Napisano 3 Marzec 200718 l Witam potrzebuje rozłożyć na siatki model. Czytałem troche o unvrap mapping i tu do was prożba, czy jest jakiś łatwiejszy sposób na ładne rozłożenie i póżniej malowanie w ps'ie? najlepiej dawajcie linki do videotutoriali, lub zwykłych (najlepiej po polsku). Aha mam model i najpierw zabrać się za światło czy textury?
Napisano 3 Marzec 200718 l 1. maya ma w unwrapie bardzo mila opcje unfold ktora robi wlasciwie polowe roboty za ciebie 2. jezeli model bedzie pokazywany tylko z jednej strony to mozesz uzyc projekcji ustawionej z kamery i malowac prawie ze na zywca po scenie(tyle ze w szopie) 3. jezeli model bedzie pokazywany z wielu stron to teoretycznie (widzialem videotutka ale sam nie probowalem) mozesz zrobic tak jak w punkcie 2 ale teksture wypalac i obracac model itd, itd... pozdr ;)
Napisano 6 Marzec 200718 l Dzięki bardzo ide próbować. Jak znajdziesz tego vtutka to możesz podać. Pozdrawiam
Napisano 7 Marzec 200718 l jeśli to do majki to polecam darmowy plugin Roadkill na stronce są też video tutki pokazujące co i jak
Napisano 8 Marzec 200718 l Chodzi mi o 3dsmaxa 8 ale maya też może być chociaż jeszcze jej nigdy nie instalowałem. Ale poradze sobie, chociaż z czasem trudno teraz. Dzięki za pomoc.
Napisano 8 Marzec 200718 l hej fikolek - niezle to wyglada :) BigBen - wejdz na ta stronke z linka - ten soft z tego co wyczytalem wystepuje tez w wersji standalone!
Napisano 8 Marzec 200718 l to naprawde niezle wygląda, i rzeczywiscie standalone. Może przestane się męczyc w koncu z uvkami w maxie :)
Napisano 8 Marzec 200718 l Może przestane się męczyc w koncu z uvkami mi pomógł bardzo bo tak to mi się nie chciało ręcznie grzebać w UV-kach :) to ma algorytm mapowania z blendera! Blenderowcy cieszyli się tym już jakiś czas a ludzie z komercyjnymi softami muszą się gimnastykować :) do czego to doszło :))
Napisano 5 Kwiecień 200718 l Możesz też użyć bodypaint 3d . Wogóle nie trzeba rozkładać tylko malujesz.
Napisano 5 Kwiecień 200718 l sorry za spam posta, ale kurcze mogli by takiego roadkill'a zrobic do maxa, bo tak jak fiolek powiedzial, czasem to sie az nie chce babrac z co bardziej zlozonymi modelami... pozdr.
Napisano 5 Kwiecień 200718 l wrzucasz do Blendera, mapujesz w Blenderze, eksportujesz do maxa, korygujesz, teksturujesz, renderujesz i gotowe. po więcej info odsyłam do wątków Ani z tutorialami do Blendera. Pozdrawiam
Napisano 6 Kwiecień 200718 l Hmmm pooglądałem kilka tutków z unvrap i uvmapping i rozłożyłem na siatki. Moim zdaniem jest to proste, ale mój model nie jest za bardzo skomplikowany. Narazie tak będe to robił a jak będe miał problemy, to zrobie to tak jak Ania.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto