Skocz do zawartości

Mapowanie, rozkładanie na siatki


Rekomendowane odpowiedzi

Gość BigBen
Napisano

Witam

potrzebuje rozłożyć na siatki model. Czytałem troche o unvrap mapping i tu do was prożba, czy jest jakiś łatwiejszy sposób na ładne rozłożenie i póżniej malowanie w ps'ie? najlepiej dawajcie linki do videotutoriali, lub zwykłych (najlepiej po polsku). Aha mam model i najpierw zabrać się za światło czy textury?

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. maya ma w unwrapie bardzo mila opcje unfold ktora robi wlasciwie polowe roboty za ciebie

2. jezeli model bedzie pokazywany tylko z jednej strony to mozesz uzyc projekcji ustawionej z kamery i malowac prawie ze na zywca po scenie(tyle ze w szopie)

 

3. jezeli model bedzie pokazywany z wielu stron to teoretycznie (widzialem videotutka ale sam nie probowalem) mozesz zrobic tak jak w punkcie 2 ale teksture wypalac i obracac model itd, itd...

 

pozdr

 

;)

Gość BigBen
Napisano

Dzięki bardzo ide próbować. Jak znajdziesz tego vtutka to możesz podać. Pozdrawiam

Gość BigBen
Napisano

Chodzi mi o 3dsmaxa 8 ale maya też może być chociaż jeszcze jej nigdy nie instalowałem. Ale poradze sobie, chociaż z czasem trudno teraz. Dzięki za pomoc.

Napisano

hej fikolek - niezle to wyglada :)

 

BigBen - wejdz na ta stronke z linka - ten soft z tego co wyczytalem wystepuje tez w wersji standalone!

Napisano
Może przestane się męczyc w koncu z uvkami

mi pomógł bardzo bo tak to mi się nie chciało ręcznie grzebać w UV-kach :)

 

to ma algorytm mapowania z blendera! Blenderowcy cieszyli się tym już jakiś czas a ludzie z komercyjnymi softami muszą się gimnastykować :) do czego to doszło :))

Napisano

sorry za spam posta, ale kurcze mogli by takiego roadkill'a zrobic do maxa, bo tak jak fiolek powiedzial, czasem to sie az nie chce babrac z co bardziej zlozonymi modelami...

pozdr.

Napisano

wrzucasz do Blendera, mapujesz w Blenderze, eksportujesz do maxa, korygujesz, teksturujesz, renderujesz i gotowe.

 

po więcej info odsyłam do wątków Ani z tutorialami do Blendera.

 

Pozdrawiam

Napisano

Hmmm pooglądałem kilka tutków z unvrap i uvmapping i rozłożyłem na siatki. Moim zdaniem jest to proste, ale mój model nie jest za bardzo skomplikowany. Narazie tak będe to robił a jak będe miał problemy, to zrobie to tak jak Ania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności