Napisano 9 Kwiecień 200717 l Witam! Oto i nadszedl czas na pierwszego wip'a ever :) Bedzie nim Seat Cordoba. Bez zbednych ceregieli ponizej dotychczasowe wypociny: oraz gratis, zeby nie wyjsc z wprawy z Quest3d dwa exeki z modelem do podgladu: 1. model z MS x 1- steruje sie RMB+ruch myszki (obrot), scroll (zoom), LMB oraz spacja: http://voila.pl/3j7tv/index.php?get=1&f=1 2. model bez ms z nalozona tekstura siatki- tylko RMB+ruch myszki, scroll (zoom): http://voila.pl/qcbty/index.php?get=1&f=1 Komentarze mile widziane.
Napisano 9 Kwiecień 200717 l hehe fajna sprawa z tym podgladem modelu:) jak cos takiego sie robi? na podgladzie znalazlem cos nie tak zaraz za drzwiami:)
Napisano 10 Kwiecień 200717 l niezly bajer z tym podgladem :) masz nierownomiernie rozlozona siatke, ale model ladnie wyglada.
Napisano 10 Kwiecień 200717 l Autor JohnZi- drzwiczki juz poprawione, jakis vertex sie tam wkradl gregorjan- siatka zmasakrowana ale dopoki model wyglada czysto to mi nie przeszkadza Kr3tz, pecet, zgred88- dzieki wielkie... :) A tutaj krotki opisik "how it's made", dla wersji z siateczka: 1. Po wykonaniu modelu, przy pomocy Render to Texture nalezy wygenerowac mapki w tym przypadku z siatka danego elementu (material Vray z VrayEdgesTex). Postanowilem podzielic cala siatke na kilka elementow (maska, drzwi itd.) chociaz nie jest to konieczne. Jednak jesli siatka bedzie gesta dla jednego elementu trzeba bedzie wyrenderowac wieksza Lightmape a poza tym po dodaniu kolejnych czesci latwiej bedzie mi go uaktualnic. 2. Nastepnie wyeksportowalem do formatu *.x. Ja korzystalem z eksportera firmy Panda Soft. Panda Soft zapewnia ze eksportowana jest rowniez siateczka UVW co bedzie potrzebne w Quest3D. 3. Nastepnie skorzystalem z programu Quest3D. Najpierw stworzylem drzewa logiczne odpowiedzialne za ruch kamery oraz renderowanie, a wlasciwie posluzylem sie plikiem z katalogu Tutorials z Quest3d (co nie znaczy ze sam nie potrafie :P- po prostu szybciej) :) 4. Zaimportowalem plik *.x i dodalem kanaly Texture przypisujac kazdemu elementowi wczesniej "wypalone" mapy. Tutaj wykonalem jeszcze kilka modyfikacji ale to juz szczgoly i dluzej by trzeba pisac. 5. Po polaczeniu obydwu grup stworzylem plik *.exe Proste, no nie :) Jesli bedzie wiecej prosb chetnie zrobie tutoriala.
Napisano 10 Kwiecień 200717 l Tak jak qba , też chętnie bym zobaczył. A tak to modelik spox , dawaj dalej. :]
Napisano 10 Kwiecień 200717 l Pewnie duzo chetnych zbierze sie na tutka, nawiasem mowiac ja tez chetnie zobaczylbym taki videotutek :P
Napisano 10 Kwiecień 200717 l Autor No dobra, dobra- zrobie tutka :) dzieki za mile slowa. 1. Prosilbym przy okazji o pomoc- 15 razy podchodzilem do przedniego zderzaka, a mianowicie chodzi o ten dolny wlot :), w kacie przy halogenach mi sie chrzani- jak tam poprowadzic siatke? 2. Jak ktos ma referki swiatel to chetnie przyjme :) (oczywiscie w duzej rozdzialce)- moze ktos jest wlascicielem Cordoby i posiada cyfrowke ;) Google i Yahoo przeszukalem. Pozdrawiam.
Napisano 10 Kwiecień 200717 l nie wiem jak jest siatka rozłożona przez ciebie, ale ja bym w taki sposób to próbował ułożyć, przynajmniej na początku, powodzenia jak coś pytaj:)
Napisano 10 Kwiecień 200717 l Autor mrkrzysiek- dzieki wielkie :* jakos poszlo, jeszcze nieskonczony ten zderzak ale w koncu jakos to wyglada... reput dla Ciebie :D
Napisano 11 Kwiecień 200717 l Autor Maly apdejt: oraz http://voila.pl/xe3o2/index.php?get=1&f=1 Zna ktos jakis serwer jak imageshack.us (z mozliwoscia zarzadzania plikami) gdzie mozna wrzucac dowolne pliki? Tutek pojawi sie soon. Pozdrawiam.
Napisano 11 Kwiecień 200717 l no nie jest źle ale jakoś dół tego wlotu mi nie pasuje w oryginale ta wypukłość jest większa i jak możesz to pokazuj siatkę jako render
Napisano 11 Kwiecień 200717 l Autor mrkrzysiek- poprawione, teraz wyglada lepiej ;), nastepnym razem dam siateczki na obrazku bo w podgladzie strasznie sie traci jakosc mapek pecet- beda ciemniejsze
Napisano 11 Kwiecień 200717 l a takie pytanko poczatkujacego :D dlaczego nie ma takiego surface przy przednich swiatlach jak pry tylnich ?? chodzi mi o te polygony w głąb modelu :P
Napisano 12 Kwiecień 200717 l Autor Wlasciwie to nie update ale lepsze rendery: llaalluuss- tak jak wspomnial qba- po prostu z przodu nie wymodelowalem.
Napisano 12 Kwiecień 200717 l Wkoncu normalne podglady ;P Ogolnie jest dobrze czekam na ciag dalszy :)
Napisano 14 Kwiecień 200717 l Autor Powoli do przodu: Przy okazji, ma ktos jakies zblizenia detali tego wozu: klamki, wycieraczek, swiatel?
Napisano 14 Kwiecień 200717 l maska nie pasuje do nadkola , złe gięcia na nadkolach, zły ksztalt swiatla przedniego, zbyt duze zaokrąglenie linii gięcia na zderzaku przy grillu
Napisano 14 Kwiecień 200717 l Autor maska nie pasuje do nadkola Poprawione :) złe gięcia na nadkolach Troche juz z tym walczylem ale cos nie chce wyjsc zadowalajaca... ale postaram sie to poprawic. zły ksztalt swiatla przedniego wydaje mi sie, ze wlasnie swiatla sa dobre, ale moze sie myle, mozesz wskazac gdzie dokladnie? zbyt duze zaokrąglenie linii gięcia na zderzaku przy grillu mozliwe, ale gdzie? ;)
Napisano 14 Kwiecień 200717 l abstrachujac od wypowiedzi kolegi qby w miejscu ktore wskazuje chyba nie powinno byc otwartego chamfera tylko wymodelowane wgniezenie bo to nie jest osobna czesc karoseri
Napisano 14 Kwiecień 200717 l llaalluuss to jest akurat dobrze wymodelowane, największy błąd to jest nadkole bo ono jest inne (ma inne przetłoczenia) i trzeba dobrze się przyglądać referkom, a najlepiej zobaczyć na prawdziwym samochodzie jak to powinno być...jeszcze mi się wydaje że na masce powinien być lekki chamfer http://corals.altervista.org/Fotomontaggi/Seat/seat_cordoba.jpg na tym zdjęciu widać że tam jest ostrzejsze przejście http://www.seat.co.ua/img/wallpapers/cordoba/cordoba_wp_01.jpg a na tym zdjęciu dokładnie widać jakie powinno być nadkole nad tym chamferem
Napisano 14 Kwiecień 200717 l zapewne przez przypadek na krawedzi maski zlapales pare vertexow i podniosles do gory, przez co masz wieksza dziure
Napisano 17 Kwiecień 200717 l Autor Poprawianie bledow mnie dobija, ale dzieki... Kolejny upek to pierwsze testy z lakierem. Lakier planowalem matowy srebrny ale mi sie przepala i jedynie czarny wyglada jako tako. A co wy na to? Teraz mam dosc lakieru, wracam do modelu. Edit Moze lepiej w ta strone sie kierowac?
Napisano 17 Kwiecień 200717 l pierwszy ma "charakterek" duzo do poprawki i szloby cos ciekawego z tego wyciagnac. a ten drugi szablonowy
Napisano 17 Kwiecień 200717 l dokładnie tak jak napisał qba ale sam widzisz, żeby ładnie wyglądał z tym lakierem, model musi być czyściutki bez bugów
Napisano 17 Kwiecień 200717 l Autor Na dobranoc poprawione bledy (przynajmniej tak mi sie wydaje). Czekam na dalsze uwagi, gdzie jeszcze zle. Oto co zostalo poprawione: qba- ksztalt swiatla; ksztalt grilla, mimo ze do konca dalej nie wiem o co biega, ale po dokladnym przyjrzeniu sie dostrzeglem 2 niedorobki; przedni zderzak (ten chamfer) chociaz: 1. on nie jest az tak dlugi, 2. jest raczej delikatny co przeanalizowalem wiele razy (ale moge sie mylic); nadkole. pecet- nadkole radykalnie poprawione; wydaje mi sie, ze maska jest ok. Kr3tz- tutaj wiekszosc dzieje sie przez przypadek :P llaalluuss- mysle ze ten zderzak po nalozeniu lakieru wyglada poprawnie, dlatego chyba zostawie na razie ten element w spokoju :)
Napisano 18 Kwiecień 200717 l niestety całe nadkole nadal jest źle, może ta siatka Cię naprowadzi o co chodzi (nie moja)...
Napisano 18 Kwiecień 200717 l no krawedz swiatla juz lepiej :) a tu masz ten drugi blad wytlumaczony pzdr
Napisano 18 Kwiecień 200717 l Autor pecet- zabieram sie do poprawek wedlug tej siateczki ;) Dzieki... qba- aaaaaaa... o to chodzi ;) thx
Napisano 18 Kwiecień 200717 l Autor Sie poprawia: Przetloczenia wyszly za male (za krotkie) ale mysle, ze jest juz lepiej... co wy na to?
Napisano 18 Kwiecień 200717 l prawie dobrze, tylko jeszcze jednego edgeloopa trzeba wywalić bo na moje oko, to w oryginale jest płasko od krawędzi nadkola do przetłoczenia (ale to już troche czepialstwo ;)
Napisano 19 Kwiecień 200717 l Autor Poprawilem i listwe z przodu :) ale mam pytanko: jakie felgi byscie widzieli? a. standardowe seatowskie aluminiowe, b. stalowe, c. alu sportowe. Nie mam referek zdjec szczegolow autka (swiatla, klamki, wycieraczki) i ciezko mi dalej ruszyc.
Napisano 19 Kwiecień 200717 l wydaje mi sie ze stockowe beda najlepsze. chociaz z alusami tez sie mozesz pobawic, to nie zaszkodzi :) stalowych nawet nie ruszaj :>;p ogolnie mowiac wybrales sobie ciezkie auto jezeli chodzi o szukanie referek do niego. klamki i tylne swiatla widac b.dobrze na tej fotce http://www.tecnospace.net/amn/db/immaginiamn/Medium_cordoba3.jpg rowniez tutaj mozesz poszukac czegos wiekawego, niektorzy wystawiaja na swoich aukcjach bardzo dobre fotki szczegolow http://moto.allegro.pl/search.php?category=12668&string=cordoba&category=18380 oraz tutaj http://moto.allegro.pl/search.php?category=3&string=cordoba&category=620 pozdrawiam
Napisano 20 Kwiecień 200717 l Autor A wyglada to tak :) Zauwazylem male babole na krawedziach (do poprawki) Referka http://allegro.pl/item184045610_super_felgi_do_seat_leon_16_cali_.html A tak na marginesie to masakrycznie ciezko mi sie ja robilo... 10 podejsc i kilka godzin w finalowej wersji... padam!
Napisano 20 Kwiecień 200717 l łądnie , ale zły rant, felga nie jest wypukla oraz ta zaslepka na sruby ma zły kształt łączenia z pozostala czescia felgi (chodzi o ten rowek) wiecej bledow na razie nie widze bo mam za jasno w pokoju pzdr
Napisano 20 Kwiecień 200717 l Autor łądnie , ale zły rant, felga nie jest wypukla oraz ta zaslepka na sruby ma zły kształt łączenia z pozostala czescia felgi (chodzi o ten rowek) wiecej bledow na razie nie widze bo mam za jasno w pokoju pzdr rant poprawilem, ta tez nie jest wypukla :P takie zludzenie. Jak sie zmobilizuje to zaslepke poprawie :) Dzieki.
Napisano 20 Kwiecień 200717 l http://www.autoreview.ru/new_site/year2002/n17/news/800/cordoba-1.jpg a mi sie wydaje ze jest wypukla ;p
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto