Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

potrzebuje rozłożyć na siatki model. Czytałem troche o unvrap mapping i tu do was prożba, czy jest jakiś łatwiejszy sposób na ładne rozłożenie i póżniej malowanie w ps'ie? najlepiej dawajcie linki do videotutoriali, lub zwykłych (najlepiej po polsku). Aha mam model i najpierw zabrać się za światło czy textury?

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. maya ma w unwrapie bardzo mila opcje unfold ktora robi wlasciwie polowe roboty za ciebie

2. jezeli model bedzie pokazywany tylko z jednej strony to mozesz uzyc projekcji ustawionej z kamery i malowac prawie ze na zywca po scenie(tyle ze w szopie)

 

3. jezeli model bedzie pokazywany z wielu stron to teoretycznie (widzialem videotutka ale sam nie probowalem) mozesz zrobic tak jak w punkcie 2 ale teksture wypalac i obracac model itd, itd...

 

pozdr

 

;)

Napisano

Dzięki bardzo ide próbować. Jak znajdziesz tego vtutka to możesz podać. Pozdrawiam

Napisano

Chodzi mi o 3dsmaxa 8 ale maya też może być chociaż jeszcze jej nigdy nie instalowałem. Ale poradze sobie, chociaż z czasem trudno teraz. Dzięki za pomoc.

Napisano

hej fikolek - niezle to wyglada :)

 

BigBen - wejdz na ta stronke z linka - ten soft z tego co wyczytalem wystepuje tez w wersji standalone!

Napisano

to naprawde niezle wygląda, i rzeczywiscie standalone. Może przestane się męczyc w koncu z uvkami w maxie :)

Napisano
Może przestane się męczyc w koncu z uvkami

mi pomógł bardzo bo tak to mi się nie chciało ręcznie grzebać w UV-kach :)

 

to ma algorytm mapowania z blendera! Blenderowcy cieszyli się tym już jakiś czas a ludzie z komercyjnymi softami muszą się gimnastykować :) do czego to doszło :))

Napisano

sorry za spam posta, ale kurcze mogli by takiego roadkill'a zrobic do maxa, bo tak jak fiolek powiedzial, czasem to sie az nie chce babrac z co bardziej zlozonymi modelami...

pozdr.

Napisano

wrzucasz do Blendera, mapujesz w Blenderze, eksportujesz do maxa, korygujesz, teksturujesz, renderujesz i gotowe.

 

po więcej info odsyłam do wątków Ani z tutorialami do Blendera.

 

Pozdrawiam

Napisano

Hmmm pooglądałem kilka tutków z unvrap i uvmapping i rozłożyłem na siatki. Moim zdaniem jest to proste, ale mój model nie jest za bardzo skomplikowany. Narazie tak będe to robił a jak będe miał problemy, to zrobie to tak jak Ania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności