Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam

znalazlem takiego arta

http://www.warhammeronline.com/english/media/conceptArt/full/112006_cart_14.jpg

są tam kamienne wąsy/ogień, od dwóch dni męczę się by je wymodelować w podobny sposób, za nic mi nie wychodzi

probowałem na cut i modelowanie ręczne, efekt najlepszy ale i tak miernota

cutem i extrude edgów, efekt fatalny

cut i push też efekt beznadziejny

te wąsy moga mieć max 2k poly

poprostu skończyły mi sie już pomysly by wyszło coś takiego

proszę o porady, może tutki, ewentualnie fajnie było gdyby znalazł się ktoś kto pomógł by mi je wymodelować

 

 

z góry dzięki

  • Odpowiedzi 27
  • Wyświetleń 3,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dobrze to wychodzi w mudbox lub z-zbrush. Do maxa jest plug-in, dzięki któremu pędzelkiem wymiatasz chyba paintModEx czy jakoś tak.

A bez w/w to raczej modeling pozostaje

Napisano
  • Autor

mudboxa mam, nie specjalnie umiem go obsługiwać,a i tak w mudboxie taich wąsów/ognia nie zrobi sie w max 2k poly, ręczny modeling w maxie mi za nic nie wychodzi, a jak pisałem od dwóch dni sę z tymi wąsami męcze, narazie mam za mało doświadczenia do takiego modelu :/ , a potrzebuję to do pewnego projektu...

Napisano

splajny.. poszukaj jakiegos tuta jak sie robi line skrecana albo cos, a potme wygiac to bendem i odksztalcic fboxem + lekki noise.. 30min roboty;)

Napisano

na przyszłosc pamietaj o nazywaniu w sensowny sposób wątków(temat)

Napisano
  • Autor

w tym problem że ręcznie mi nie wychodzi tak jak ma :(

jak widać na arcie ma to być kamienny ogień/wąsy a jak robię to wychodzi mi bardziej jak osrane wąsy :lol2:

Napisano
  • Autor
jaki kamienny ogień/wąsy?!?!?! to są kamienne wąsy i ogień

 

jak zwał tak zwał :)

nazwa nie jest ważna, ważne jest wymodelowanie...

Napisano

Ale do czego to ma być - rendering, real time? Wszystko zależy do czego chcesz tego użyć. I nie zawsze trzeba modelować wszystko co się nawinie. Teksturami też da się sporo zrobić.

Napisano
  • Autor

do gry, z przed kilku lat, odpadaja shadery i bumpy

tekstura, hmm nie potrafię :)

model, uncle dał fajny sposób, nawet zaczyna wychodzić ale to jeszcze nie to

jak pisałem max 2k poly same wąsy/ogień

tylko niestety do takich modeli nie mam jeszcze tyle doświadczenia, jak sie za to zabierałem to myślałem że pójdzie bez problemu, wszystko szło ok, lecz doszło do nieszczęsnych wąsów :/

Napisano

Spróbuj najpierw ze zwykłego cylindra. Potem niektóre poligony bevelem i w dół (kłaczki wąsów). A na sam koniec wygnij to...

Napisano

zahoduj wąsiska i zaskanuj twarzoczaszkę skanerem 3d :)

Napisano
  • Autor
Spróbuj najpierw ze zwykłego cylindra. Potem niektóre poligony bevelem i w dół (kłaczki wąsów). A na sam koniec wygnij to...

spróbowałem belvelem , oczywiscie wyglądało strasznie kwadratowo więc dałem w turbosmothu taką opcję że zaokragla bez dodawania poly

potem dałem noise do tego, i później jak pisał uncle fboxem wykrzywić

i wyszło mi niestety cos takiego(sam kształt modelu na próbę)

http://img440.imageshack.us/img440/3136/testwa0.jpg

z msmothem wygląda to troche lepiuej lecz i tak mogiła ale i tak za duzy wzrost poly

 

i tak to nie miało prawa chociażby przypominać wąsów z tego arta co dawałem

http://www.warhammeronline.com/english/media/conceptArt/full/112006_cart_14.jpg

Napisano

Naprawdę nie widzę problemu w wymodelowaniu takich wąsów, i to w granicach 1000 trisów na obie strony.

Napisano

zdunek: szukasz jakis dziwnych sposobów, a to trzeba siąść, zapoznac sie z narzedziami i mozliwosciami jakie daje editable poly i wymodelować. I odkad turbosmooth nie dodaje poly? chyba tylko przy iterations=0

Napisano
  • Autor

turbosmoth z zaznaczonym isoline display z iterations na 1 "relaxuje" model

po convert to edit poly nie ma zwiększenia sie poligonów w porównaniu do modelu z przez tsmotha...

Napisano
  • Autor
em... ja nie widze w Turbosmooth żadnego relaxowania sie :)

po coś dałem "relaxowanie" w ""

po zaznaczeniu isoline display poprostu model przestaje być kwadratowy i nie dodają się poligony, jeśli nikt mi nie wierzy to mogę porobić screeny, lub nawet lepiej nagrać filmik w którym dokładnie omówię :D

Napisano

Relax nie dodaje poly, bo polega na wygładzaniu kątow pomiedzy poligonami poprzez przesuwanie vertexów i usrednianie ich połozenia.

Napisano

nie chce cie szokowac, ale isoline display powoduje tylko ze siatka jest wyswietlana jak bez wygladzonego modelu, poligony są dodawane :)

 

Edit:

po coś dałem "relaxowanie" w ""

 

pisalem to moje o relaxowaniu do Mastera, nie mialem wtedy jeszcze wyswietlonego twojego postu

Napisano
  • Autor

a dobra ;)

ale jak przy isoline display weźmie się convert to edit poly nie zwiększa sie liczba poligonów, jak cos mam maxa 8

Napisano

isoline display to tylko metoda wyświetlania i nie ma nic wspólnego z tym co się dzieje z modelem i jego gęstością. Jak przy ilerations 1 dasz convert to editable poly i nie zwiększa Ci liczby poly to masz zwalony software ;). A tak na poważnie, to w sumie trochę się dziwie że tłumaczysz "wujkom" jak max działa, bo w sumie troszke o nim wiemy. A o zagęszczaniu niejeden tutaj mógłby książke napisać.

 

Wracając do tematu - takie wąsy w prosty sposób można modelować z plane'a. Zrób sobie takiego jegomościa, podziel na kilka segmentów, poprzesuwaj vertexy tak żeby na powierzchni utworzyły się linie wąsów. Wybieraj po kolei poszczególne facey tworzące "fale" i extruduj je. Potem ewentualny meshsmooth i dodanie szumów. Następnie dopasowanie do twarzy bendem i taperem. I tyle. Proste jak sikanie.

Napisano
  • Autor
isoline display to tylko metoda wyświetlania i nie ma nic wspólnego z tym co się dzieje z modelem i jego gęstością. Jak przy ilerations 1 dasz convert to editable poly i nie zwiększa Ci liczby poly to masz zwalony software ;). A tak na poważnie, to w sumie trochę się dziwie że tłumaczysz "wujkom" jak max działa, bo w sumie troszke o nim wiemy. A o zagęszczaniu niejeden tutaj mógłby książke napisać.

no to mam zwalony soft :), chodź nie powinien byc zwalony gdyż mam wersję triala ( ;) ) z strony autodesku i rozumiem że wiecie więcej odemnie, chyba normalne ;) gdyby było inaczej nie pytał bym się o pomoc,

lecz jak pisałem mogę nawet nagrać filmik jak to u mnie jest z TS i isolate display(i chyba to zrobię lecz jutro :) )

Wracając do tematu - takie wąsy w prosty sposób można modelować z plane'a. Zrób sobie takiego jegomościa, podziel na kilka segmentów, poprzesuwaj vertexy tak żeby na powierzchni utworzyły się linie wąsów. Wybieraj po kolei poszczególne facey tworzące "fale" i extruduj je. Potem ewentualny meshsmooth i dodanie szumów. Następnie dopasowanie do twarzy bendem i taperem. I tyle. Proste jak sikanie.

meshsmooth odpada w tym modelu

 

już dogadałem sie z Shogun 3D który pomoże mi zrobic te wąsy, jak zobaczę siatkę to pewnie skumam się jak to miało być zrobione :D

Napisano
  • Autor

jak już pisałem na gg model fajny, ciekawy, lecz kłuci się z moją wizją tych wąsów które(jak widać na arcie) maja być także ogniem

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.