brujah Napisano 26 Kwiecień 2007 Napisano 26 Kwiecień 2007 witam! Jako przyszły projektant oświetlenia postanowiłem zrobić swoją pierwszą wizke. Zamodelowałem sobie budynek którym się aktualnie zajmuję. tzn. jestem w trakcie projektowania oświetlenia zewnętrzengo. Wszysto cacy zamodelowane. przy oświetleniu jakimś tam z góry wyglada ok.:) Ale co zrobić z oświetleniem (lampami) żeby było jak w rzeczywistości, tzn. jeśli świetlówka ma 5200lm żeby to wyglądało rzeczywiście jak 5200lm ? jakiekolwiek światła z photometric nie dają oczekiwanego efektu. v-ray'ove też nie bardzo... może nie umiem ich ustawić? da się to jakoś zrobić? czy na chybił-trafił?:(:eek: oczywiście chodzi mi o wizke w maxie...
Touch Napisano 26 Kwiecień 2007 Napisano 26 Kwiecień 2007 Próbowałeś ze światłami z ERCO? http://www.erco.com Do pobrania modele i pliki .IES Możesz też zamówić u nich darmowy(przynajmniej taki był w 2005) katalog w formie książkowej (ponad 600stron A4) Pozdr!
Master Kiełbaster Napisano 27 Kwiecień 2007 Napisano 27 Kwiecień 2007 luuudzie skąd się wam wzieło "zamodelowałem" ?
VoNd Napisano 27 Kwiecień 2007 Napisano 27 Kwiecień 2007 Ok, jako przyszly oswietleniowiec z pewnoscia wiesz czyms sa wykresy IESowe, uzywaj tego typu oswietlenia jako zrodlo Twojego swiatla (jak ktos wczesniej wspomnial, uzyj np. Erco), tam masz dokladne specyfikacje dotyczace lumenow, luxow i candeli :) To z pewnoscia powinno Ci pomoc prawidlowo okreslic swiatlo - jesli to jednak nie pomoze, polecam posprawdzac jednostki Twojej sceny (zarowno podstawowe unity, jak i tte w zakladce "system").
Pat52 Napisano 27 Kwiecień 2007 Napisano 27 Kwiecień 2007 to całkiem poważna sprawa, nie ma co sobie robić jaj!:rolleyes:
pionix Napisano 27 Kwiecień 2007 Napisano 27 Kwiecień 2007 luuudzie skąd się wam wzieło "zamodelowałem" ? to chyba jakaś nowomowa - też zwróciłem na to uwagę :) brujah - myślę, że problem u Ciebie polega na braku odpowiedniej "kontroli ekspozycji" Z jakiego typu Color Mappingu korzystasz w V-Rayu?
brujah Napisano 28 Kwiecień 2007 Autor Napisano 28 Kwiecień 2007 rozumiem ze pliki ies to są pliki rozsyłu światła przez oprawę. ale nie za bardzo wiem jak je połączyć ze źródłem (moje początki:)). Czy one są na sztywno przypisane do danego pliku *.max oprawy (jak w tych z erco) czy można je dodawać do każdego źródła? nie moge teraz tego sprawdzić bo jestem w rozjazdach i nie mam chwilowo dostępu do maxa. Mógłby ktoś mi to opisać albo podać linka do jakiegoś tutka? Unity mam raczej ok. sam je na samym początku ustawiałem. V-ray ma domyślne ustawienia (nic nie zmieniałem narazie) A z tym "zamodelowałem"... cóż... tak mi się jakoś napisało:o Tak na marginesie to tylko lumeny charakteryzują żródło (strumień świetlny). luks to jednostka natężenia oświetlenia jakiejś powieżchni, kandela określa strumień świetlny w jednostkowym kącie bryłowym;)
RA Napisano 28 Kwiecień 2007 Napisano 28 Kwiecień 2007 http://www.evermotion.org/?unfold_exclusive=86&unfold=exclusive
Touch Napisano 28 Kwiecień 2007 Napisano 28 Kwiecień 2007 A co do świateł z ERCO, to pliki .IES nie są tam sztywno przypisane do oprawy lampy, po prostu mają taką ofertę i według niej są jedne z drugimi przedstawione, aby odwzorować światło jakie dają w rzeczywistości. Jeśli masz ochotę, spodoba Ci się dana charakterystyka światła, możesz odpowiadający jej plik .IES zastosować do dowolnie przez siebie wybranej oprawy, oczywiście z zachowaniem zdrowego rozsądku, żeby to miało ręce i nogi;) Pozdr!
brujah Napisano 28 Kwiecień 2007 Autor Napisano 28 Kwiecień 2007 A co do świateł z ERCO, to pliki .IES nie są tam sztywno przypisane do oprawy lampy, po prostu mają taką ofertę i według niej są jedne z drugimi przedstawione, aby odwzorować światło jakie dają w rzeczywistości. Jeśli masz ochotę, spodoba Ci się dana charakterystyka światła, możesz odpowiadający jej plik .IES zastosować do dowolnie przez siebie wybranej oprawy, oczywiście z zachowaniem zdrowego rozsądku, żeby to miało ręce i nogi;) Pozdr! Rozumiem... ale tam na przykład do wybranego modelu oprawy nie ma opcji żeby dodać IES. tylko jak się je rozpakuje w jednym katalogu to grają ze sobą a jeśli nie to oprawa wogóle nie świeci... ale chyba faktycznie lepiej dodawać ies'y do świateł photometric. Wydaje się to logiczne, a zobaczymy jak to wygląda w praktyce. Dzięki!
Kubaswielgus Napisano 28 Kwiecień 2007 Napisano 28 Kwiecień 2007 Proponuje zainteresowac sie programem do renderowania Maxwell Render. Jest to program calkowicie oparty na fizyce swiatla, Konsekwencja tego jest dlugi czas liczenia obrazka. Ale juz w tym roku premiera czterordzeniowcow dla mas, a w przyszlym 8-rdzeniowych procesorow i program stanie sie jak najbardziej realnym narzedziem do robienia zdjec. Spojrz na ten tutorial: http://www.maxwellrender.it/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=26 W drugiej czesci pokoj oswietlony jest przy pomocy zarowki. Ustawiamy, ze zrodlem swiatla jest precik w zarowce. Nastepnie nadajemy szklu odpowiedni wpsolczynnik przenikania swiatla i otrzymujemy jak najbardziej realny rendering. Szkoda tylko, ze tak dlugo to trwa...Oczywiscie Maxwell posiada rowniez ustawienia mocy swiatla i inne jego paramatry, o ktorych pisales wczesniej. Powodzenia
brujah Napisano 29 Kwiecień 2007 Autor Napisano 29 Kwiecień 2007 Proponuje zainteresowac sie programem do renderowania Maxwell Render. Jest to program calkowicie oparty na fizyce swiatla, Konsekwencja tego jest dlugi czas liczenia obrazka. Ale juz w tym roku premiera czterordzeniowcow dla mas, a w przyszlym 8-rdzeniowych procesorow i program stanie sie jak najbardziej realnym narzedziem do robienia zdjec. Spojrz na ten tutorial: http://www.maxwellrender.it/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=26 W drugiej czesci pokoj oswietlony jest przy pomocy zarowki. Ustawiamy, ze zrodlem swiatla jest precik w zarowce. Nastepnie nadajemy szklu odpowiedni wpsolczynnik przenikania swiatla i otrzymujemy jak najbardziej realny rendering. Szkoda tylko, ze tak dlugo to trwa...Oczywiscie Maxwell posiada rowniez ustawienia mocy swiatla i inne jego paramatry, o ktorych pisales wczesniej. Powodzenia faktycznie wygląda ciekawie i realistycznie... tylko podejrzewam że przy oświetlenia budynku z zewnątrz gdzie jest kilkadziesiąt (załóżmy) źródeł światła render może zająć wieki... a że nie znam się na konfiguracji maxwella robiłbym to metodą prób i błędów więc trwało by to jeszcze dłużej. Poza tym gdy źródło światła nie jest żarowe tylko wyładowcze (np. świetlówki) ma swój określony rozsył, nie świeci równo na całej długości więc w takim przypadku chyba lepiej zastosować ies'a. .. zresztą sprawdze to wszystko... wielkie dzięki!
SansSerif Napisano 29 Kwiecień 2007 Napisano 29 Kwiecień 2007 Jako przyszły projektant oświetlenia... Zapomnij o sofcie do animacji. Jest specjalny bezpłatny program do obliczeń, kalkulacji i kosztorysowania oświetlenia supportowany przez najważniejszych producentów opraw i źródeł światła. http://www.dialux.com/ Ale jako przyszły profesjonalista pewnie o tym wiesz :)
brujah Napisano 29 Kwiecień 2007 Autor Napisano 29 Kwiecień 2007 Zapomnij o sofcie do animacji. Jest specjalny bezpłatny program do obliczeń, kalkulacji i kosztorysowania oświetlenia supportowany przez najważniejszych producentów opraw i źródeł światła. http://www.dialux.com/ Ale jako przyszły profesjonalista pewnie o tym wiesz :) Oczywiście że go znam... jest nawet supportowany przez firmę w której odbywam praktykę:)... ale przecież on nie jest do wizualizacji. Owszem oprócz obliczeń pokazuje widok 3d i nawet można wyrendować za pomocą zewnętrznego rendera pov-ray... ale co bedziemy się oszukiwać. Wygląda to badziewnie, a poza tym wprowadzenie tam skomplikowanego budynku ( w scene oświetlenia zewnętrznego) jest.. jakby to ująć... nieintuicyjne. Choć faktycznie programik wpożo i darmowy i wogóle... ale sprawdzam inne możliwości:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się