xMark Napisano 24 Październik 2003 Napisano 24 Październik 2003 ktory render jest najlepszy dla poczatkujacych???? bo se sciagnolem demo v-raya i niewiele z niego rozumiem. szukam roznych tutoraili ale bez skutku. moze jakis inny render jest latwijeszy i tak samo dobry???:)
dr Ug Napisano 24 Październik 2003 Napisano 24 Październik 2003 Najlatwiejszy jest Scanline, zostan na poczatek przy nim. Na Evermotion.org sa video-tutoriale do VRaya, zainteresuj sie nimi.
kamis16 Napisano 24 Październik 2003 Napisano 24 Październik 2003 Witam. Latwiejszy ( wedlug mnie ) jest Brazil... Czy lepszy nie wiem. Zdania na ten temat sa podzielone. Pobaw sie kazdym z osobna i wybierz ten ktory Ci najbardziej odpowiada. Ja osobiscie polecam V-raya... Pozdrawiam
rly Napisano 25 Październik 2003 Napisano 25 Październik 2003 No ja na to samo pytanie moglbym odpowiedziec ze final rnder. Wszystko zalezy tylko od tego ktory przypadnie Ci do gustu, ale szczerze mowiac coraz bardziej zastanawiam sie nad v-rayem. Goscie z cebasa troche sobie zlekcewazyli sprawe ze stage 1,a v-ray jest ciagle udoskonalany. Takze na poczatek jako uzytkownik finala polecil bym Ci v-raya. powodow jest kilka: mocniejsze wsparcie na tym forum (latweij Ci bedzie znalezc odpowiedz na nurtujace Cie tematy). Stage 1 jak narazie nie spelnia wszystkich oczekiwan a v-ray jest czesciej aktualizowany i udoskonalany.Tak wogole to czemu ja to pisze moze tez powiniennem zaczac robic na v-rayu? :D
Marcin_ps Napisano 28 Październik 2003 Napisano 28 Październik 2003 kiedys i tak bedziesz musial a scanline to juz hmmm przezytek przynajmniej do wersji max4.xx jak masz vray-a to sciagaj tutki od evermotion i proboj :)
Luchu Napisano 28 Grudzień 2003 Napisano 28 Grudzień 2003 hehe ja bym sie nie zgodził ze scanline to juz przezytek. z light tracerem :) i reszta ciekawych funkcji mozna zrobic całkiem fajny efekt :) a przytym szybki jest :)
Archangel Napisano 28 Grudzień 2003 Napisano 28 Grudzień 2003 Kazdy ma swoja ulubiona zabawke ;) ja chyba bawiem sie juz wszystkim i najbardziej do gustu przypadl mi Brazil. Renderuje pieknie tylko strasznie wolno. Jesli masz Max\'a 6 to moze wrto nauczyc sie MentalRay\'a ??!!
l_lewandowski Napisano 28 Grudzień 2003 Napisano 28 Grudzień 2003 Witam! Ja jestem zwolennikiem Brazila, choc jest pewien bol, bo nieiwele jest dokumentacji do tego renderera! Pozdrawiam!
Falcrum Napisano 28 Grudzień 2003 Napisano 28 Grudzień 2003 Widzę, że już nie potrzeba chwalić VRay\'a... Brazil: +dobra jakość +dużo możliwości ustawień -strasznie powolny ;( Final Render: +równie dużo możliwości... -...skomplikowania...:[ +wspaniały final toon !! -wolny... VRay: +szybkość, Szybkość, SZYBKOŚĆ !! +przy \"słabych\" ustawieniach o wiele lepsza jakość od konkurentów +duże możliwości +dużo tutoriali (w tym video) +częste ulepszenia -brak obsługi \"volume light\" oraz \"Video Post\"...;( MentalRay: BRAK DANYCH !! ;D Oceń sam... Pozdr
don_filippo Napisano 28 Grudzień 2003 Napisano 28 Grudzień 2003 Originally posted by l_lewandowski Witam! Ja jestem zwolennikiem Brazila, choc jest pewien bol, bo nieiwele jest dokumentacji do tego renderera! Pozdrawiam! A byłeś na www.mati3d.prv.pl Tam opisane jest wszystko (no prawie), co jest najpotrzebniejsze:]
Gość User190 Napisano 30 Grudzień 2003 Napisano 30 Grudzień 2003 Brazil Rulez - ma najwiecej użytkowników :)
kru Napisano 30 Grudzień 2003 Napisano 30 Grudzień 2003 mental ray jest dostarczany wraz z 3d studio. mozliwe ze kiedys, kiedy bedziesz pracowal dla firmy (moze juz pracujesz?) ktora zainwestuje w oryginalny soft, bedziesz zmuszony korzystac z mentala... mental ma bardzo dobre tutki dostarczane wraz z helpem maxa 6 (niestety zawarto w nich tylko podstawy podstaw :(). i w porownaniu do moich (niklych) doswiadczen brazilowych jest calkiem szybki (choc moze to kwestia prawidlowej konfiguracji). BTW moze ktos wie jak zmusic mentala do SENSOWNEGO wykorzystania HDRI ? oraz jak ustawic volumetryczne swiatlo?
Archangel Napisano 30 Grudzień 2003 Napisano 30 Grudzień 2003 taaa Brazil mailby 100 % uzytkownikow gdyby nie szybkosc dzialania i ograniczona dostepna pomoc w internecie :D ale splutterfish dba aby nie byc monopolista przez co niektorzy maja dziwne watpliwosci co jest najlepszym na swiecie renderem !! ;)
SansSerif Napisano 30 Grudzień 2003 Napisano 30 Grudzień 2003 Ha polecam sklep www.quedex.pl brazil - ok 6000 pln mental ray - 33600 pln !!! max - cena tylko telefonicznie Jak zobaczylem cene mentala w wercji samodzielnej to mnie zatkalo, nie znam sie na mentalu ale w najnowszym mentalu maxa te same scenki pokazowe mr wychodzily kiedys na max3.1 o wiele szybciej i ladniej (caustic - taki basenik i kieliszek z maritni) Czyzby nowy max6 mial zubozona namiastke mentala?
kru Napisano 30 Grudzień 2003 Napisano 30 Grudzień 2003 o rety! ktos zna odpowiedz na to pytanie? wlasnie niedawno zaczalem sobie obczajac mentalka i wolalbym wiedziec. Z tego co czytlame podobno jeszcze nie wszystkie funkcje mentala zostaly zaimplementowane w maxie, ale podobno to ma sie zmnienic z kolejnymi wersjami
SansSerif Napisano 30 Grudzień 2003 Napisano 30 Grudzień 2003 Ale jakby co to ja sie nie znam na mentalu tylko tak sobie porownalem defaultowe scenki dolaczane razem z mr wiec mnie nie gancie :P
Batou Napisano 2 Styczeń 2004 Napisano 2 Styczeń 2004 W XSI mental jest od samego początku i jest to program najlepiej współpracujący z tym renderem. Czym się różni wersja maksowa mentala od tej z XSI? Przede wszystkim jest mocno okrojony. Brakuje sporej ilości shaderów, oraz opcji. Po drugie jest potwornie niewygodny w użyciu. Moim zdaniem material editor, zwyczajnie nie nadaje się do mentala (o ile w ogóle się do czegoś nadaje). W XSI, gdzie wszystkie materiały tworzy się za pomocą \"drzewek\" mental spisuje się wprost idealnie. AA w mentalu jest niestety wolny. Zresztą mental sam w sobie jest stosunkowo wolny, ale np. kaustyki renderuje bardzo sprawnie. Z GI w mentalu jeszcze nie korzystałem z prostej przyczyny. Wolę samego final gathering, który jest, moim zdaniem, bardzo szybkim sposobem na realistyczne obliczenie światła w scenie. Jest tylko jeden mały minus w XSI. Otóż źle on oblicza IOR. Na szczęście da się to ręcznie naprawić. Jest jeszcze jeden, ogromny plus mentala. Do ściągnięcia z sieci jest mnóstwo nowych shaderów. Można sobie np. ściągnąć (za darmo, w pełni legalnie) shader do bardzo realistycznego szkła, oraz np. do zabrudzeń (piekelnie szybo liczy i sprawuje się 10 razy lepiej niż np. płatny plug`in do maksa \"dirt reyes\" )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się