Napisano 23 Maj 200717 l Od jakiegoś czasu zastanawiam się jak zrobić aby obiekt emitował światło. Pomocy to WAŻNE!!
Napisano 23 Maj 200717 l Tutek na grzyba z max3d.pl... w materiale dajesz effect id:1, potem dnaciskasz "8"(nad literami), dajesz effects>Lens effects>glow i ustawiasz(i dajesz mat id:1). Mogły mi sie nazwy pomylić, ale jakoś tak to leci. Miły pierwszy post:)
Napisano 23 Maj 200717 l Zupełnie nie tak... Pytanie było o EMISJE światła a nie o glowa. Jaki renderer, bo w każdym inaczej.
Napisano 23 Maj 200717 l 100 razy było na forum. jeśli scanline to w materiale self illumination. jesli vray to vray ligh mtl
Napisano 24 Maj 200717 l No jak daje self illumination to obiekt świeci.Ale też nie o to chodzi. Chodzi mi o to żeby jakiś obiekd działał jak OMNI.
Napisano 24 Maj 200717 l Nie podałeś czym renderujesz więc zakładam że scanlinem. Można to zrobić, ale musisz się nastawić na długie rendery, eksperymentowanie z ustawieniami i wcale nie koniecznie kosmiczne rezultaty :) 1. Tworzysz materiał "Advenced Lighting Override". W tym materiale ustawiasz bazowy jako standard z self-illumiantion na 100 i białym diffusem i zwiększasz luminance scale (do ilu to się okaże w drodze eksperymentów, zależy od skali i parametrów rendera) 2. Jeżeli w scenie nie masz świateł to dodaj jedno omni z multiplerem ustawionym na 0,01, wyłączy to światła defaultowe 3. W okienku render (f10) w zakładce "Advenced Lighting" - zaznaczasz active - bounces ustawiasz na min. 1 - bawisz się global mlutiplerem i color bleedingiem - ustawisz samplowanie tak żeby render był dobrej jakości u mnie to wyszło o tak: http://www.octavo.webd.pl/max3d/tut_light.jpg Jeżeli pojawią się silne przepalenia, spróbuj włączyć "exposure control" w okienku environment (8) Jak nie rozumiesz poszczególnych pojęć to w helpie jest to ładnie opisane Jeżeli efekt jest nie taki jak oczekujesz to przełącz renderer na mentala, a jak tam uzyskać taki efekt jest opisane w jednym z wątków na http://www.mymentalray.com
Napisano 30 Maj 200717 l to ja sie podlacze, i zapytam http://img177.imageshack.us/img177/1550/problemswiatlodr6.jpg Dlaczego robia sie takie smieci na renderingu jak na zalaczonym obrazku (chodzi mi o to ze czerwony material wyglada jakby mial bump mape a nie powinien (bo nie ma)) i problem pojawia sie w momencie gdy oswietlam za pomoca VrayLightMaterial (swiatlo pada z gory z pod tej poleczki) materialy sa to czerwone to standardowy vraymaterial, swieci "VrayLightMaterial" czy jak on sie tam nazywa, ustawienia opisane na screenie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto