beatles Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Mam pewien problem z modelingiem lub materiałami (szukam wszelkich rozwiązań). Chcę zamodelować grzbiet fali akustycznej. Wygląda ona tak jak sinusoida poruszająca się ze stałą prędkością w prawo. Wszystko prosto i fajnie, ale jest jeszcze jeden warunek- fala musi zmniejszać ampiltudę w lewej na prawo, tak aby zawsze w lewym rogu ekranu gdy grzbiet wychodzi ma największą amplitudę i z czasem gdy przechodzi bardziej na prawo zmniejsza płynnie ampitudę. Macie pomysł jak to wykonać? Może jakoś z NURBS, mapami nierówności, MaxScriptem?- ale CO? Problem nieco przypomina tworzenie się kręgowych fali na wodzie po wrzuceniu do niej kamienia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shogun 3D Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Nie zamodelować, tylko wymodelować - to raz. sposobów jest wiele: albo rysujesz krzywą i dajesz lattice, albo to modelujesz z cylindra (rozumiem, ze to maja być fale centryczne) i dajesz turbosmooth... to takie dwa najprostsze rozwiązania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bruneq Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 a nie łatwiej pobawic sie reaktorem i space warps? szczegolnie do animacji Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ania Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 robisz objekt (plane albo cylinder czy co tam wolisz), z odpowiednią liczbą przedziałek (np. tesselate modifier albo meshsmooth) na to Poly Select modifier włączasz soft selection wybierasz vertexy tam gdzie fala ma być najmocniejsza bawisz się ustawieniami soft selection aż to kolorowe będzie stopniowo zmieniało kolor przez cały objekt (później w czerwonych obszarach fala będzie najmocniejsza a w niebieskich najsłabsza) nie odklikując modyfikatora soft selection (zostawiasz go na żółto, z wybranymi vertexami) dodajesz modyfikator Wave lub, jeśli fala ma być centryczna, modyfikator Ripple. możesz sobie oszczędzić manipulowanie w Poly Select i softselection używając ustawienia Decay w modyfikatorze Wave lub Ripple, ale moim zdaniem wtedy trudniej jest to ładnie ustawić. jak ma być animacja to zanimować w modyfikatorze ustawienie Phase. PS. fala akustyczna to zagęszczenia powietrza, raczej realstycznie nie będzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beatles Posted March 10, 2007 Author Share Posted March 10, 2007 a jak to zrobić na stożku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts