Destroyer Napisano 2 Czerwiec 2007 Napisano 2 Czerwiec 2007 jak wyexportować mapke displacement z Z3 do majki 8,5 przerobiłem już kilka tutków o tym ale do Z2 i starszych wersji mai, i nie działa żadna metoda :( próbowałem wszystkiego, przeróbki mapki w photoshopie lub hdrshopie, bezpośredni export, z ładnym mapowaniem lub AVTitles itd. ale zawsze wychodziły jakieś babolce chcę w to wyrenderować w mentalu, używałem "aproximation" Editora(czy jakoś tak ;)) i ciągle jest nie teges może ktoś napisać po kolei wszystkie kroki które trzeba zrobić aby działało, pewnie zapominam o jakiejś małej głupotce i wszystko się sypie :(
Levus Napisano 2 Czerwiec 2007 Napisano 2 Czerwiec 2007 Hm, z tego co pamiętam, trzeba exportować displace jako 16-bitowy tiff, przynajmniej do maxa. Chłopie ile ja nerwów zjadłem na ten export displaca (w moim przypadku do maxa), w końcu zrezygnowałem:/ Na ZBC były dość obszerne wątki n/t exportu map displace do mayki, maxa i innych softów, a także ludzie dawali testy i ustawienia z renderingu displace na przykładzie takiej jakiejś małpy człekopodobnej oraz miecza... szukałeś tam?
Destroyer Napisano 2 Czerwiec 2007 Autor Napisano 2 Czerwiec 2007 Chłopie ile ja nerwów zjadłem na ten export displaca no to nie jestem sam ;) dobre i to :D displaca exportowałem do tiff-a właśnie 16bit, później w photoshopie go otworzyłem odwróciłem wetrykalnie (wiem że w Z też się da ;)) zmieniłem mode z GrayScale na RGB i zapisałem jako tiff 16 bit czytałem tutki, oglądałem video i ... zauważyłem pewną prawidłowość jak zrobię kulę pogrzebię w niej wyexportuje to niby dziła, ale jak wziołem głowę z zbrusha to z nią już były problemy, gdy zaimportowałem głowę do majki była sporo mniejsza niż ta kulka i mapki disp katowały geometrie strasznie, jak ją przeskalowałem było już lepiej tj. głowa przypominała głowę a nie chaos chyba jestem na dobrej drodze żeby problem rozwiązać :) myśle że w Z użyje deformera size powiększe geometrie kilka razy (gdzieś czytałem że to pomaga wygenerować lepsze mapki) jeszcze tego nie sprawdziłem tzn. sprawdzałem ale raz główka w Z zmieniła się w krzaczek wertexów, edgów i polygonów ;) przy kolejnej próbie viewport Z się popsół a później program się wykrzaczył i odechciało mi się już dalej walczyć :) może jutro się uda używanie Zbrusha to jak budowanie bomby ale jaka satysfakcja jak coś się już uda :D
Nezumi Napisano 2 Czerwiec 2007 Napisano 2 Czerwiec 2007 Mnie osobiscie pomogly videotutoriale Klicka. Przy okazji odkrylem Wings3D dzieki niemu i okazalo sie ze modelowanie moze byc wcale przyjemne. Czesci 11 i 12 dotycza odpowiednio wypalania normal map w Zbrushu2 i renderu z displacementem w 3ds maxie. Problem w tym, ze sa tam uzyte pluginy ktore sa co prawda darmowe jednak nie ukazaly sie jak dotad (maja byc "lada chwila" :D) dla Zbrusha3. Tym niemniej WARTO WARTO i jeszcze raz WARTO sobie obejrzec te tutki.
mathix Napisano 4 Czerwiec 2007 Napisano 4 Czerwiec 2007 Ja mam problem z opcją Create NormalMap. W Z2 działa, w Z3 klikam i nic się nie dzieje. :/ Miał ktoś taką przypadłość? Przeszukałem net i wygląda na to, że z normal mapami jest na razie problem. Będzie trzeba poczekać na następną wersję.
Levus Napisano 5 Czerwiec 2007 Napisano 5 Czerwiec 2007 Musisz zaczekać aż wypuszczą zmappera do z3...
Gość b2przemo Napisano 24 Czerwiec 2007 Napisano 24 Czerwiec 2007 Ta mapa pojawia się w Textures i tam wybierasz ją i robisz export (najlepiej jeszcze ją FlipV :)). Otwórz ją potem w Photoshopie z wyłączonym Color management i z Tifa Grayscale zrób Tifa RGB - zapisz go bez kompresji i powinno działać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się