Gość Kubeux Napisano 23 Maj 2007 Share Napisano 23 Maj 2007 Od jakiegoś czasu zastanawiam się jak zrobić aby obiekt emitował światło. Pomocy to WAŻNE!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Razi91 Napisano 23 Maj 2007 Share Napisano 23 Maj 2007 Tutek na grzyba z max3d.pl... w materiale dajesz effect id:1, potem dnaciskasz "8"(nad literami), dajesz effects>Lens effects>glow i ustawiasz(i dajesz mat id:1). Mogły mi sie nazwy pomylić, ale jakoś tak to leci. Miły pierwszy post:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 23 Maj 2007 Share Napisano 23 Maj 2007 Zupełnie nie tak... Pytanie było o EMISJE światła a nie o glowa. Jaki renderer, bo w każdym inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 23 Maj 2007 Share Napisano 23 Maj 2007 100 razy było na forum. jeśli scanline to w materiale self illumination. jesli vray to vray ligh mtl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illy Napisano 23 Maj 2007 Share Napisano 23 Maj 2007 jesli Maxwell to emitter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 24 Maj 2007 Share Napisano 24 Maj 2007 Jeśli mental to output i wlaczone FG :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Kubeux Napisano 24 Maj 2007 Share Napisano 24 Maj 2007 No jak daje self illumination to obiekt świeci.Ale też nie o to chodzi. Chodzi mi o to żeby jakiś obiekd działał jak OMNI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vorek Napisano 24 Maj 2007 Share Napisano 24 Maj 2007 Nie podałeś czym renderujesz więc zakładam że scanlinem. Można to zrobić, ale musisz się nastawić na długie rendery, eksperymentowanie z ustawieniami i wcale nie koniecznie kosmiczne rezultaty :) 1. Tworzysz materiał "Advenced Lighting Override". W tym materiale ustawiasz bazowy jako standard z self-illumiantion na 100 i białym diffusem i zwiększasz luminance scale (do ilu to się okaże w drodze eksperymentów, zależy od skali i parametrów rendera) 2. Jeżeli w scenie nie masz świateł to dodaj jedno omni z multiplerem ustawionym na 0,01, wyłączy to światła defaultowe 3. W okienku render (f10) w zakładce "Advenced Lighting" - zaznaczasz active - bounces ustawiasz na min. 1 - bawisz się global mlutiplerem i color bleedingiem - ustawisz samplowanie tak żeby render był dobrej jakości u mnie to wyszło o tak: http://www.octavo.webd.pl/max3d/tut_light.jpg Jeżeli pojawią się silne przepalenia, spróbuj włączyć "exposure control" w okienku environment (8) Jak nie rozumiesz poszczególnych pojęć to w helpie jest to ładnie opisane Jeżeli efekt jest nie taki jak oczekujesz to przełącz renderer na mentala, a jak tam uzyskać taki efekt jest opisane w jednym z wątków na http://www.mymentalray.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loki Napisano 30 Maj 2007 Share Napisano 30 Maj 2007 to ja sie podlacze, i zapytam http://img177.imageshack.us/img177/1550/problemswiatlodr6.jpg Dlaczego robia sie takie smieci na renderingu jak na zalaczonym obrazku (chodzi mi o to ze czerwony material wyglada jakby mial bump mape a nie powinien (bo nie ma)) i problem pojawia sie w momencie gdy oswietlam za pomoca VrayLightMaterial (swiatlo pada z gory z pod tej poleczki) materialy sa to czerwone to standardowy vraymaterial, swieci "VrayLightMaterial" czy jak on sie tam nazywa, ustawienia opisane na screenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadzio Napisano 30 Maj 2007 Share Napisano 30 Maj 2007 a moze primary bounces Quasi/Irr, a secondary Lc Ci pomoze;) pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się