Skocz do zawartości

Chcę stworzyć grzbiet fali akustycznej.


beatles

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien problem z modelingiem lub materiałami (szukam wszelkich rozwiązań).

Chcę zamodelować grzbiet fali akustycznej.

Wygląda ona tak jak sinusoida poruszająca się ze stałą prędkością w prawo.

Wszystko prosto i fajnie, ale jest jeszcze jeden warunek- fala musi zmniejszać ampiltudę w lewej na prawo, tak aby zawsze w lewym rogu ekranu gdy grzbiet wychodzi ma największą amplitudę i z czasem gdy przechodzi bardziej na prawo zmniejsza płynnie ampitudę.

Macie pomysł jak to wykonać?

Może jakoś z NURBS, mapami nierówności, MaxScriptem?- ale CO?

 

Problem nieco przypomina tworzenie się kręgowych fali na wodzie po wrzuceniu do niej kamienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nie zamodelować, tylko wymodelować - to raz.

sposobów jest wiele: albo rysujesz krzywą i dajesz lattice, albo to modelujesz z cylindra (rozumiem, ze to maja być fale centryczne) i dajesz turbosmooth... to takie dwa najprostsze rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robisz objekt (plane albo cylinder czy co tam wolisz),

z odpowiednią liczbą przedziałek (np. tesselate modifier albo meshsmooth)

na to Poly Select modifier

włączasz soft selection

wybierasz vertexy tam gdzie fala ma być najmocniejsza

bawisz się ustawieniami soft selection aż to kolorowe będzie stopniowo zmieniało kolor przez cały objekt (później w czerwonych obszarach fala będzie najmocniejsza a w niebieskich najsłabsza)

nie odklikując modyfikatora soft selection (zostawiasz go na żółto, z wybranymi vertexami) dodajesz modyfikator Wave lub, jeśli fala ma być centryczna, modyfikator Ripple.

 

możesz sobie oszczędzić manipulowanie w Poly Select i softselection używając ustawienia Decay w modyfikatorze Wave lub Ripple, ale moim zdaniem wtedy trudniej jest to ładnie ustawić.

 

jak ma być animacja to zanimować w modyfikatorze ustawienie Phase.

 

PS. fala akustyczna to zagęszczenia powietrza, raczej realstycznie nie będzie.

 

wavece2.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności