Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kubeux
Napisano

Od jakiegoś czasu zastanawiam się jak zrobić aby obiekt emitował światło.

Pomocy to WAŻNE!!

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Tutek na grzyba z max3d.pl...

w materiale dajesz effect id:1, potem dnaciskasz "8"(nad literami), dajesz effects>Lens effects>glow i ustawiasz(i dajesz mat id:1). Mogły mi sie nazwy pomylić, ale jakoś tak to leci.

 

Miły pierwszy post:)

Gość Kubeux
Napisano

No jak daje self illumination to obiekt świeci.Ale też nie o to chodzi. Chodzi mi o to żeby jakiś obiekd działał jak OMNI.

Napisano

Nie podałeś czym renderujesz więc zakładam że scanlinem.

 

Można to zrobić, ale musisz się nastawić na długie rendery, eksperymentowanie z ustawieniami i wcale nie koniecznie kosmiczne rezultaty :)

 

1. Tworzysz materiał "Advenced Lighting Override". W tym materiale ustawiasz bazowy jako standard z self-illumiantion na 100 i białym diffusem i zwiększasz luminance scale (do ilu to się okaże w drodze eksperymentów, zależy od skali i parametrów rendera)

 

2. Jeżeli w scenie nie masz świateł to dodaj jedno omni z multiplerem ustawionym na 0,01, wyłączy to światła defaultowe

 

3. W okienku render (f10) w zakładce "Advenced Lighting"

- zaznaczasz active

- bounces ustawiasz na min. 1

- bawisz się global mlutiplerem i color bleedingiem

- ustawisz samplowanie tak żeby render był dobrej jakości

 

u mnie to wyszło o tak: http://www.octavo.webd.pl/max3d/tut_light.jpg

 

Jeżeli pojawią się silne przepalenia, spróbuj włączyć "exposure control" w okienku environment (8)

 

Jak nie rozumiesz poszczególnych pojęć to w helpie jest to ładnie opisane

 

Jeżeli efekt jest nie taki jak oczekujesz to przełącz renderer na mentala, a jak tam uzyskać taki efekt jest opisane w jednym z wątków na http://www.mymentalray.com

Napisano

to ja sie podlacze, i zapytam

 

http://img177.imageshack.us/img177/1550/problemswiatlodr6.jpg

 

 

 

Dlaczego robia sie takie smieci na renderingu jak na zalaczonym obrazku (chodzi mi o to ze czerwony material wyglada jakby mial bump mape a nie powinien (bo nie ma)) i problem pojawia sie w momencie gdy oswietlam za pomoca VrayLightMaterial (swiatlo pada z gory z pod tej poleczki)

 

materialy sa to czerwone to standardowy vraymaterial, swieci "VrayLightMaterial" czy jak on sie tam nazywa, ustawienia opisane na screenie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności