Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

Oto i nadszedl czas na pierwszego wip'a ever :) Bedzie nim Seat Cordoba. Bez zbednych ceregieli ponizej dotychczasowe wypociny:

 

10000pr4.jpg

 

10001qx8.jpg

 

oraz gratis, zeby nie wyjsc z wprawy z Quest3d dwa exeki z modelem do podgladu:

 

1. model z MS x 1- steruje sie RMB+ruch myszki (obrot), scroll (zoom), LMB oraz spacja:

http://voila.pl/3j7tv/index.php?get=1&f=1

 

2. model bez ms z nalozona tekstura siatki- tylko RMB+ruch myszki, scroll (zoom):

http://voila.pl/qcbty/index.php?get=1&f=1

 

Komentarze mile widziane.

  • Odpowiedzi 69
  • Wyświetleń 8,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hehe fajna sprawa z tym podgladem modelu:) jak cos takiego sie robi? na podgladzie znalazlem cos nie tak zaraz za drzwiami:)

Napisano

niezly bajer z tym podgladem :) masz nierownomiernie rozlozona siatke, ale model ladnie wyglada.

Napisano
  • Autor

JohnZi- drzwiczki juz poprawione, jakis vertex sie tam wkradl

gregorjan- siatka zmasakrowana ale dopoki model wyglada czysto to mi nie przeszkadza

Kr3tz, pecet, zgred88- dzieki wielkie... :)

 

A tutaj krotki opisik "how it's made", dla wersji z siateczka:

 

1. Po wykonaniu modelu, przy pomocy Render to Texture nalezy wygenerowac mapki w tym przypadku z siatka danego elementu (material Vray z VrayEdgesTex). Postanowilem podzielic cala siatke na kilka elementow (maska, drzwi itd.) chociaz nie jest to konieczne. Jednak jesli siatka bedzie gesta dla jednego elementu trzeba bedzie wyrenderowac wieksza Lightmape a poza tym po dodaniu kolejnych czesci latwiej bedzie mi go uaktualnic.

 

1_3dsmax_rendertotex.th.jpg

 

2. Nastepnie wyeksportowalem do formatu *.x. Ja korzystalem z eksportera firmy Panda Soft. Panda Soft zapewnia ze eksportowana jest rowniez siateczka UVW co bedzie potrzebne w Quest3D.

 

2_3dsmaxexport.th.jpg

3_3dsmaxexport.th.jpg

 

3. Nastepnie skorzystalem z programu Quest3D. Najpierw stworzylem drzewa logiczne odpowiedzialne za ruch kamery oraz renderowanie, a wlasciwie posluzylem sie plikiem z katalogu Tutorials z Quest3d (co nie znaczy ze sam nie potrafie :P- po prostu szybciej) :)

 

4_Quest3d.th.jpg

 

4. Zaimportowalem plik *.x i dodalem kanaly Texture przypisujac kazdemu elementowi wczesniej "wypalone" mapy. Tutaj wykonalem jeszcze kilka modyfikacji ale to juz szczgoly i dluzej by trzeba pisac.

 

5_Quest3dgrupa2.th.jpg

 

5. Po polaczeniu obydwu grup stworzylem plik *.exe

 

6_Quest3dpublish.th.jpg

 

Proste, no nie :)

 

Jesli bedzie wiecej prosb chetnie zrobie tutoriala.

Napisano

Tak jak qba , też chętnie bym zobaczył. A tak to modelik spox , dawaj dalej. :]

Napisano

Pewnie duzo chetnych zbierze sie na tutka, nawiasem mowiac ja tez chetnie zobaczylbym taki videotutek :P

Napisano
  • Autor

No dobra, dobra- zrobie tutka :) dzieki za mile slowa.

 

1. Prosilbym przy okazji o pomoc- 15 razy podchodzilem do przedniego zderzaka, a mianowicie chodzi o ten dolny wlot :), w kacie przy halogenach mi sie chrzani- jak tam poprowadzic siatke?

 

helpvf7.jpg

 

2. Jak ktos ma referki swiatel to chetnie przyjme :) (oczywiscie w duzej rozdzialce)- moze ktos jest wlascicielem Cordoby i posiada cyfrowke ;) Google i Yahoo przeszukalem.

 

Pozdrawiam.

Napisano

nie wiem jak jest siatka rozłożona przez ciebie, ale ja bym w taki sposób to próbował ułożyć, przynajmniej na początku, powodzenia jak coś pytaj:)

Napisano
  • Autor

mrkrzysiek- dzieki wielkie :* jakos poszlo, jeszcze nieskonczony ten zderzak ale w koncu jakos to wyglada... reput dla Ciebie :D

Napisano

no nie jest źle ale jakoś dół tego wlotu mi nie pasuje w oryginale ta wypukłość jest większa i jak możesz to pokazuj siatkę jako render

Napisano
  • Autor

mrkrzysiek- poprawione, teraz wyglada lepiej ;), nastepnym razem dam siateczki na obrazku bo w podgladzie strasznie sie traci jakosc mapek

pecet- beda ciemniejsze

Napisano

a takie pytanko poczatkujacego :D

dlaczego nie ma takiego surface przy przednich swiatlach jak pry tylnich ?? chodzi mi o te polygony w głąb modelu :P

Napisano
  • Autor

Wlasciwie to nie update ale lepsze rendery:

 

93302565cj9.th.jpg 4wireuw6.th.jpg 41wiredy4.th.jpg 42wireig2.th.jpg

 

llaalluuss- tak jak wspomnial qba- po prostu z przodu nie wymodelowalem.

Napisano
  • Autor

Powoli do przodu:

55145668sl5.th.jpg 51me5.th.jpg

 

Przy okazji, ma ktos jakies zblizenia detali tego wozu: klamki, wycieraczek, swiatel?

Napisano

maska nie pasuje do nadkola , złe gięcia na nadkolach, zły ksztalt swiatla przedniego, zbyt duze zaokrąglenie linii gięcia na zderzaku przy grillu

Napisano
  • Autor
maska nie pasuje do nadkola

Poprawione :)

 

złe gięcia na nadkolach

Troche juz z tym walczylem ale cos nie chce wyjsc zadowalajaca... ale postaram sie to poprawic.

 

zły ksztalt swiatla przedniego

wydaje mi sie, ze wlasnie swiatla sa dobre, ale moze sie myle, mozesz wskazac gdzie dokladnie?

 

zbyt duze zaokrąglenie linii gięcia na zderzaku przy grillu

mozliwe, ale gdzie? ;)

Napisano

abstrachujac od wypowiedzi kolegi qby w miejscu ktore wskazuje chyba nie powinno byc otwartego chamfera tylko wymodelowane wgniezenie bo to nie jest osobna czesc karoseri

Napisano

llaalluuss to jest akurat dobrze wymodelowane, największy błąd to jest nadkole bo ono jest inne (ma inne przetłoczenia) i trzeba dobrze się przyglądać referkom, a najlepiej zobaczyć na prawdziwym samochodzie jak to powinno być...jeszcze mi się wydaje że na masce powinien być lekki chamfer

http://corals.altervista.org/Fotomontaggi/Seat/seat_cordoba.jpg na tym zdjęciu widać że tam jest ostrzejsze przejście

 

http://www.seat.co.ua/img/wallpapers/cordoba/cordoba_wp_01.jpg a na tym zdjęciu dokładnie widać jakie powinno być nadkole nad tym chamferem

Napisano

zapewne przez przypadek na krawedzi maski zlapales pare vertexow i podniosles do gory, przez co masz wieksza dziure

Napisano
  • Autor

Poprawianie bledow mnie dobija, ale dzieki... Kolejny upek to pierwsze testy z lakierem. Lakier planowalem matowy srebrny ale mi sie przepala i jedynie czarny wyglada jako tako. A co wy na to?

 

54058263kv2.jpg

 

Teraz mam dosc lakieru, wracam do modelu.

 

Edit

Moze lepiej w ta strone sie kierowac?

 

79920998yf0.jpg

Napisano

dokładnie tak jak napisał qba ale sam widzisz, żeby ładnie wyglądał z tym lakierem, model musi być czyściutki bez bugów

Napisano
  • Autor

Na dobranoc poprawione bledy (przynajmniej tak mi sie wydaje). Czekam na dalsze uwagi, gdzie jeszcze zle.

 

Oto co zostalo poprawione:

qba- ksztalt swiatla; ksztalt grilla, mimo ze do konca dalej nie wiem o co biega, ale po dokladnym przyjrzeniu sie dostrzeglem 2 niedorobki; przedni zderzak (ten chamfer) chociaz: 1. on nie jest az tak dlugi, 2. jest raczej delikatny co przeanalizowalem wiele razy (ale moge sie mylic); nadkole.

 

pecet- nadkole radykalnie poprawione; wydaje mi sie, ze maska jest ok.

 

Kr3tz- tutaj wiekszosc dzieje sie przez przypadek :P

 

llaalluuss- mysle ze ten zderzak po nalozeniu lakieru wyglada poprawnie, dlatego chyba zostawie na razie ten element w spokoju :)

 

10tw0.jpg

 

10aoj0.jpg

Napisano

niestety całe nadkole nadal jest źle, może ta siatka Cię naprowadzi o co chodzi (nie moja)...

Napisano
  • Autor

pecet- zabieram sie do poprawek wedlug tej siateczki ;) Dzieki...

qba- aaaaaaa... o to chodzi ;) thx

Napisano
  • Autor

Sie poprawia:

Przetloczenia wyszly za male (za krotkie) ale mysle, ze jest juz lepiej... co wy na to?

 

11in2.jpg

11asr1.jpg

Napisano

prawie dobrze, tylko jeszcze jednego edgeloopa trzeba wywalić bo na moje oko, to w oryginale jest płasko od krawędzi nadkola do przetłoczenia (ale to już troche czepialstwo ;)

Napisano
  • Autor

Poprawilem i listwe z przodu :) ale mam pytanko: jakie felgi byscie widzieli?

a. standardowe seatowskie aluminiowe,

b. stalowe,

c. alu sportowe.

Nie mam referek zdjec szczegolow autka (swiatla, klamki, wycieraczki) i ciezko mi dalej ruszyc.

Napisano

wydaje mi sie ze stockowe beda najlepsze. chociaz z alusami tez sie mozesz pobawic, to nie zaszkodzi :) stalowych nawet nie ruszaj :>;p

 

ogolnie mowiac wybrales sobie ciezkie auto jezeli chodzi o szukanie referek do niego.

 

klamki i tylne swiatla widac b.dobrze na tej fotce

http://www.tecnospace.net/amn/db/immaginiamn/Medium_cordoba3.jpg

rowniez tutaj mozesz poszukac czegos wiekawego, niektorzy wystawiaja na swoich aukcjach bardzo dobre fotki szczegolow

http://moto.allegro.pl/search.php?category=12668&string=cordoba&category=18380

oraz tutaj

http://moto.allegro.pl/search.php?category=3&string=cordoba&category=620

 

pozdrawiam

Napisano

łądnie , ale zły rant, felga nie jest wypukla oraz ta zaslepka na sruby ma zły kształt łączenia z pozostala czescia felgi (chodzi o ten rowek) wiecej bledow na razie nie widze bo mam za jasno w pokoju pzdr

Napisano
  • Autor
łądnie , ale zły rant, felga nie jest wypukla oraz ta zaslepka na sruby ma zły kształt łączenia z pozostala czescia felgi (chodzi o ten rowek) wiecej bledow na razie nie widze bo mam za jasno w pokoju pzdr

rant poprawilem, ta tez nie jest wypukla :P takie zludzenie. Jak sie zmobilizuje to zaslepke poprawie :) Dzieki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności