Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Może to i banalne, ale każdy statek zachowuje piękno aż do ostatniej zardzewialej śrubki, nawet, gdy zamienia sie w stary wrak. Postanowiłem to piękno pokazać. Zrobię zatem stary rybacki kuter roztrzaskany na skałach wybrzeża. :)

 

To jest referka, na jakiej sie wzorowałem, choć przyznaję, że dosyć luźno:

 

b2127vm2.jpg

 

Innym pomysłem, który przyszedł mi do glowy zgodnie z tematem (i od razu go zaklepuję jako mój własny patent), który - jak zdążę - to tez zrobię: świeżutki, nowiutki Fiat 126p prosto z taśmy.

 

Pozdrawiam konkurencję. :)

  • Odpowiedzi 44
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ok: wrzucam koncept. Bardziej to wyglada jak lokacja niż sam obiekt, ale bez skał nie miałoby to sensu. Skały zostaną jak są (oczywiście plus tekstura), a kuter na razie zrobiłem szkicowy, by przedstawić koncepcję kompozycyjną.

Skały i plaża ( którą jeszcze dopieszczę) maja obecnie łącznie 206 trisów).

 

kuterkonceptbn6.jpg

Napisano

czemu "koncepcje kompozycyjne" renderujesz w V-Ray-u??? :O

wogole v-ray... to jest dzial game art - czy to znaczy ze dyponujesz silnikem ktory robi raytrace w real-time'ie? :P

Napisano

o wlasnie, zrób czarną perłe :D gdzies nawet mój kolega ma do niej plany i to duzo bardziej detaliczne niz ten u góry, także jakbyś sie zdecydował to pisz do mnie

  • Like 1
Napisano

Ledyr, plany poproszę, bardzo chętnie, ale już mam koncepcję na ten kuter i tego nie chcę zmieniać. Poza tym Perła chocby nie wiem co, to poza nelicznymi elementami takielunku, armatami, kulami i szajbami beczek oraz gwoździami jest kupą drew, a nie zlomu.

Gość Raffaello
Napisano

no shogun czekam na dalszy progress pracki jak na razie idziesz w dobrym kierunku, przy zabawie z detalami przypominam Ci abyś nie zapomniał o częściowo wynurzonej śrubie na rufie i sterze za nią. Pomimo że ma takielunek to i tak musi mieć swoj własny napęd no i sterowanie.

Zauważyłem że nie masz tego w swoich rzutach ale warto to uwzględnić aby być bardziej wiarygodnym.

 

pozdrawiam i czekam na kolejne update

Napisano

jak dla mnie ten w załączniku obrazek ma piracki klimat jak już wcześnej wspominalia a twoj nie. Wrzucaj ten update... chętnie zobacze co dalej wykminiłeś :)

Napisano

To nie miało mieć pirackiego klimatu. Epoka piratów mineła razem ze statkami drewnianymi, obecnie robi sie je ze stali. Tematem jest kupa złomu, a nie stos drewna, wiec i kuter jest mniej więcej współczesny, tyle, że zdezelowany.

Natomiast ikonka jest pierwsza z brzegu jaka mi sie napatoczyła, chodziło o wyrazistość.

 

Update, na razie bez steru, ale ster zaraz dorobię:

 

updatekutra2sc8.jpg

 

updatekutranw6.jpg

Napisano

Będzie rozwalony, nie bój żaby. Na razie robię podstawe do rozwałki. Teraz - ster, a potem juz sie biorę za łamanie masztów, i porozwalane ożaglowanie. dziury w burtach zrobie na końcu. A potem normalnie unwrap, Mudbox, normale, tekstury... :)

 

kuterprtscrwn5.jpg

Gość Raffaello
Napisano

no shogun zaczyna mi się podobać, jestem bardzo ciekawy jak to wyjdzie na koncu, fajnie wyszła ta śruba :-)

nie wiem na ile bedziesz chciał robić detale bo mam kilka pomysłów ale to najpierw muszę zobaczyć jak dalej bedzie ci szło i czego bedzie brakować, dam ci znać. wiem że mimibitwa jest ograniczona trisami

powodzenia

Napisano

Podpowiedz mi, jak możesz, bo nie jestem specem od takielunku.

 

EDIT: dorobiłem płetwe sterową, koło ratunkowe i kotwice

 

kuterprtscrje0.jpg

 

kuterprtscrjs5.jpg

 

i specjalnie dla Rafaella z zaznaczonym wiosłem sterowym: :)

 

kuterprtscrpf9.jpg

Gość Raffaello
Napisano

shogun chodziło mi o to, mniej wiecej widać jak on jest zrobiony

 

[ATTACH]42675[/ATTACH]

 

a resztę tak jak rozmawialiśmy

czekam na udate

pozdro

Napisano

Dzięki, przerobienie obecnego steru na taki, jaki proponujesz to nie jest najmniejszy problem, bo trzpień i tak ma już taki kształt jak trzeba, a wydłużenie płetwy sterowej to chwila moment. :)

 

EDIT:

Przerobiłem ster, proporcje nadbudówki, reling wokół balkoniku za sterówką, przesunąłem w ogóle wejście na balkonik w prawo, robiąc miejsce dla koła sterowego, dodałem tam tez schodki. Dorobiłem kabestan i światła pozycyjne na grotmaszcie, bezanmaszcie i po bokach sterówki.

Na ścianie budki nad schodkami pod pokład na dziobie umieściłem drugie koło ratunkowe.

Usunąłem za to klapę w pokładzie pomiedzy bezanmasztem a łodzią ratunkową.

Zastanawiam się czy handszpaki przy kabestanie są odpowiednio długie, ale mam wrażenie, że wystarczą.

 

kuterprtscrga9.jpg

 

kuterprtscrga2.jpg

Gość Raffaello
Napisano

no siemka! do konkretów! :)

 

- ster ekstra!

- koło sterowe, dobry modeling,

- światła burtowe, źle, jeżeli chcesz poprawnie to muszą być w pozycji pionowej i z wyciętym bokiem 65stopni, (sektorze w którym świeci czyli od dziobu w stronę rufy)a wsrodku mozesz dac jakąś mala sferkę, mogę zrobic prowizorkę i pokazać ci o co mi chodzi, wg referki masz ze są zamocowane na daszku sterówki do takich blaszek (ale może celowo zrobiłeś tak, tego nie wiem)

- olinowanie żaglowe, nie wiem czy to juz na stale ale powinny być cieńsze bo teraz wyglądają jak rurki, możesz zaoszczędzić na poligonach jak zmniejszysz średnicę,

- kabestan możesz zostawić jest okej

- z kołem ratunkowym też dobrze ale jak wrak będzie na mieliźnie to możesz zrobić jedno leżące na plaży (taka propozycja)

- liny które statek używa do cumowania mogą być porozwieszane z jedej strony burty fajnie bedzie wyglądać (też propozycja) pamietaj tylko ze sa grubsze od używanych do ożaglowania,

- pewnie później dorobisz relingi na burtach,

- przy niszczeniu możesz, (jak chcesz) dorobić mu komin ale nie za skąplikowany zazwyczaj tego typu kuterki mają coś w rodzaju rury średnicy 40 cm wygiętej na końcu w stronę rufy i do góry ale nie za mocno, mowie ci to bo można pokazać kolejna stertę złomu jakąś wygiętą albo przeżartą przez korozje, ale nie musisz mu robić w tedy musi być na rufie otwór bo spaliny muszą gdzieś wychodzić,

 

- no to chyba tyle na razie i czekam na dalszy update

:D

Napisano

Dzięki za rady, napisałem Ci co i jak na gg.

Tymczasem zgodnie z twoimi radami dałem reling burtowy i o dziwo nie zjadł mi tylu trisów, ile się spodziewałem, że zje. Tak więc ten reling jednak zostanie. :)

 

kuterprtscrry0.jpg

 

Teraz ustawię kuter w położeniu "docelowym" i zabiorę się za nanoszenie uszkodzeń... :)

 

updatekutrayu0.jpg

Napisano

Nie lepiej, to ma byc wrak, a nie statek zdolny do dalszej żeglugi przy pierwszym przypływie. A jak już, to z taka dzurą w burcie można go przemianować w czasie przypływu na U-Boota. :D

Update:

 

kuterprtscrlr2.jpg

 

updatekutrats0.jpg

 

updatekutraei5.jpg

Napisano

Model kutra fajny. Ślady zniszczenia rzeczywiście wyglądają, jakby kuter spadł z góry, ewentualnie skały wymusiły na nim pierwszeństwo i skasowały boczne drzwi ;)

Napisano

Nie bój się, straci dziobek. :)

Kuba, ja jeszcze pracuję nad zniszczeniami i dorabiam wgniecenia świadczace o tym, że kuter na tą skałę jednak wjechał sam...

 

Słowo się rzekło: update:

 

updatekutrawf0.jpg

 

updatekutradk4.jpg

 

updatekutranm1.jpg

Gość Raffaello
Napisano

Shogun wysłałem ci meilem o co mi chodziło z tymi swiatłami.

coś narazie nie podchodzi mi to uszkodzenie szczegolnie ta druga dziura, przy takiej kolizji blacha rozcina sie i zwija się w harmonijkę

Lepiej by wyglądało jak by ta część blachy ktora lezy od góry na skale była przed nią (bliżej kamery), wyglądało by to bardziej realistycznie.

Widziałem na żywo kilka kolizji i wiem mniej wiecej jak to wszystko sie pozwijało. ;-)))

a pomysł z wręgami jest super

 

pozdrro

Napisano

Dzięki. :)

 

Nie bez powodu sobie zostawiłem kopię kutra, póki był jeszcze cały. :)

 

Niemniej jednak postaram się pozwijac tą blachę na skale, zgodnie z Twoimi sugestiami, bo masz dużo racji. :)

 

Dzięki za światła, jak tylko otworzę plik to im sie przyjrzę i naniosę poprawki. :)

Gość Marioza
Napisano

fajny kuterek nie poweim, patent z dziurką tez dobry, moze byc ciekawie

Napisano

Ardeni, ale ten kuter wpadl tylko na skaly, a nie na Ciebie...

 

Update po przerwie w modelowaniu: zrobiłem ileś wersji przeróbek wgnieceń i rozdarć blachy i ostatecznie pozostanę przy tym, co poniżej:

Może i nie widać tego tutaj zbyt wyraźnie, ale tam są wręgi powygniatane...

 

updatekutrads5.jpg

Gość Raffaello
Napisano

drogi shogunie a więc jeżeli zostajesz już przy tych zniszczeniach to w takim razie proponowałbym przesunąć skałkę która jest przed dziobem na prawą stronę. Będzie to tak wyglądać ze kuterek idąc na łowy w czasie wysokiej wody chciał przecisnąć sie pomiędzy nimi ale że kapitan napił sie za dużo rumu wjechał lewą burtą na skałki i się roztrzaskał a załoga musiała opuścić swoją wierną łajbę. No a na niskiej wodzie statek osiadł na mieliźnie. Co ty na to?

masz drugą możliwość po prostu zniszczyć dziób ale za to burta musiał by być mniej uszkodzona bo on juz dalej by nie popłynął.

ja bym tam jeszcze widział rzuconą kotwicę z łańcuchem kotwicznym ciągnącym sie od statku.

no a żagielek chyba będziesz musiał bardziej zniszczyć juz samą teksturką (bardziej podarty), no i czekam jak wymienisz te rurki na linki w takielunku, ale to pewnie później zrobisz

 

to są tylko moje sugestie i propozycje,

pozdrawiam i czekam na dalszy progressik

Napisano

Co do skaly przed dziobem, to nie chcę jej ruszać, wolę uszkodzić dziób, ale do tego muszę nieco trójkatow odzyskać, co też dzisiaj zrobię. Skały nie ruszę przede wszystkim z powodów kompozycyjnych: stanowi ona integralne zamknięcie dla kleszczy w jakich znalazł się kuter. A kapitan tudziez oficer nawigacyjny po prostu spił się bardziej niż w Twojej wersji. :D

Żagiel podrę z całą pewnością, ale to już na poziomie tekstury.

Co do uszkodzenia kadłuba to po różnych walkach z innymi wersjami rozdarcia uznałem, ze jakkolwiek może to rozdarcie jest mniej realistyczne, to za to kosztowalo mnie mniej trójkątow. To zadecydowało. Poza tym jakkolwiek tamte uszkodzenia były bardziej realistyczne, to mniej spektakularne, co też jest nie bez znaczenia przy pracach konkursowych ocenianych głównie przez ludzi niezwiązanych z żeglarstwem. :)

 

Co do kotwicy i łańcucha to pomysł jest dobry, tylko nie wiem, czy mi starczy trójkątów. Póki co, jak widzisz kotwica wyladowała spowrotem za prawą burtą.

 

Co do takielunku to ja już i tak nieźle te linki ścieniłem, ale skoro to jest wektorowe, to to jeszcze poprawię. :)

 

Dzięki za rady. :)

 

EDIT: Przemyślałem Twoją wersję jeszcze raz pod kątem ułożenia skał. Wygląda na to, że jednak da się to zrobić bez jakiegoś większego burzenia kompozycji. :) Da mi to więcej trójkątów do uformowania wydmy i podrasowania fałdów grotżagla. W ten sposób zmieszczę się w 5000 trisów i uzyskam dobry efekt całości. :)

 

updatekutrasw0.jpg

 

updatekutravy4.jpg

Gość Raffaello
Napisano

No teraz bardziej mi sie to widzi i faktycznie zachowałeś kompozycję jaką chciałeś mieć. Good job!

 

shogun a o wantach specjalnie zapomniałeś? oszczędności w trisach?

czy będą później?

 

wiem że masz ograniczenia ale przydała by się jeszcze kluza kotwiczna tzn taki otwór z którego wychodzi łańcuch kotwiczny, możesz to po prostu potraktować zwykłą dziurką nad uchem kotwicy, bo to sie rzuca w oczy z ujęcia fronotowego.

 

reszta super, dawaj dalej

Napisano

Robię to baaardzo na raty po prostu.

 

Raffaello: o wantach zapomniałem po prostu. Zapominanie przychodzi mi raczej bez wysiłku i nie muszę tego planować. :)

 

Co do kluzy o chyba załatwię to normalami.

 

No i teraz mapownie i teksturka. :)

Gość Raffaello
Napisano

no shogun co jest grane? 5 dzionków zostało, kiedy bedzie update?

mam nadzieje ze juz powoli konczysz!

pozdrawiam

Gość Raffaello
Napisano

no i 15 marca! a tu nie widzę końca!!!

zawiodłem się na tobie shogun ;-)))

mam nadzieje ze chociaż pokażesz co udało ci sie zrobić i jak wygląda kuterek w texturkach.

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności