zdunek89 Napisano 10 Kwiecień 2007 Share Napisano 10 Kwiecień 2007 Witam znalazlem takiego arta http://www.warhammeronline.com/english/media/conceptArt/full/112006_cart_14.jpg są tam kamienne wąsy/ogień, od dwóch dni męczę się by je wymodelować w podobny sposób, za nic mi nie wychodzi probowałem na cut i modelowanie ręczne, efekt najlepszy ale i tak miernota cutem i extrude edgów, efekt fatalny cut i push też efekt beznadziejny te wąsy moga mieć max 2k poly poprostu skończyły mi sie już pomysly by wyszło coś takiego proszę o porady, może tutki, ewentualnie fajnie było gdyby znalazł się ktoś kto pomógł by mi je wymodelować z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregorjan Napisano 10 Kwiecień 2007 Share Napisano 10 Kwiecień 2007 Dobrze to wychodzi w mudbox lub z-zbrush. Do maxa jest plug-in, dzięki któremu pędzelkiem wymiatasz chyba paintModEx czy jakoś tak. A bez w/w to raczej modeling pozostaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdunek89 Napisano 10 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 10 Kwiecień 2007 mudboxa mam, nie specjalnie umiem go obsługiwać,a i tak w mudboxie taich wąsów/ognia nie zrobi sie w max 2k poly, ręczny modeling w maxie mi za nic nie wychodzi, a jak pisałem od dwóch dni sę z tymi wąsami męcze, narazie mam za mało doświadczenia do takiego modelu :/ , a potrzebuję to do pewnego projektu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uncle Napisano 11 Kwiecień 2007 Share Napisano 11 Kwiecień 2007 splajny.. poszukaj jakiegos tuta jak sie robi line skrecana albo cos, a potme wygiac to bendem i odksztalcic fboxem + lekki noise.. 30min roboty;) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 11 Kwiecień 2007 Share Napisano 11 Kwiecień 2007 na przyszłosc pamietaj o nazywaniu w sensowny sposób wątków(temat) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 11 Kwiecień 2007 Share Napisano 11 Kwiecień 2007 wymodeluj ręcznie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdunek89 Napisano 11 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 11 Kwiecień 2007 w tym problem że ręcznie mi nie wychodzi tak jak ma :( jak widać na arcie ma to być kamienny ogień/wąsy a jak robię to wychodzi mi bardziej jak osrane wąsy :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudy Napisano 11 Kwiecień 2007 Share Napisano 11 Kwiecień 2007 jaki kamienny ogień/wąsy?!?!?! to są kamienne wąsy i ogień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdunek89 Napisano 11 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 11 Kwiecień 2007 jaki kamienny ogień/wąsy?!?!?! to są kamienne wąsy i ogień jak zwał tak zwał :) nazwa nie jest ważna, ważne jest wymodelowanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 11 Kwiecień 2007 Share Napisano 11 Kwiecień 2007 Ale do czego to ma być - rendering, real time? Wszystko zależy do czego chcesz tego użyć. I nie zawsze trzeba modelować wszystko co się nawinie. Teksturami też da się sporo zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdunek89 Napisano 11 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 11 Kwiecień 2007 do gry, z przed kilku lat, odpadaja shadery i bumpy tekstura, hmm nie potrafię :) model, uncle dał fajny sposób, nawet zaczyna wychodzić ale to jeszcze nie to jak pisałem max 2k poly same wąsy/ogień tylko niestety do takich modeli nie mam jeszcze tyle doświadczenia, jak sie za to zabierałem to myślałem że pójdzie bez problemu, wszystko szło ok, lecz doszło do nieszczęsnych wąsów :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unfa Napisano 12 Kwiecień 2007 Share Napisano 12 Kwiecień 2007 Spróbuj najpierw ze zwykłego cylindra. Potem niektóre poligony bevelem i w dół (kłaczki wąsów). A na sam koniec wygnij to... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy Napisano 12 Kwiecień 2007 Share Napisano 12 Kwiecień 2007 zahoduj wąsiska i zaskanuj twarzoczaszkę skanerem 3d :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdunek89 Napisano 12 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 12 Kwiecień 2007 Spróbuj najpierw ze zwykłego cylindra. Potem niektóre poligony bevelem i w dół (kłaczki wąsów). A na sam koniec wygnij to... spróbowałem belvelem , oczywiscie wyglądało strasznie kwadratowo więc dałem w turbosmothu taką opcję że zaokragla bez dodawania poly potem dałem noise do tego, i później jak pisał uncle fboxem wykrzywić i wyszło mi niestety cos takiego(sam kształt modelu na próbę) http://img440.imageshack.us/img440/3136/testwa0.jpg z msmothem wygląda to troche lepiuej lecz i tak mogiła ale i tak za duzy wzrost poly i tak to nie miało prawa chociażby przypominać wąsów z tego arta co dawałem http://www.warhammeronline.com/english/media/conceptArt/full/112006_cart_14.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 12 Kwiecień 2007 Share Napisano 12 Kwiecień 2007 Naprawdę nie widzę problemu w wymodelowaniu takich wąsów, i to w granicach 1000 trisów na obie strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 12 Kwiecień 2007 Share Napisano 12 Kwiecień 2007 zdunek: szukasz jakis dziwnych sposobów, a to trzeba siąść, zapoznac sie z narzedziami i mozliwosciami jakie daje editable poly i wymodelować. I odkad turbosmooth nie dodaje poly? chyba tylko przy iterations=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 12 Kwiecień 2007 Share Napisano 12 Kwiecień 2007 relax nie dodaje poly... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdunek89 Napisano 12 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 12 Kwiecień 2007 turbosmoth z zaznaczonym isoline display z iterations na 1 "relaxuje" model po convert to edit poly nie ma zwiększenia sie poligonów w porównaniu do modelu z przez tsmotha... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 12 Kwiecień 2007 Share Napisano 12 Kwiecień 2007 em... ja nie widze w Turbosmooth żadnego relaxowania sie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdunek89 Napisano 12 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 12 Kwiecień 2007 em... ja nie widze w Turbosmooth żadnego relaxowania sie :) po coś dałem "relaxowanie" w "" po zaznaczeniu isoline display poprostu model przestaje być kwadratowy i nie dodają się poligony, jeśli nikt mi nie wierzy to mogę porobić screeny, lub nawet lepiej nagrać filmik w którym dokładnie omówię :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 12 Kwiecień 2007 Share Napisano 12 Kwiecień 2007 Relax nie dodaje poly, bo polega na wygładzaniu kątow pomiedzy poligonami poprzez przesuwanie vertexów i usrednianie ich połozenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 12 Kwiecień 2007 Share Napisano 12 Kwiecień 2007 nie chce cie szokowac, ale isoline display powoduje tylko ze siatka jest wyswietlana jak bez wygladzonego modelu, poligony są dodawane :) Edit: po coś dałem "relaxowanie" w "" pisalem to moje o relaxowaniu do Mastera, nie mialem wtedy jeszcze wyswietlonego twojego postu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdunek89 Napisano 12 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 12 Kwiecień 2007 a dobra ;) ale jak przy isoline display weźmie się convert to edit poly nie zwiększa sie liczba poligonów, jak cos mam maxa 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 12 Kwiecień 2007 Share Napisano 12 Kwiecień 2007 isoline display to tylko metoda wyświetlania i nie ma nic wspólnego z tym co się dzieje z modelem i jego gęstością. Jak przy ilerations 1 dasz convert to editable poly i nie zwiększa Ci liczby poly to masz zwalony software ;). A tak na poważnie, to w sumie trochę się dziwie że tłumaczysz "wujkom" jak max działa, bo w sumie troszke o nim wiemy. A o zagęszczaniu niejeden tutaj mógłby książke napisać. Wracając do tematu - takie wąsy w prosty sposób można modelować z plane'a. Zrób sobie takiego jegomościa, podziel na kilka segmentów, poprzesuwaj vertexy tak żeby na powierzchni utworzyły się linie wąsów. Wybieraj po kolei poszczególne facey tworzące "fale" i extruduj je. Potem ewentualny meshsmooth i dodanie szumów. Następnie dopasowanie do twarzy bendem i taperem. I tyle. Proste jak sikanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdunek89 Napisano 12 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 12 Kwiecień 2007 isoline display to tylko metoda wyświetlania i nie ma nic wspólnego z tym co się dzieje z modelem i jego gęstością. Jak przy ilerations 1 dasz convert to editable poly i nie zwiększa Ci liczby poly to masz zwalony software ;). A tak na poważnie, to w sumie trochę się dziwie że tłumaczysz "wujkom" jak max działa, bo w sumie troszke o nim wiemy. A o zagęszczaniu niejeden tutaj mógłby książke napisać. no to mam zwalony soft :), chodź nie powinien byc zwalony gdyż mam wersję triala ( ;) ) z strony autodesku i rozumiem że wiecie więcej odemnie, chyba normalne ;) gdyby było inaczej nie pytał bym się o pomoc, lecz jak pisałem mogę nawet nagrać filmik jak to u mnie jest z TS i isolate display(i chyba to zrobię lecz jutro :) ) Wracając do tematu - takie wąsy w prosty sposób można modelować z plane'a. Zrób sobie takiego jegomościa, podziel na kilka segmentów, poprzesuwaj vertexy tak żeby na powierzchni utworzyły się linie wąsów. Wybieraj po kolei poszczególne facey tworzące "fale" i extruduj je. Potem ewentualny meshsmooth i dodanie szumów. Następnie dopasowanie do twarzy bendem i taperem. I tyle. Proste jak sikanie. meshsmooth odpada w tym modelu już dogadałem sie z Shogun 3D który pomoże mi zrobic te wąsy, jak zobaczę siatkę to pewnie skumam się jak to miało być zrobione :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 12 Kwiecień 2007 Share Napisano 12 Kwiecień 2007 Zgodnie z obietnicą: takie wąsy na szybko, nieco poniżej 1000 trisów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdunek89 Napisano 12 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 12 Kwiecień 2007 jak już pisałem na gg model fajny, ciekawy, lecz kłuci się z moją wizją tych wąsów które(jak widać na arcie) maja być także ogniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdunek89 Napisano 14 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 14 Kwiecień 2007 sam wymodelowałem wasy :D troche przekroczyłem ilość poly, chciałem 2k ale wyszło 3k http://img183.imageshack.us/img183/9079/wasynl7.jpg dziękuję wszystkim za pomoc ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi