Skocz do zawartości

wymodelowanie pewnej rzeczy-problem


zdunek89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

znalazlem takiego arta

http://www.warhammeronline.com/english/media/conceptArt/full/112006_cart_14.jpg

są tam kamienne wąsy/ogień, od dwóch dni męczę się by je wymodelować w podobny sposób, za nic mi nie wychodzi

probowałem na cut i modelowanie ręczne, efekt najlepszy ale i tak miernota

cutem i extrude edgów, efekt fatalny

cut i push też efekt beznadziejny

te wąsy moga mieć max 2k poly

poprostu skończyły mi sie już pomysly by wyszło coś takiego

proszę o porady, może tutki, ewentualnie fajnie było gdyby znalazł się ktoś kto pomógł by mi je wymodelować

 

 

z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

mudboxa mam, nie specjalnie umiem go obsługiwać,a i tak w mudboxie taich wąsów/ognia nie zrobi sie w max 2k poly, ręczny modeling w maxie mi za nic nie wychodzi, a jak pisałem od dwóch dni sę z tymi wąsami męcze, narazie mam za mało doświadczenia do takiego modelu :/ , a potrzebuję to do pewnego projektu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do gry, z przed kilku lat, odpadaja shadery i bumpy

tekstura, hmm nie potrafię :)

model, uncle dał fajny sposób, nawet zaczyna wychodzić ale to jeszcze nie to

jak pisałem max 2k poly same wąsy/ogień

tylko niestety do takich modeli nie mam jeszcze tyle doświadczenia, jak sie za to zabierałem to myślałem że pójdzie bez problemu, wszystko szło ok, lecz doszło do nieszczęsnych wąsów :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj najpierw ze zwykłego cylindra. Potem niektóre poligony bevelem i w dół (kłaczki wąsów). A na sam koniec wygnij to...

spróbowałem belvelem , oczywiscie wyglądało strasznie kwadratowo więc dałem w turbosmothu taką opcję że zaokragla bez dodawania poly

potem dałem noise do tego, i później jak pisał uncle fboxem wykrzywić

i wyszło mi niestety cos takiego(sam kształt modelu na próbę)

http://img440.imageshack.us/img440/3136/testwa0.jpg

z msmothem wygląda to troche lepiuej lecz i tak mogiła ale i tak za duzy wzrost poly

 

i tak to nie miało prawa chociażby przypominać wąsów z tego arta co dawałem

http://www.warhammeronline.com/english/media/conceptArt/full/112006_cart_14.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

em... ja nie widze w Turbosmooth żadnego relaxowania sie :)

po coś dałem "relaxowanie" w ""

po zaznaczeniu isoline display poprostu model przestaje być kwadratowy i nie dodają się poligony, jeśli nikt mi nie wierzy to mogę porobić screeny, lub nawet lepiej nagrać filmik w którym dokładnie omówię :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce cie szokowac, ale isoline display powoduje tylko ze siatka jest wyswietlana jak bez wygladzonego modelu, poligony są dodawane :)

 

Edit:

po coś dałem "relaxowanie" w ""

 

pisalem to moje o relaxowaniu do Mastera, nie mialem wtedy jeszcze wyswietlonego twojego postu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

isoline display to tylko metoda wyświetlania i nie ma nic wspólnego z tym co się dzieje z modelem i jego gęstością. Jak przy ilerations 1 dasz convert to editable poly i nie zwiększa Ci liczby poly to masz zwalony software ;). A tak na poważnie, to w sumie trochę się dziwie że tłumaczysz "wujkom" jak max działa, bo w sumie troszke o nim wiemy. A o zagęszczaniu niejeden tutaj mógłby książke napisać.

 

Wracając do tematu - takie wąsy w prosty sposób można modelować z plane'a. Zrób sobie takiego jegomościa, podziel na kilka segmentów, poprzesuwaj vertexy tak żeby na powierzchni utworzyły się linie wąsów. Wybieraj po kolei poszczególne facey tworzące "fale" i extruduj je. Potem ewentualny meshsmooth i dodanie szumów. Następnie dopasowanie do twarzy bendem i taperem. I tyle. Proste jak sikanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

isoline display to tylko metoda wyświetlania i nie ma nic wspólnego z tym co się dzieje z modelem i jego gęstością. Jak przy ilerations 1 dasz convert to editable poly i nie zwiększa Ci liczby poly to masz zwalony software ;). A tak na poważnie, to w sumie trochę się dziwie że tłumaczysz "wujkom" jak max działa, bo w sumie troszke o nim wiemy. A o zagęszczaniu niejeden tutaj mógłby książke napisać.

no to mam zwalony soft :), chodź nie powinien byc zwalony gdyż mam wersję triala ( ;) ) z strony autodesku i rozumiem że wiecie więcej odemnie, chyba normalne ;) gdyby było inaczej nie pytał bym się o pomoc,

lecz jak pisałem mogę nawet nagrać filmik jak to u mnie jest z TS i isolate display(i chyba to zrobię lecz jutro :) )

Wracając do tematu - takie wąsy w prosty sposób można modelować z plane'a. Zrób sobie takiego jegomościa, podziel na kilka segmentów, poprzesuwaj vertexy tak żeby na powierzchni utworzyły się linie wąsów. Wybieraj po kolei poszczególne facey tworzące "fale" i extruduj je. Potem ewentualny meshsmooth i dodanie szumów. Następnie dopasowanie do twarzy bendem i taperem. I tyle. Proste jak sikanie.

meshsmooth odpada w tym modelu

 

już dogadałem sie z Shogun 3D który pomoże mi zrobic te wąsy, jak zobaczę siatkę to pewnie skumam się jak to miało być zrobione :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności