piotrek: Messiah mnie przeraza samym opisem :) Dzięki za Motnion Buildera, popatrzam jeszcze za nim w wolnej chwili.
Napisano 5 Styczeń 200718 l Też słyszałem dużo dobrego o motion builderze ale jeśli chcesz robić rzeczy proste to może ta cała przesiadka nie ma sensu ? Chyba że sterujesz w stronę "grafik animator".
Napisano 5 Styczeń 200718 l Autor rk: w zasadzie chce robic rzeczy krótkie, acz zgrabne :) Chodzi o to ze ostatnio coraz bardziej do mnie dociera ze piekno 3d kryje sie w tym ze ... jest 3d, ze mozna model pokazac z wielu stron itp, a animacja sie do tego swietnie nadaje. A nad przesiadką się zastanawiam w ramach "znalezienia zestawu malych wyspecializowanych programow ktore zastąpią mi kobylastego i drogiego maxa". Ale dzieki za sugestie, popracuje wiecej w maxie nad animacją i jeszcze raz przemysle problem :)
Napisano 5 Styczeń 200718 l animator to najlepsze rozwiazanie w tych czasach wszedzie sa potrzebni :) motion builder one and only :)
Napisano 5 Styczeń 200718 l Nie miałem okazji przetestować osobiście, ale nowy xsi ma sporo nowości w dziedzinie animacji i z tego co widać w tym kierunku się rozwija.
Napisano 5 Styczeń 200718 l Master: z maxem to mam jeszcze to ze chcialbym go rzucic w imie jakiejś innej miłości... ale nie moge, a ty mi jeszcze mówisz że z nim mi dalej będzie dobrze, ech, ciężkie te decyzje. no no... ochajtales sie z maxem i szukasz mozliwosci do skokow w bok... nie ladnie he he he ;-) a tak na serio to kombinowana metoda ale skuteczna mianowicie animacje w poserze i przerzucenie (za pomoca charkter studio chyba?) do maxa. tak tez mozna choc nie wiem dokladnie jak to w praniu wychodzi.
Napisano 6 Styczeń 200718 l Do tej pory miałem kontakt z Max’em i XSI no i muszę przyznać, że choć max nie jest zły to i tak każdemu poleciłbym XSI :) Na początku ustal jakiej animacji potrzebujesz – bo z tym jest podobnie jak z modelingiem, choć jest wiele aplikacji to w każdej przesuwanie wierzchołków wygląda prawie tak samo, podobnie jest z animacją (na ile sposobów można przeciągnąć box’a czy jakiś helper). Wszystkie poważne aplikacje mają IK, FK, pozwalają jako tako riggować, tworzyć proste skrypty – jeżeli nauczysz się podstaw to będzie Ci łatwiej wybrać właściwą aplikacje. Konkrety co do XSI: +Gator +Motor +Delta Referencing +Synoptic view +ogólnie UI i szybkość działania (oraz olbrzymia kontrola) +Biped (naprawdę bardzo fajny rig) +aplikacja przygotowana pod workflow zespołowy (nad jednym projektem może pracować kilka osób jednocześnie +rendering przygotowany pod warstwy +współpraca z Behavior (program do robienia symulacji tłumu itp.) +świetna dokumentacja +animatorzy z Blur przenieśli się z Max’a do XSI :P (wiem, argument to żaden ;) ) -brak mięśni (trzeba jest sobie zbudować) -tylko Mental Ray (a czasami super dokładne rendery nie są potrzebne) Ogólnie ja osobiście znacznie bardziej lubię XSI. Jakbyś szukał jakiś pokazówek to: Strona z nowościami w XSI 6 :http://www.softimage.com/products/xsi/tour/video_tour.aspx Wywiad z Bernardem Haux: http://softimage.com/community/spotlight/bernhard_haux/default.aspx
Napisano 6 Styczeń 200718 l Zdecydowanie Motion Builder do animacji postaci pozeniony z maxem lub maya do przy daleszej obrobce czy renderze. Niestety nie jest to "tani zestaw malych programow" salut Dziadek Stal
Napisano 6 Styczeń 200718 l Autor Wielkie dzięki za pozytywne odpowiedzi :) Mam już nad czym myśleć w najblizszym czasie. Oczywiście jeśli ktoś ma jeszcze jakieś uwagi to z checią przeczytam. pozdrawiam Mirach
Napisano 6 Styczeń 200718 l Czesc, Messiaha bym niedotykał, ma bardzo skomplikowany export. Do tego wchodzi dodatkowo mały programik, tzw. Point oven. On, że tak powiem "wypala" gotowe ruchy postaci, i wtedy jest możliwy export. (jakos nie znalazłem prostej metody, jeśli macie jakies ułatwienia, chętnie usłyszę.) Daję Ci linka do tego programu. Click!
Napisano 6 Styczeń 200718 l Mirach sciagnalem Autodesk MotionBuilder Personal Learning Edition Trial. Jak chcesz to sobie tez sciagnij i oblookaj: http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=7671056 W zasadzie nie ma tam nic o ograniczeniu czasu dema. Wiec mozna cos pokombinowac. Jest tam tez kilka video tutoriali. Ale jeszce nic nie kumam wiec nie moge powiedziec za bardzo jak to sie sprawuje. pozdrawiam.
Napisano 6 Styczeń 200718 l Jeśli zdecydyjesz się na MotionBuilder'a, zajrzyj na 3dBuzz - są tam świetne videotutoriale. Zresztą, nie tylko do MB.
Napisano 6 Styczeń 200718 l Podobno MB jest dobry jak się animuje na mocapie bo działa na FBIK. Jednak jeśli nie ma do dyspozycji danych Mocap to lepszy jest XSI bo nie trzeba koniecznie animować w FBIK co jest upierdliwe i trzeba używać constraints lub "Pin" w MB. Tak tylko słyszałem. ;)
Napisano 6 Styczeń 200718 l ja próbowałem i w messaiah (przynajmniej na początku) nie ma problemu żadnego z eksportem
Napisano 6 Styczeń 200718 l Cóz ja słyszałem, że cały świat animuje w Majce;)... Oprócz polecanych tu MotionBuilder'a i XSI jeste jeszcze Endorphin
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto