Jump to content

niska wydajnosc w nowszym maxie i vrayu


mkk3a

Recommended Posts

dotychczas korzystałem z 3dsmaxa 5.0 i vraya 1.45.20. w zasadzie nie brakowalo mi zadnych funkcji, ale jednak postanowilem sie przerzucic na coś nowszego i ten nowy zestaw to 3dsmax 9 oraz V-Ray Adv 1.5 RC 3.

I przezylem maly szok - rendering pewnej scenki robione w maxie 5 zamiast przewidywanych 3-4 minut trwał 8, ale postanowilem sprawdzic to dokladnie.

zrobilem 2 proste scenki z GI (jedna z HDRI) i shaderem brushed metal.

 

dla zestawu max5+vray1.45 rendertime'y wyniosły 0:33 i 0:27

a dla max9+vray1.5 odpowiednio: 0:59 i 0:49.

niby tylko pare sekund, ale procentowo to jest w zasadzie 2-krotnie dłuzszy rendering!

 

mogło też być tak, ze niby te same liczby w roznych vrayach przekładają sie na różną jakość, ale rendery w obu wersjach są bardzo podobne (a jesli juz mialbym wybrac wersje lepszą to byłaby to wersja max5+vray1.45).

Link to comment
Share on other sites

mogło też być tak, ze niby te same liczby w roznych vrayach przekładają sie na różną jakość, ale rendery w obu wersjach są bardzo podobne (a jesli juz mialbym wybrac wersje lepszą to byłaby to wersja max5+vray1.45).

 

Bo tak jest, była o tym dyskusja na forum chaosów. Faktem jest że nowego vraya uczyc trzeba się na nowo pod względem wartości co poniektórych opcji :)

 

jeśli uda mi się znaleźć tą dyskusję to dam tu linka, było tam mniej więcej wszystko wyjaśnione.

Link to comment
Share on other sites

jeżeli ustawienia w obu przypadkach zostawiłeś niezmienione to może być różnica, prawdopodobnie musisz dla nowego vraya ustawiać parametry renderu od nowa. Nie wiem dokładnie jak jest w v-rayu ale jak przesiadałem się z mentala 3.4 na 3.5 to było dokładnie tak samo. Mental wywalał nawet komunikat żeby obniżyć ustawienia jeżeli otwierałem starszą scenkę

Link to comment
Share on other sites

Zmień ustawienie w zakładce v-rey/ rQMC Sammler/ w slocie Nosie threshold; na 0,01 a bo pewnie masz 0,005.i to wszystko.

 

No nie wszystko... jak probówałem nowego vraya - zrobiłem jak mówiłeś (a nawet 0.05) to i tak renderował 30% dłużej niż w v. 1.46

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy