Skocz do zawartości

wymodelowanie pewnej rzeczy-problem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

znalazlem takiego arta

http://www.warhammeronline.com/english/media/conceptArt/full/112006_cart_14.jpg

są tam kamienne wąsy/ogień, od dwóch dni męczę się by je wymodelować w podobny sposób, za nic mi nie wychodzi

probowałem na cut i modelowanie ręczne, efekt najlepszy ale i tak miernota

cutem i extrude edgów, efekt fatalny

cut i push też efekt beznadziejny

te wąsy moga mieć max 2k poly

poprostu skończyły mi sie już pomysly by wyszło coś takiego

proszę o porady, może tutki, ewentualnie fajnie było gdyby znalazł się ktoś kto pomógł by mi je wymodelować

 

 

z góry dzięki

  • Odpowiedzi 27
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dobrze to wychodzi w mudbox lub z-zbrush. Do maxa jest plug-in, dzięki któremu pędzelkiem wymiatasz chyba paintModEx czy jakoś tak.

A bez w/w to raczej modeling pozostaje

Napisano

mudboxa mam, nie specjalnie umiem go obsługiwać,a i tak w mudboxie taich wąsów/ognia nie zrobi sie w max 2k poly, ręczny modeling w maxie mi za nic nie wychodzi, a jak pisałem od dwóch dni sę z tymi wąsami męcze, narazie mam za mało doświadczenia do takiego modelu :/ , a potrzebuję to do pewnego projektu...

Napisano

splajny.. poszukaj jakiegos tuta jak sie robi line skrecana albo cos, a potme wygiac to bendem i odksztalcic fboxem + lekki noise.. 30min roboty;)

  • Confused 1
Napisano

w tym problem że ręcznie mi nie wychodzi tak jak ma :(

jak widać na arcie ma to być kamienny ogień/wąsy a jak robię to wychodzi mi bardziej jak osrane wąsy :lol2:

Napisano

Ale do czego to ma być - rendering, real time? Wszystko zależy do czego chcesz tego użyć. I nie zawsze trzeba modelować wszystko co się nawinie. Teksturami też da się sporo zrobić.

Napisano

do gry, z przed kilku lat, odpadaja shadery i bumpy

tekstura, hmm nie potrafię :)

model, uncle dał fajny sposób, nawet zaczyna wychodzić ale to jeszcze nie to

jak pisałem max 2k poly same wąsy/ogień

tylko niestety do takich modeli nie mam jeszcze tyle doświadczenia, jak sie za to zabierałem to myślałem że pójdzie bez problemu, wszystko szło ok, lecz doszło do nieszczęsnych wąsów :/

Napisano

Spróbuj najpierw ze zwykłego cylindra. Potem niektóre poligony bevelem i w dół (kłaczki wąsów). A na sam koniec wygnij to...

Napisano
Spróbuj najpierw ze zwykłego cylindra. Potem niektóre poligony bevelem i w dół (kłaczki wąsów). A na sam koniec wygnij to...

spróbowałem belvelem , oczywiscie wyglądało strasznie kwadratowo więc dałem w turbosmothu taką opcję że zaokragla bez dodawania poly

potem dałem noise do tego, i później jak pisał uncle fboxem wykrzywić

i wyszło mi niestety cos takiego(sam kształt modelu na próbę)

http://img440.imageshack.us/img440/3136/testwa0.jpg

z msmothem wygląda to troche lepiuej lecz i tak mogiła ale i tak za duzy wzrost poly

 

i tak to nie miało prawa chociażby przypominać wąsów z tego arta co dawałem

http://www.warhammeronline.com/english/media/conceptArt/full/112006_cart_14.jpg

Napisano

zdunek: szukasz jakis dziwnych sposobów, a to trzeba siąść, zapoznac sie z narzedziami i mozliwosciami jakie daje editable poly i wymodelować. I odkad turbosmooth nie dodaje poly? chyba tylko przy iterations=0

Napisano

turbosmoth z zaznaczonym isoline display z iterations na 1 "relaxuje" model

po convert to edit poly nie ma zwiększenia sie poligonów w porównaniu do modelu z przez tsmotha...

Napisano
em... ja nie widze w Turbosmooth żadnego relaxowania sie :)

po coś dałem "relaxowanie" w ""

po zaznaczeniu isoline display poprostu model przestaje być kwadratowy i nie dodają się poligony, jeśli nikt mi nie wierzy to mogę porobić screeny, lub nawet lepiej nagrać filmik w którym dokładnie omówię :D

Napisano

nie chce cie szokowac, ale isoline display powoduje tylko ze siatka jest wyswietlana jak bez wygladzonego modelu, poligony są dodawane :)

 

Edit:

po coś dałem "relaxowanie" w ""

 

pisalem to moje o relaxowaniu do Mastera, nie mialem wtedy jeszcze wyswietlonego twojego postu

Napisano

isoline display to tylko metoda wyświetlania i nie ma nic wspólnego z tym co się dzieje z modelem i jego gęstością. Jak przy ilerations 1 dasz convert to editable poly i nie zwiększa Ci liczby poly to masz zwalony software ;). A tak na poważnie, to w sumie trochę się dziwie że tłumaczysz "wujkom" jak max działa, bo w sumie troszke o nim wiemy. A o zagęszczaniu niejeden tutaj mógłby książke napisać.

 

Wracając do tematu - takie wąsy w prosty sposób można modelować z plane'a. Zrób sobie takiego jegomościa, podziel na kilka segmentów, poprzesuwaj vertexy tak żeby na powierzchni utworzyły się linie wąsów. Wybieraj po kolei poszczególne facey tworzące "fale" i extruduj je. Potem ewentualny meshsmooth i dodanie szumów. Następnie dopasowanie do twarzy bendem i taperem. I tyle. Proste jak sikanie.

Napisano
isoline display to tylko metoda wyświetlania i nie ma nic wspólnego z tym co się dzieje z modelem i jego gęstością. Jak przy ilerations 1 dasz convert to editable poly i nie zwiększa Ci liczby poly to masz zwalony software ;). A tak na poważnie, to w sumie trochę się dziwie że tłumaczysz "wujkom" jak max działa, bo w sumie troszke o nim wiemy. A o zagęszczaniu niejeden tutaj mógłby książke napisać.

no to mam zwalony soft :), chodź nie powinien byc zwalony gdyż mam wersję triala ( ;) ) z strony autodesku i rozumiem że wiecie więcej odemnie, chyba normalne ;) gdyby było inaczej nie pytał bym się o pomoc,

lecz jak pisałem mogę nawet nagrać filmik jak to u mnie jest z TS i isolate display(i chyba to zrobię lecz jutro :) )

Wracając do tematu - takie wąsy w prosty sposób można modelować z plane'a. Zrób sobie takiego jegomościa, podziel na kilka segmentów, poprzesuwaj vertexy tak żeby na powierzchni utworzyły się linie wąsów. Wybieraj po kolei poszczególne facey tworzące "fale" i extruduj je. Potem ewentualny meshsmooth i dodanie szumów. Następnie dopasowanie do twarzy bendem i taperem. I tyle. Proste jak sikanie.

meshsmooth odpada w tym modelu

 

już dogadałem sie z Shogun 3D który pomoże mi zrobic te wąsy, jak zobaczę siatkę to pewnie skumam się jak to miało być zrobione :D




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności